Pasaules rallijkrosa čempionāta posmos visas nedēļas nogales garumā vienmēr pa pirmajām vietām braukt nav iespējams, taču pats svarīgākais ir izcīnīt kopvērtējuma punktus, pēc pirmās dienas Zviedrijā notiekošajās sacensībās sacīja Latvijas talantīgais autosportists Reinis Nitišs.

Atgādinām, ka pasaules rallijkrosa čempionāta kopvērtējuma līderis Nitišs pēc pirmās sacensību dienas Zviedrijā ierindojas devītajā pozīcijā.

Nitišs pēc pirmajām divām kvalifikācijas sērijām sniedza interviju portālam "Delfi".

Cik ļoti esi apmierināts ar devīto vietu pēc pirmās sacensību dienas?

Ir labi. Tagad galvenais ir nesalūst pēc tā, kā ir tagad. Vienmēr jau mēs nevarēsim braukt pa priekšu un iegūt labākās starta vietas. Šobrīd neesam starp līderiem, bet rīt vajadzētu tur atgriezties. Šajā trasē starts visiem ir ļoti līdzīgs, jo asfalts ir slidens un pirmajā līkumā nav "Jokera" apli. Līdz ar to pirmajā līkumā mēģina iebraukt piecas mašīnas. Kam paveicas, kam nepaveicas. Man līdz šim nav paveicies, jo rīt atkal man būs ārmala. Pirmajā kvalifikācijā man bija laba starta vieta, bet pašam nesanāca nobraukt. Nesaprotu, kāpēc tur viss bija tik slikti. Desmitā vieta nav slikta, bet vajag labāk un mēs varam labāk.

Uz otro braucienu mašīnai regulējumos veicām izmaiņas, kā arī pats saņēmos. Labās sajūtas ir atgriezušās. Rīt visam vajadzētu atkal būt labi, tomēr ir jāatceras, ka šeit līmenis ir augsts un jebkurš var izcīnīt uzvaru.

Šī trase ļoti atšķiras no citām šajā čempionātā līdz šim. Kādas pašam ir izjūtas tajā braucot?

Trase ir ļoti jautra. Man tā ļoti patika pagājušajā gadā, kad braucu "Super 1600" klasē. Tagad esot šajā līmenī, esmu sapratis, ka nevar būt tā, ka patīk kāda trase un kāda nepatīk. Visās ir jābrauc ātri. Droši vien šī trase ir pateicīgāka tiem, kas braukuši rallijā, jo šeit ir sānslīdes pie lieliem ātrumiem. Tāpat šeit ir tikai viena "tīra" līnija un nedrīkst pieļaut kļūdas ne pa kreisi, ne pa labi. Man labāk patīk braukt taisni, bet šeit, braucot lejā no kalna, pirms tramplīna nevar izbraukt ātri un taisni. Ir jābūt sānslīdē un jātrāpa iekšmalā un uz apmales, uzlecot taisni uz tramplīna.

Pagaidām nejūtos līdz galam pārliecināts, ka varu visu apļus izbraukt vienādi, tāpēc braucu piesardzīgāk, taču, zinot, ka es līkumus droši izbraukušu.

Trīs tramplīni šo visu pasākumu padara daudz interesantāku un dinamiskāku. Mašīnu sasišana, sagriešanās un lēcieni – tas cilvēkiem patīk, bet mums, braucējiem vajadzīgi ātri apļa laiki un augsti rezultāti.

Ar kādām emocijā sagaidi sacensību otro dienu?

Rīt ir pati svarīgākā diena, kurā notiks daudz un dažādas lietas. Svarīgas būs nianses. Jebkurā brīdi var uzlīt lietus, pirmajā līkumā var notikt jebkas. Mums jācenšas izvairīties no "sastrēgumiem" un kontaktiem, lai būtu labāks rezultāts. Vajag tikt pusfinālā un finālā, lai iegūtu čempionāta punktus.

Šobrīd man svarīgākais ir noturēt līderpozīciju pasaules čempionāta kopvērtējumā. Man nav svarīgākais uzvarēt, bet galvenais ir iegūt punktus sacensībās. Šodien biju piesardzīgs, necentos par katru cenu apdzīt. Rīt ir vajadzīgs labs starts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!