Foto: Publicitātes foto

"Porsche" iepazīstina pasauli ar "99X Electric Gen3", kas 2023. gada janvārī piedalīsies "E-Prix" sacīkšu posmā Meksikā.

Trešās paaudzes automobiļu kvalificēšanās startam norāda par jaunu elektrisko automobiļu sacīkšu ēras sākumu.

"Mēs esam priecīgi, ka varam prezentēt jauno "Porsche 99X Electric Gen3". Mūsu izstrādes komanda Veizahā ir ieguldījusi lielu darbu, sirdi un dvēseli šajā sacīkšu automašīnā. Un viņi patiesi lepojas ar sasniegto rezultātu," sacīja "Porsche Motorsport" viceprezidents Tomass Laudenbahs.

Pēc viņa vārdiem, tāpat kā pilnīgi jaunā "Formula E" paaudze, arī "Porsche 99X Electric Gen3" ir tehnoloģisks pavērsiens elektriskajās sacīkstēs. "ABB FIA Formula E" 9. sezonas automašīnas ir nozīmīgs solis pretī autosporta nākotnei, tāpēc "Porsche" ar nepacietību gaida sezonas sākumu," piebilda Laudenbahs.

Tādas jaunās "Gen3" automašīnas kā "Porsche 99X Electric Gen3" ir ātrākās, vieglākās, jaudīgākās un efektīvākās elektriskās sacīkšu automašīnas, kādas jebkad ir izveidotas. Tās ir īpaši izstrādātas aizraujošiem dueļiem pasaules lielāko pilsētu trasēs, kurās parasti norisinās "Formula E" sacīkstes.

Jaunās paaudzes sacīkšu automobilis

"Porsche 99X Electric Gen3" un citu "Formula E" jaunās paaudzes automobiļu vispārējais koncepts norāda uz būtisku evolūcijas soli. Automašīnas ir kļuvušas vieglākas, tām ir īsāka garenbāze un platāka šasija.

Lai arī auto akumulatora izmērs ir samazinājies, tas ir kļuvis krietni jaudīgāks. Rekuperatīvās enerģijas proporcija ir palielinājusies. Arī aerodinamika un dizains piedzīvojis izmaiņas. Kopumā jaunie automobiļi ir izveicīgāki, kas arī uzlabo to veiktspēju trasēs.

Jaunā "Porsche 99X Electric Gen3" izskats iedvesmu ieguvis no "Porsche" zīmola "Driven by Dreams" ("Sapņu vadīts"). Dizains izceļ auto individualitāti, unikalitāti un ir vērsts uz nākotni.

Jaunu standartu noteikšana autosportā

Savai ceturtajai "Formula E" sezonai "Porsche" ir izstrādājis jauno "Porsche 99X Electric Gen3", kas, tāpat kā citas "Gen3" automašīnas, daudzās jomās atšķiras no iepriekšējiem automobiļiem. Galvenās atšķirības ir jauda, kura palielinās no 250 līdz 350 kW (476 ZS).

Šim sacīkšu auto "Porsche Motorsport" ir izstrādājis piedziņas sistēmu ar maksimālo jaudu 350 kW uz aizmugurējās ass – par 100 kW vairāk nekā iepriekšējai paaudzei ("Gen2").

Priekšpusē novietotā jaunā piedziņas sistēma aizmugurējai asij nodrošina 250-350 kW. Tādējādi tiek iegūta enerģija ar jaudu līdz 600 kW, kas ir divas reizes lielāka par "Gen2" automobiļu reģenerācijas spēju. Savukārt, frakcijas bremzes tiek kontrolētas ar elektroniskās bremzēšanas sistēmu.

Jaunās "Formula E" paaudzes lādētāji būs gandrīz divas reizes jaudīgāki par pasaulē vismodernākajiem komerciālajiem lādētājiem. Turklāt ātrās uzlādes tehnoloģija garantēs nemainīgi augstu akumulatora veiktspēju.

"Porsche" panākumi "Formula E" čempionātā

Pateicoties Paskālam Vērleinam un Andrē Lotereram, kas brauca ar automašīnu "Porsche 99X Electric", "TAG Heuer Porsche Formula E" komanda 2022. gada februārī Meksikā guva līdz šim lielākos panākumus – pirmo un otro vietu.

2023. gadā komanda piedalīsies savā ceturtajā pasaules čempionātā, kas būs pirmā pilnībā elektrisko automobiļu sacīkšu sezonā ar jauno "Porsche 99X Electric Gen3". Kā inovatīvu un ilgtspējīgu mobilitātes tehnoloģiju akselerators, "Formula E" kopš 2014. gada ir nodrošinājusi aizraujošu autosportu pieredzi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!