Foto: DELFI

Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms, "Rally Talsi" iesākās ar saulainu dienu un beidzās ar pamatīgu lietu un negaisu un krievu pilota Alekseja Lukjaņuka (""Mitsubishi Lancer EvoX") līderpozīciju.

Pirmajā sacensību dienā ekipāžām bija jāveic seši ātrumposmi, visi pēc tā sauktā "rāvējslēdzēja" principa. Līdz ar to sportisti trasē devās ik pa minūtei, kas sausajā trasē radīja diezgan pamatīgus putekļus. Taču tikai līdz trešajam ātrumposmam, kad sākās lietus un negaiss, kas ieviesa savas korekcijas rezultātos.

Pirmajos divos ātrumposmos uzvarēja Raimonds Kisiels ("Mitsubishi Lancer WRC"), izvirzoties arī pirmajā pozīcijā kopvērtējumā.


Trešais ātrumposms nesa lietu un izmaiņas kopvērtējumā. Automašīnas vējstikls aizsvīda līderim Raimondam Kisielam, un ātrumposmā viņš uzrādīja tikai 13. rezultātu un noslīdēja uz sesto pozīciju kopvērtējumā. To izmantoja igaunis Ots Tanaks ("Subaru Impreza"), izvirzoties pirmajā vietā. Pieredzējušajam igaunim cīņā par līderpozīciju pievienojās krievs Aleksejs Lukjaņuks un vēl viens igaunis Timo Korge ("Mitsubishi Lancer Evo IX").

Pilsētas ātrumposmi, kuru laikā pamatīgi lija lietus, atkal deva līderu maiņu – braucot piesardzīgāk un domājot par otrās dienas ātrumposmiem, uz otro vietu atkrita Tanaks, pirmajā vietā izvirzījās Lukjaņuks. Viņa pārsvars pār igauni pēc veiktiem sešiem posmiem ir 3,38 sekundes, un svētdien trasē Lukjaņuks dosies pirmais. Trešo vietu saglabāja Korge, ceturtais ir igaunis Rainers Aus ("Mitsubishi Lancer EvoIX"), kurš ir līderis Čempionu kausa izcīņā. Uz piekto vietu pakāpās Kisiels; tā arī ir augstākā pozīcija starp Latvijas ekipāžām.

Neapšaubāmi interesanta diena izvērtās Haraldam Šlēgelmilham, kurš aizvadīja savus pirmos rallija ātrumposmus mūžā. Netrūka kļūdu, kuras pats Haralds arī atzina, kā arī jautru piedzīvojumu. Piemēram, lietus Strazdes ātrumposmā, braucot bez bremzēm un "nojukusi" stenogramma pilsētas ātrumposmā. Taču pilsētas "dopos", kas notika uz Haraldam labi zināma seguma – asfalta, formulu braucējs parādīja visu savu prasmi un pieredzi. SS5 viņam piektais labākais rezultāts, SS6 – trešais. Kopvērtējumā savā debijas rallijā pēc pirmās sacensību dienas Haralds ir 22.vietā. Salīdzināšanai – pēc SS1 viņš bija 52.

R2klasē cīņas risinājās pēc diezgan labi zināma scenārija – pirmajos ātrumposmos vadībā izvirzījās Emīls Blūms, bet dienas beigās pirmo vietu jau aizņēma pagājušā gada čempions un "OKartes autosporta akadēmijas" līderis Ralfs Sirmacis.

Par zaudējumiem un zaudētajiem. Cerēto grants rallija pieredzi neieguva Slovākijas čempions Tomāšs Ondrejs ("Mitsubishi Lancer EvoIX"). Viņa auto dzinējs "uzteica" otrā ātrumposma vidū un cīņā par ceļojošo Talsu rallija Čempionu kausu palika tikai trīs ekipāžas.

Ceturtajā ātrumposmā ģeneratora defekta dēļ palika viens no pilotiem, kas varētu pretendēt uz augstu vietu, igaunis Rauls Jēts ("Mitsubishi Lancer Evo IX").

Strazdes ātrumposms un tā slavenais tramplīns prasīja vēl dažus "upurus" – avārija Oskaram Laiveniekam un lietuvietim Laurinam Diržinskam (abiem – "Renault Clio").

Otrā sacensību diena sāksies pl. 10 un ekipāžām, kuras sacensību sarakstā ir palikušas 59, būs jāveic seši ātrumposmi. Kā zināms, Talsu rallijs noslēgsies ar savu tradicionālo garo ātrumposmu, kas šogad būs 27 km garš un kam dots "Delfu" vārds.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!