Ir automašīnas, kuras grūti iedomāties nesteidzīgi stāvam lielpilsētu sastrēgumos, jo tajās jau no "dzimšanas" ir ielikts rallija gēns kā "Audi Quattro" vai "Subaru Impreza". Taču ir automašīnas, kuras tikpat grūti iedomājies "plosāmies" garajos, reizēm dubļainajos un akmeņainajos, smagajos ātrumposmu ceļos, taču tās tur nonāk.

Un nereti šīs mašīnas, kuras visiederīgākās šķiet elegantajās, jaudīgajās autošosejas sacensībās vai pavisam parastā ikdienas braukāšanā, izrādās īsti rallija "zvēri", kas spēj pat cīnīties ar klasiskajām rallija automašīnām. "Red Bull" ir izvēlējušies piecas interesantākās no tām.

No Nirburgringas trases izbēgusī

  

Lai gan "Porsche" lielākoties asociējas ar autošosejas sacīkstēm, kādreizējo F-1 čempionāta "kompanjonu" seriālu "Porsche Cup" un gludajām trasēm, tā allaž bijusi iesaistīta rallija sacīkstēs. Lai gan "Porsche" rūpnīcas komandas pasaules čempionātā (WRC) nav un izskatās, ka nebūs, pa kādai autosporta kompānijai vienmēr atrodas, kas sagatavo šo jaudīgo un, nenoliegsim, sportiski skaisto automašīnu arī rallijam. Tā šogad WRC Vācijas un Francijas posmā uz starta izbrauca skaistule - "Porsche 911 GT3", izpelnoties neviltotas skatītāju ovācijas. Ar kārtīgu GT3 specifikācijas antispārnu un 320 ZS jaudu tā startēja RGT klases ieskaitē. Turklāt nākamgad tiek solīta vēl "seksīgāka" jaunizveidotā "RGT Cup" kausa "Porsche"…

Foto: Publicitātes foto

Čempions bez jumta

Lai nu ko, bet kabrioletu ir ļoti grūti iedomāties rallija sacensībās, taču arī tāds WRC ir bijis, braucis un pat uzvarējis. 2004.gadā "Peugeot" nolēma nomainīt savu ļoti pievilcīgo čempionu modeli "206 WRC" ar dīvainai vabolei līdzīgo "307 WRC", kas izgatavots uz "Peugeot 307 CC" kabrioleta bāzes. Francūži tajā bija ieviesuši vēl vienu neparastu jauninājumu - četrpakāpju pārnesumkārbu, ar kuru somu pilotam Markusam Gronholmam bija ne mazums problēmu - lai atceramies soma leģendāro frāzi pēc tam, kad mašīnai bija palikuši tikai četri "gaņģi": "pasakiet Korādo ("Peugeot" WRC komandas vadītājam - aut.), ka ar trim pietiek!". Taču vispārsteidzošākais ir tas, ka šis neparastais automobilis izrādījās ļoti labs un kopā ar Gronholmu nodrošināja "Peugeot" vēl vienu pasaules čempionu titulu.

Itāļu aristokrāts mežos un dubļos

Tie bija drosmīgi ļaudis, kas uzdrīkstējās realizēt ideju par itāļu aristokrāta, "Ferrari", iesaistīšanu rallijā, bet pagājušā gadsimta 70.gados "Ferrari 308", ko pazina ar "segvārdu" "Magnum P.I." bija viena no labākajām B grupas rallija automašīnām. Ar 2,9 litru V8 turbodzinēju aprīkotais "Ferrari 308" savā 4.grupā konkurēja ar mašīnām, kurās rallija gēns ir acīmredzams, - "Ford Escort" un "Vauxhall Chevette". Nez, kā attīstītos "Ferrari" rallija vēsture, ja 1986.gadā pēc daudzajiem traģiskajiem incidentiem B grupa nebūtu aizliegta, jo kompānija jau bija sagatavojusi ļoti iespaidīgo "288 GTO" versiju…


Šikā francūziete

  

Francūži allaž mācējuši izveidot vizuāli ļoti pievilcīgus auto modeļus, kam piestāv eleganta francūziete pie stūres, Franču Rivjēras vai Elizejas lauku atmosfēra. Taču auto "tehniskie tēvi" nolēma, ka visas labie un progresīvie tehniskie risinājumi ir pelnījuši atbilstošus apstākļus un savu vārdu autosportā - kā zināms, sacīkstes ir vislabākā automašīnas reklāmas "platforma" pasaulē.

Tā "Citroen Ds" hidropneimatiskā piekares sistēma tika nežēlīgi ekspluatēta vissmagākajos un nežēlīgākajos apstākļos ar prasīgiem un meistarīgiem braucējiem pie stūres - no Skandināvijas ziemas ceļiem līdz Āfrikas bezceļiem, izcīnot arī uzvaras. Šis auto bija "nemirstīgais Kaščejs" - braukt ar trim riteņiem tam bija nieks, bet reiz ekipāža pamanījās tikt līdz finišam un servisam uz diviem riteņiem! 

Britu mājsaimnieces draugs

Kad WRC sasniedza savus ziedu laikus pagājušā gadsimta 80.gados, britu autoražotāji "Austin Rover" nolēma pārtraukt 20 gadus ilgušo klusumu un arī iesaistīties šajā "tusiņā", izvēloties tam modeli, kas bija katras britu mājsaimnieces īpašumā - "Metro 6R4". Taču kārtīgā autosporta izpildījumā šis mazais auto bija īsts nezvērs - ar 410 ZS lielu jaudu, šauru riteņu bāzi, gan ne pārāk uzticamo V6 dzinēju, un labi iederējās B grupas sabiedrībā. Diemžēl "Austin Rover" savam atgriešanās brīdim bija izvēlējušies pavisam nepiemērotu laiku - jau nākamajā gadā B grupa tika aizliegta…



Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!