Peteransels uzvar Dakaras rallija trešajā posmā; vadību kopvērtējumā saglabā Lēbs
Foto: AP/Scanpix

Titulētais francūzis Stefans Peteransels ("Peugeot") trešdien izcīnīja uzvaru Dakaras rallijreida trešajā posmā, kamēr līderpozīciju kopvērtējumā saglabāja viņa komandas biedrs Sebastjens Lēbs.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Peteransels, kurš šogad tīko tikt pie sava 13. Dakaras rallijreida uzvarētāja titula karjerā, 364 kilometrus garo ātrumposmu Argentīnā veica četrās stundās, 18 minūtēs un 17 sekundēs.

Visu goda pjedestālu aizņēma "Peugeot" braucēji, jo minūti un 54 sekundes no uzvarētāja atpalika spānis Karloss Sainss, bet deviņkārtējais pasaules čempions rallijā Lēbs atpalika vēl par minūti un 16 sekundēm.

Tikmēr neveiksme piemeklēja līdzšinējo kopvērtējuma vicelīderi katarieti Naseru Al-Atiju ("Toyota"). Viņš pirmajā kontrolpunktā bija ātrākais, taču pēc tam braucamajam radās problēmas ar vienu no riteņiem un pirmajā posmā uzvarējušais Al-Atija bija spiests gaidīt tehnisko palīdzību, konkurentiem zaudējot nedaudz vairāk par stundu.

Lēbs, kurš par līderi kļuva pēc uzvaras otrajā posmā, kopvērtējumā tagad par 42 sekundēm apsteidz Sainsu, bet uz trešo vietu pakāpies Peteransels, no līdera atpaliekot četras minūtes un 18 sekundes.

Labākais, un vienīgais, no trim Lietuvas braucējiem, kas finišēja trešajā ātrumposmā, bija Antans Jukņēvičs ("Toyota Hilux"), kas uzrādīja 20. rezultātu un kopvērtējumā pacēlies uz 21. vietu. Pieredzējušo Benediktu Vanagu šajā "dopā" piemeklēja tehniskas problēmas.

"30 kilometrus pēc starta mūs piemeklēja sajūga problēmas," savā "Facebook" lapā raksta lietuviešu pilots. "Remonta laikā mūs pārsteidza smilšu vētra, kam sekoja spēcīgs lietus, un ceļš kalnos, kas pirms tam bija izžuvusi upes gultne, kļuva neizbraucams. Mēs bijām spiesti izstāties."

Kopumā trešo ātrumposmu pabeidza 57 ekipāžas, ieskaitot Krievijas braucēju Sergeju Šihotarovu, kura stūrmanis Oļegs Uperenko brauc ar Latvijas licenci, - viņi "dopā" ieņēma 28. vietu, bet kopvērtējumā ir 52. vietā.

Peteransels ir visu laiku veiksmīgākais šī rallijreida dalībnieks. Viņš savulaik sešas reizes uzvarēja motobraucēju konkurencē un ir arī seškārtējs čempions automašīnu klasē. Pirmoreiz francūzis šajās sacensībās triumfēja 1991. gadā, kad tās vēl notika Āfrikā.

Tikmēr motociklu klasē trešdienas etapā uzvarēja ar "Honda" startējošais spānis Hoans Barreda, kurš arī kļuva par kopvērtējuma līderi, neskatoties uz vienu soda minūti.

Barreda svinēja pārliecinošu uzvaru, jo tuvāko sekotāju britu Semu Sanderlendu ar KTM motociklu apsteidza par 12 minūtēm un 29 sekundēm, kamēr trešo vietu ieguvušais francūzis Pjērs Renē ("Husqvarna") atpalika vēl par trīs minūtēm.

Tikmēr pērnā gada uzvarētājs un līdzšinējais kopvērtējuma līderis Tobijs Praiss no Austrālijas, kurš startē ar KTM braucamo, posmā palika devītais.

Kopvērtējumā Barreda apsteidz Sanderlendu par desmit minūtēm un 20 sekundēm, bet trešais ir portugālis Paulu Gonsalvešs *"Honda"), kamēr Praiss noslīdējis uz piekto vietu, līderim zaudējot vairāk par 16 minūtēm.

Trešais ātrumposms notika Argentīnā, kur ceturtdien sāksies arī ceturtais posms, kas finišēs Bolīvijā. Vēl pēc četriem etapiem sportisti atgriezīsies Argentīnā, bet rallijreids noslēgsies 14. janvārī ar 12. posma finišu Buenosairesā.

Kopumā plānotajos 12 posmos dalībniekiem nāksies veikt vairāk nekā 8000 kilometru distanci, šķērsojot arī Andu kalnus.

Otro gadu pēc kārtas Dakaras rallijs nešķērsos Čīles robežu, jo šīs valsts vadība nolēmusi sacensību rīkošanā neiesaistīties, uzskatot, ka tie ir pārāk lieli tēriņi valstij.

Slavenais rallijreids no 1979. līdz 2007. gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā, bet 2008. gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, savukārt jau nākamajā gadā tas tika aizvadīts Dienvidamerikā.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Dakaras rallijs Honda Husqvarna KTM Peugeot Sebastjens Lēbs Toyota
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form