Foto: EPA/Scanpix/LETA

Dramatiskā Itālijas "Grand Prix" pie dubultuzvaras tika "McLaren" F-1 komanda, triumfējot Danielam Rikjardo. Savukārt abi čempiona titula pretendenti - Lūiss Hamiltons un Makss Verstapens - atkal piedzīvoja sadursmi un izstājās.

Rikjardo sacīksti sāka no otrās starta vietas, taču viņam padevās lielisks starts un jau līdz pirmajam līkumam viņš bija ticis garām Verstapenam, kurš sāka šo posmu no "pole position".

Sacīkstes pirmajos apļos Verstapens pārāk neatpalika no austrālieša, bet netika pietiekami tuvu, lai veiktu reālu apdzīšanas mēģinājumu. Rikjardo komandas biedrs Lando Noriss sacīkstes pirmajā daļā bija trešajā vietā, aiz sevis turot Hamiltonu.

22. apļa beigās Rikjardo devās pitstopā, bet apli vēlāk to darīja Verstapens. Nīderlandietim boksa apmeklējums izvērtās pavisam katastrofāls - viņš boksos pavadīja 11 sekundes, zaudējot jebkādas iespējas uz pitstopa rēķina tikt garām Rikjardo un tādējādi zaudējot arī vēl virkni pozīciju.

Hamiltons pitstopā devās 25.apļa beigās, bet arī viņa boksu apmeklējums nebija ātrs. Atgriežoties trasē, Hamiltonam nācās pievienoties Norisam un Verstapenam, kuri tobrīd cīnījās par pozīciju. Pirmā pagrieziena ieejā Hamiltons un Verstapens atradās teju blakus viens otram. Līkuma ieejā brits atstāja vietu Verstapenam, bet, dodoties tam cauri, Hamiltons savu konkurentu izgrūda ārpus trases. Vertapenam nācās uzbraukt uz ārpus trases zonas uzliktajām apmalēm, kuras savukārt uzmeta viņa vadītās formulas aizmugurējo daļu gaisā.


Šo notikumu rezultātā Vertapena bolīds uzkrita virsū Hamiltona vadītajai mašīnai, un abi piloti bija spiesti izstāties. Dažas stundas pēc posma beigām sacīkšu tiesneši lēma, ka Verstapens tomēr uzskatāms par vainīgu notikušajā avārijā un piesprieda nīderlandietim trīs starta pozīciju sodu nākamajā sacīkstē Krievijā. Tas nozīmē, ka, ja Verstapens Sočos tiktu pie "pole position", viņam gonka būtu jāsāk no ceturtās starta pozīcijas.

Foto: AFP/Scanpix/LETA

Šī bija otrā reize, kad šajā sezonā avārijā ir iesaistīti Verstapens un Hamiltons. Pirmoreiz tas notika Lielbritānijas posmā. Toreiz gan Hamiltons varēja turpināt sacīksti un tajā arī uzvarēja.

Foto: AFP/Scanpix/LETA

Pēc incidenta trasē devās drošības mašīna. Vairāki piloti veica boksu apmeklējumus. Sacīkstei atsākoties, Rikjardo bija pirmais, otrajā vietā atradās "Ferrari" pilots Šarls Leklērs, bet trešais bija Noriss.

Rikjardo izdevās lieliski atsākt sacīksti pēc drošības mašīnas fāzes beigām, un viņš saglabāja līdera godu. Norisam savukārt izdevās apdzīt Leklēru, tiekot pie otrās vietas. Leklērs zaudēja pozīcijas arī "Red Bull" braucējam Serhio Peresam, kurš gan "Ferrari" pilotam tika garām ārpus trases un par to vēlāk saņēma piecu sekunžu sodu.

Pēc drošības mašīnas perioda ļoti ātrs bija otrs "Mercedes" pilots Valteri Botass, kurš sacīksti sāka no 19. vietas. Botass apdzina abus "Ferrari" pilotus un izskatījās ātrāks arī par Peresu, taču nespēja tikt garām meksikānim. Soms gan beigās iekļuva labāko trijniekā Peresa soda dēļ. Arī Leklērs finišā pakāpās par pozīciju augstāk, bet Peress ierindojās piektajā vietā.

"McLaren" piloti saglabāja pirmo un otro vietu līdz pašām sacīkstes beigām. Pēdējā aplī Rikjardo uzstādīja arī ātrāko apļa laiku, tiekot pie papildus čempionāta kopvērtējuma punkta. "McLaren" šī bija pirmā uzvara F-1 kopš 2012. gada Brazīlijas "Grand Prix", savukārt Rikjardo pirmoreiz uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa kopš 2018. gada Monako Lielās balvas izcīņas.

Pilotu čempionāta kopvērtējuma augstākajā pozīcijā joprojām atrodas Verstapens, kurš Hamiltonam šobrīd ir priekšā par pieciem punktiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!