Foto: Zuma Press/Scanpix/LETA

Pirmās formulas (F-1) komandas "Mercedes" testa braucējs Estebans Okons parakstījis vienošanos ar "Renault" vienību un nākamajā sezonā pievienosies citam braucējam Danielam Rikjardo.

Paziņojums nāca klajā īsi pēc tam, kad "Mercedes" paziņoja, ka arī nākamsezon viņu ražotā bolīda stūri vadīs soms Valteri Botass, kura pārinieks ir pieckārtējais F-1 čempions Lūiss Hamiltons.

Līdz ar 22 gadus vecā Okona pievienošanos "Renault", komandu pametīs pieredzējušais braucējs Niko Hulkenbergs, kura nākotne F-1 sacīkstēs ir neskaidra.

"Līdz šim savā karjerā Estebans ir piedzīvojis kāpumus un kritumus, tāpēc viņš ļoti labi apzinās, cik liela ir katra dotā iespēja," pārliecību par Okona spējām pauda "Renault" vadītājs Sirils Abitebuls. "Estebans ir izsalcis pēc sacīkstēm, tāpēc visu savu enerģiju viņš veltīs braukšanai."

Okons F-1 sacīkstēs debitēja jau 2016.gadā, kad brauca "Force India" komandas rindās, tomēr vēlāk šo vienību nopirka Lensa Strola tēvs, kurš otrā braucēja lomu piešķīra savai atvasei. Līdz ar šādu lēmumu, Okons zaudēja savu vietu.

"Esmu gandarīts, ka komanda ar lielām ambīcijām ir uzticējusies man, dodot vēl vienu iespēju demonstrēt savas prasmes F-1 sacīkstēs," priecīgs par noslēgto līgumu bija braucējs. "Šī ir iespēja, un es to uztveru ļoti nopietni. Viņu pārliecība par maniem spēkiem palīdzēt komandai, dod nelielu, bet patīkamu spiedienu, tāpēc nevaru vien sagaidīt, kad varēšu parādīt savu labāko sniegumu."

Abitebuls gan uzteica Hulkenberga lomu komandā, norādot, ka braucējs pēdējās trīs sezonas palīdzējis vienībai neizmērojami progresēt. Tomēr zīmīgi, ka Hulkenbergs aizvadot 170 sacīkstes, nav spējis izcīnīt nevienu godalgotu vietu.

Savukārt arī citās komandās notikušas vai vēl gaidāmas pārmaiņas.

"Red Bull" vadošais braucējs aizvien vēl ir Makss Verstapens, tikmēr Pjērs Gaslī pazemināts uz otro komandu "Torro Rosso", kamēr iespēja pie "Red Bull" bolīda stūres tiks dota Aleksandram Albonam. Braucējs sevi pierādīt varēs līdz šīs sezonas beigām.

Skaidrs, ka sastāva izmaiņas vismaz līdz 2020.gada sezonas beigām negaida "Mercedes" un "McLaren" komandas. Pirmajā plecu pie pleca turpinās braukt šīs sezonas izteiktie līderi Hamiltons un Botass, bet otrajā gan Karlosam Sainsam, gan Lando Norissam ir spēkā esoši līgumi līdz nākamās sezonas beigām.

Tikmēr "Ferrari" aizvien ir neziņā par Šarla Leklēra nākamo sezonu, kamēr Sebastjans Fetels ir drošībā līdz 2020.gadam. Līdzīga situācija ir arī "Alfa Romeo" komandā - Kimi Reikenenam ir spēkā esošs līgums, kamēr Antonio Džiovinaci vieta vēl jānopelna.

Tāpat arī "Hass" komandā Kevinam Magnusenam ir līgums uz 2020.gada sezonu, bet Romēna Grožāna nākotne vēl ir neskaidra. Tikmēr Strola komanda "Racing Point" ir droša, ka tās rindās brauks vadītāja atvase, bet otrā pilota Serhio Peresa liktenis vēl ir zem jautājuma zīmes.

Visbeidzot "Williams" vienība bija apmierināta ar debitanta Džordža Rasela sniegumu, tādējādi noslēdzot ar viņu līgumu, kamēr polis Roberts Kubica, atgriežoties no traumas, pie līguma nav ticis.

F-1 sacīkstēs sākot ar augusta pirmo nedēļu bija iestājies mēnesi ilgs pārtraukums, bet jau šajā nedēļas nogalē braucēji atgriezīsies Beļģijas Spā trasē, lai aizvadītu jau 13.sezonas posmu.

Hamiltons šīs sezonas 12 posmos iekrājis 250 punktus, kamēr Botasam ir 188 punkti. Trešais ar 181 punktu ir Verstapens, Fetels ieguvis 156 punktus, bet pirmo piecinieku ar 132 punktiem noslēdz Leklērs.

Kāds no "Mercedes" komandas pilotiem šosezon uzvarējis jau desmit no 12 posmiem, bet pārējos divos etapos panākumi bijuši Verstapenam.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!