Foto: Publicitātes foto

Trešdienas, 11. maija, vakarā uz otro Minišosejas sezonas posmu Biķernieku trasē pulcējās kupls braucēju un atbalstītāju pulks. Pēc "Subaru" triumfa pirmajā posmā šoreiz 53 braucēju konkurencē absolūti ātrākos laikus uzrādīja Kristaps Dzīvītis ar veco labo "Audi 80 Quattro" modeli.

Aizvien augošo interesi par tautas autosporta seriālu pierādīja ne vien lielais dalībnieku skaits, bet arī kuplais atbalstītāju un skatītāju pulks, kas sacensības siltajā darba dienas pievakarē vēroja gan no starta zonas, gan arī no Biķernieku meža ielokiem. Ja pirmajā posmā lielākais braucēju skaits bija "3000" klasē, tad šoreiz populārākā ar 16 dalībniekiem bija "2000" ieskaite.

Otrā posma treniņš un sacensības atkal norisinājās aizraujošajā Biķernieku trases moto aplī, šoreiz gan pretēji ierastajam braukšanas virzienam. Dalībnieki pēc pirmā posma jau bija tiktāl iesiluši, ka uzrādīja ievērojami ātrākus apļus laikus kā pirmajā posmā. Daži no braucējiem gan iesila par daudz, jo gan treniņā, gan sacensībās tika piedzīvotas vairākas sadursmes ar riepām vai trases malā esošajiem vaļņiem.

Uz pirmdien notikušo treniņu bija ieradušies 55 braucēji, starp kuriem bija arī pēdējos gados drifta sacensībās redzētais Raimonds Tihonovs ar savu teju 700 zirgspēkus jaudīgo "Nissan 200SX". Ilgu treniņu laiku tieši viņš atradās apļu laiku tabulas galvgalī, tomēr beigās viņu pacentās apsteigt Kristaps Dzīvītis. Atstatums starp abiem bija vien pussekunde, līdz ar to bija sagaidāms, ka starp šiem abiem arī trešdienas sacensībās notiks cīņa par uzvaru ātrākajā "Open" klasē.

Lai arī abi divi ieņēma pirmās divas vietas "Open" klasē, ar "Audi" braucošais Dzīvītis bija ievērojami pielicis ātrumā, jo beigās bija par teju pusotru sekundi aplī ātrāks par Tihonovu. Aizraujoša cīņa izvērtās par trešo vietu, jo ar "Mitsubishi Lancer Evo X" startējošais Einārs Lindermanis triju apļu summā bija vien par nieka 0,56 sekundēm ātrāks par Raivo Dripi ("Nissan 200SX").

"3000" ieskaitē turpinājās duelis starp Kristapu Laipnieku un Robertu Rodi, tomēr šoreiz Laipnieks startēja jau ar Edija Lūkina sagatavoto "BMW 328", kas esot ievērojami ātrāks. Par to varēja spriest arī pēc rezultātiem, jo pirmā posma vienas sekundes atstatums (trīs apļu summā) bija palielinājies līdz trīs sekundēm. Neraugoties uz to, Laipnieks atzīst: "Cīņa ir, Rode noteikti ir sīvākais konkurents šogad šajā klasē. Nav tā, ka "pīpējot" varu braukt, ir tāpat jāiespringst."

Jāatzīmē, ka "3000" klases līderis ir arī viens no tiem, kurš startē ar "Yokohama AD08R" riepām, tādējādi piedaloties un cīnoties par vērtīgām balvām arī "Yokohama Challenge" papildus sacensībās.

Mazākajās "1600" un "2000" klasēs arī otrajā posmā tika piedzīvota žiperīgo "Rover" un MG automobiļu dominanci – abās klasēs pirmās divas vietas ieņēma Andris Putniņš un Reinis Trūps. "1600" ieskaitē pjedestālu nokomplektēja Kaspars Šmits ("Honda Civic"), bet "2000" klasē trešā vieta ar BMW 3. sērijas "Compact" braucošajam Elvim Turānam.

Tomēr nav obligāti jābūt ātrākajam, lai sacenstos par iespaidīgo, "Opel" sarūpēto šīs sezonas galveno balvu – vienu dienu slavenajā Nirburgringas vairāk nekā 20 kilometrus garajā "Nordschleife" trasē, pilotējot jaudīgus "Opel OPC" automobiļus. Iespēja uz to pretendēt ir visiem dalībniekiem, kas būs piedalījušies visos sešos šīs sezonas posmos, jo tieši no šiem tiks izlozēts viens laimīgais uzvarētājs.

Nākamais Minišosejas treniņš Biķerniekos norisināsies 7. jūnijā, bet trešais posms divas nedēļas vēlāk – 21. jūnijā.

Minišoseja ir autosporta disciplīna, kurā piedalīties, attīstot braukšanas iemaņas un gūstot pamatīgu adrenalīna devu, var ikviens interesents ar savu ielas vai sporta automašīnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!