Foto: Publicitātes foto

Latvijas elektropiedziņas automašīna "OSCar eO", ko vada Māris Saukāns un Andris Dambis sestdien nesasniedza slavenā "Dakaras" rallijreida septītā posmā finišu, tomēr sacensības turpinās.

Sacensību garākajā, 419 kilometru, ātrumposmā Saukāns/Dambis izlēma neveikt pēdējos 36 kilometrus, lai nebūtu kāpās jābrauc tumsā. Tomēr tas neliegs Latvijas ekipāžai turpināt sacensības.

Līdzīga iemesla dēļ finišu nesasniedza arī citi "Team Latvia" pārstāvji vieglo automašīnu klasē krievs Antons Grigorovs un latvietis Ainārs Princis.

Tikmēr no Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotajām "Mitsubishi" automašīnām ar krievu braucējiem septītajā posmā finišu sasniedza Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs, kuri izcīnīja augsto, 19.vietu.

Posmā uzvaru izcīnīja pašreizējais čempions katarietis Nasers Salehs Al Atija ("Hummer"), kurš distanci veica trijās stundās, 26 minūtēs un 57 sekundēs.

Uzvarētājam septiņas ar pusi minūtes zaudēja amerikānis Robijs Gordons ("Hummer"), bet trešajā vietā palika slavenais francūzis Stefans Peterhansels ar "Mini" automašīnu, kurš bija vēl par 23 sekundēm lēnāks.


Kopvērtējumā pēc septiņiem posmiem līderpozīcijā nostiprinājās 46 gadus vecais Peterhansels, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš tagad jau par 11 minūtēm un 22 sekundēm apsteidz poli Kšištofu Holovciču ("Mini"), kas šoreiz ieņēma ceturto vietu, bet 13 minūtes un deviņas sekundes atpaliek Gordons.

No "Team Latvia" ekipāžām pašlaik neviena automašīna neatrodas kopvērtējumā, bet "Re Autoclub" ekipāža Meļņikovs/Nikoalevs ieņem 28.vietu.

Kopvērtējumā pašlaik atrodas tikai 48 ekipāžas.

Tikmēr motociklu klasē septītajā posmā uzvarēja pašreizējais čempions Marks Koma no Spānijas (KTM), kurš par divām minūtēm un trim sekundēm apsteidza francūzi, savu komandas biedru, Sirilu Desprē.

Savukārt trešajā vietā ierindojās portugālis Paulu Gonsalvešs ("Husqvarna"), kurš posma uzvarētājam zaudēja divas minūtes un 49 sekundes.
Kopvērtējumā tagad Desprē apsteidz Komu par septiņām minūtēm un 48 sekundēm.

Arī smago automašīnu klasē septītajā posmā finišu nesasniedza ne "Team Latvia" pavadošā ekipāža francūzis Žans-Šarls Morī ar stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas, ne "RE Autoclub" sagatavotā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli.

Posmā uzvaru izcīnīja kopvērtējuma līderis ir Žerards de Rojs no Nīderlandes, kurš tagad jau par 17 minūtēm un desmit sekundēm apsteidz čeha Aleša Lopraisa ekipāžu.

Kā ziņots, sacensību sestais posms tika atcelts drošības apsvērumu dēļ - spēcīga lietus un sniega dēļ Andu kalnu apvidū.

Savukārt svētdien būs sacensību vienīgā brīvdiena.

Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.

Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.

Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".

Jau ziņots, ka Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.

Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.

Sacensības risināsies līdz 15.janvārim.

Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.

Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!