Šonedēļ no otrdienas līdz piektdienai Barselonas trasē Spānijā risināsies otrā no trim Formula 1 testu sesijām pirms 2012.gada sezonas sākuma. Aldis Putniņš ziņos par notiekošo no tieši "Circuit de Catalunya" trases.

Vispirms laikam jāsak ar to, ka Spānijas dienvidos laika apstākļi šobrīd atbist visai tipiskam laikam aprīlī vai maijā Latvijā - saulains, +16°C, taču no rītiem dzestrais gaiss patīkami pamodina. Formula 1 testiem tas ir lielisks, lai arī ne pilnībā ideāls laiks, jo riepu testiem nebūtu slikti pārbaudīt situāciju arī krienti karstākos (no trases temperatūras viedokļa) apstākļos.

Dienas laikā centīšos ziņot par notiekošo, tomēr īpaši neiedziļonoties uzrādītajos laikos, bet gan vairāk sekot notikumiem padokā, kas parasti paliek aiz karda vienkāršiem līdzjutējiem. Protams, būs arī fotogalerijas.


Trasē ierados agri, jo vispirms jāpaveic akreditācijas papīru apstiprināšanas procedūra, interneta piekļuves nodrošināšana (tas maksā 20 Eiro par dienu) un jāatrod darba vieta šogad krietni piepildītajā preses centrā. Tad vienā lielā, draudzīgā barā devāmies uz "Mercedes" prezentāciju, kas notika tieši boksu celiņā pie "Mercedes" komandas boksiem. Mūsu drūzmēšanās un gaidīšanas svētki ilga aptuveni 15 minūtes, bet pati prezentācija aptuveni 3 minūtes.

Mihaels Šūmahers un Niko Rosbergs ieradās katrs ar savu "Mercedes SL63", žiperīgi devās pie apsegtā "W03" modeļa, bez ievada un pompa noņēma pārsegu (fotogrāfi pat izrādīja skaļu sašutumu par tādu steigu), uztaisīja standarda pozas bildēm un... viss. Ja neesi profesionāls fotogrāfs un nedaudz aizgulies ar skata baudīšanu, tad paliec bez bildēm.

Testi aiz preses centra logiem rit pilnā sparā, tomēr žurnālisti reālai darbībai trasē lielu uzmanību nepievērš un vairāk vēro timing monitorus, kamēr fotogrāfi ir tie, kas apstaigā Barselonas trasi, meklējot (vai jau zinot) labākās vietas lieliskiem kadriem. 

Šodien trasē dodas tādi piloti, kā Peress ("Sauber"), Rikjardo ("Toro Rosso"), Kovalainens ("Caterham"), Hamiltons ("McLaren"), Hilkenbergs ("Forde India"), Alonso ("Ferrari"), Piks ("Marussia"), Senna ("Williams"), Grožāns ("Renault"), Šūmahers ("Mercedes") un Fetels ("Red Bull") - skaista kompānija.

"Ferrari", kuras sastāvā šodien strādā Fernando Alonso, kaut ko ļoti cītīgi slēpj mašīnas aizmugurē. Spānis, kādiem 100 līdzjutējiem gavilējot, atgriezās boksos un "Ferrari" mehāniķis zibenīgi mašīnas aizmuguri nosedza ar spilgti dzeltenu vairogu. Nenoliedzami difuzora daļa un aizmugurējā antispārna zemākas sekcijas ir vieta, kur šogad komandas var mēģināt atgūt zaudēto (aizliegta izplūdes gāzu un difuzora mijiedarbība) piespiedējspēku.

Heiki Kovalainens, kurš ar "Caterham" pirms gaidāmās sezonas demonstrē pat ļoti cienījamu ātrumu, tehniska defekta dēļ bija spiests apstāties trasē. Kā jau tādos gadījumos notiek - tika izkārts sarkanais karogs un mašīna ar evakuatoru nogādāta komandas boksos. Devos uz terrasi, kas ir virs boksiem, lai nobildētu mirkli, kad formula tiek atgriezta to īpašniekiem. Interesanti, ka pat "Caterham" ļoti rūpīgi slēpj savu Maika Gaskoina lolojumu un cītīgi to ietin zaļā palagā.

Tostarp aiz galvenās tribīnes iet vaļā gadatirgus - protams par autosporta tēmu. Tur var iegādāties oficiālo komandu atribūtiku, aplūkot dažādus stendus un izbraukt ar kartingu, ko noteikti vajadzētu izmantot, ja paliks pāri kāds brīdis laika.

Preses centrā sagadījās nosēsties tieši pretim prestižā "Autosport" žurnāla brigādei, kuri ne tikai gatavo LIVE reportāžas, bet arī plašas analīstas publikācijas no testiem. Interesatni kā "Autosport" 'vecie buki' Dīters Rekens un Eds Strovs, kuri durvis britu komandu motormājās sper vaļā ar kāju, ievadīja lietās jauno žurnāla reportieri, iepazīstinot viņu ar visiem 'pareizajiem cilvēkiem'. Tā tiek gatavota jaunā maiņa "Autosport".

Pastāv visai pamatots un patiess uzskats, ka nevar ņemt vērā testu rezultātus - tie reizmēm mēdz būt pat maldinoši. Atcerietis, ka pērn Heresas trases pirmajos testos ātrāko apļa laiku uzrādīja Rubenss Barikello ar "Williams", bet sezonas izskaņā "Williams" bija knapi priekšā jaunajām komandām. Tomēr ar Barselonas testiem ir nedaudz citādi, jo šajā trasē komandu testu programmas ir krieti vienkāršākas - riepu un aero testi ar pilnu un tukšu bāku. Līdz ar to nedaudz pavētot pelavas, var saskatīt zināmas kopsakarības un tendences.

Šobrīd (īsi pirms pusdienas pārtraukuma) ātrākais ir Niko Hilkenbergs ar "Force India" formulu, kuru vairāki konkurenti ir novērtējuši ārkārtīgi pozitīvi - izteikti prasmīgs aerodinamiskais risinājums, kas varētu nest dividendes sezonas sākumā, kad komandas vēl tikai meklēs veidus, kā atgūt zaudēto piespiedējspēku un atkal iegrožot "Pirelli" riepas.

Vai arī pagājušā sezonā Mihaelam Šūmaheram un Niko Rosbergam sacīkšu apavi bija pieskaņoti ķiverei?

Pusdienas pārtraukums ir laiks, kad pilotiem ir jāšķērso 'bīstamā' josla starp boksiem un 'padoku', kur dežūrē ne tikai žurnālisti, bet arī daudz ziņkārīgie - uz testiem ir iespējams par atsevišķu samaksu nopirkt ieeju arī 'paddok' zonā, kur atrodas visu komandu motormājas.

Lai neaizkavētu savas pusdienas vai atgriešanos pie darba, pilotiem ir dažādi paņēmieni, lai izvairītos no iesprūšanas autogrāfu mednieku pūlī. Luiss Hamiltons un Fernando Alonso šo 10 metru plato joslu šķērsoja apmēram 3 minūtēs - viņi ne mirkli neapstājās, tomēr uz priekšu tika ļoti lēni. Pavisam cita stratēģija bija Sebastianam Fetelam, kurš burtiski izspurdza no motormājas un viegli pieliecies izskrēja cauri pārsteigtajam pūlim ar vieglu smaidu uz lūpām. Viņa smaidu ātrumā noknipsēju.

Man jautāja pēc kādas bildes no darbības trasē. Tad nu devos pašu lēnāko trases līkumu "La Saixa", kur formulas samazina ātrumu līdz 70-80 km/h. Ātrākos pagriezienos labas fotogrāfijas ir iespējams iegūt tikai ar tiešām iespaidīgu gabarītu fototehniku.

Ne mirkli nenožēloju, ka devos tieši tur, jo redzēju pirmo šajā sezonā vicināšanos ar rociņu. Neapmierinātais bija mājnieks Fernando Alonso, kurš pirms līkuma strauji pietuvojās Luisam Hamiltonam, kurš savukārt izbrauca trases vidusdaļā un samazināja ātrumu. Alonso sākotnēji domāja apdzīt bijušo komandas biedru pa iekšpusi, tomēr pēdējā brīdī pārdomāja un metās uz ārmalu, tomēr trajektorija nebija parocīga un nācās izbraukt ārpus trases. To arī nobildēju - 'draudzīgais' rokas mājiens gan palika aiz kadra.

Romēns Grožāns "Lotus" sastāvā šodien veica tikai 7 apļus un pēc tiem atgriezās boksos, ziņojot, ka mašīna uzvedusies ļoti savādi. Arī komanda konstatēja, ka ir nezināmas izcelsmes problēma ar šasiju un tāpēc tā uzreiz tikai nosūtīta atpakaļ uz Enstonas bāzi Anglijā. Savukārt no fabrikas tajā pašā laikā tika izsūtīta šasija numur viens, kas tika izmantota Heresas testos. Vienība cer, ka šovakar vēlu tā būs klāt un rīt varēs testus atsākt. Tomēr vienu testu dienu Grožāns un "Lotus" ir zaudējuši. Interesanti - vai šī stapgadījuma dēļ "Lotus" atņems pusi darba dienas Raikonenam, lai Grožāns tiktu vismaz pie pusotras dienas testos?

Līdz ar to pirmā diena Barselonā ir noslēgusies - vismaz darbs trasē. Ātrāko apļa laiku uzrādīja Fetels, kuram sekoja Hilkenbergs un Hamiltons. Apļa laiku analīzei pievērsīšos vēlāk, kad tiks saņemti pilni rezultāti no veiktajiem apļiem. Visvairāk apļus noriņķoja Šarls Piks no "Marussia" komandas, kura gan šajos testos startēja ar veco modeli.

Tagad priekšā vismaz desmit preses konferences divu stundu garumā. Ņemot vērā, ka vairākām laiki pārklājas, tad uz visām pagūt nav iespējams. Vispirms došos paklausīties Niko Hilkenbergu - tiešām būs interesanti pavērot viņa ķermeņa valodu pēc tik veiksmīgas testu dienas - varbūt "Force India" būs izdējusi 'zelta olu'?

Hilkenbergs nemaz necentās slēpt savu pacilāto garstāvokli un bija sajūsmā par jauno formulu. Diena esot izdevusies, jo paveikts viss plāns un pat vēl mazliet vairāk. Arī par apļa laiku vācietis bija apmierināts, piebilstot, ka tagad nevajadzētu izsecināt, ka "Force India" ir uzreiz aiz "Red Bull". Pēc visa spriežot "Force India" ar jauno modeli testu programmā ir tikuši tālāk par konkurentiem, jo pamata regulējumi esot atrasti ļoti ātri - tieši ar šo lietu lielākās problēmas bija "Ferrari".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!