Foto: Publicitātes foto

Latvijas autorallija pilots Mārtiņš Sesks pēc piektās vietas Sardīnijas rallija "Junior WRC" klasē pauž, ka bija spējīgs uz labāku rezultātu.

Jau ziņots, ka Seska un stūrmaņa Krišjāņa Caunes ekipāža svētdien Sardīnijas ralliju, kas bija junioru pasaules čempionāta trešais posms, noslēdza piektajā vietā "Junior WRC" klasē.

"Sportiskais rezultāts nav manu spēju līmenī – lai gan šoreiz galvenais uzdevums bija sasniegt finišu. Pirms rallija teicu, ka šis ir kā kontroldarbs tam darbam, ko esam izdarījuši sadarbības veidošanā pirms došanās uz Sardīniju. Diemžēl, labu atzīmi šoreiz neesam nopelnījuši, jo mans mērķis nav piedalīties rallijā, lai tikai finišētu un būt vairākas minūtes aiz līderiem," "LMT Autosporta akadēmija" citē Seska teikto.

Pēc kopumā 19 ātrumposmu veikšanas ekipāža ierindojās piektajā pozīcijā, no uzvarētāja Hana Solansa ekipāžas atpaliekot par piecām minūtēm un 34,9 sekundēm.

"Pēc šī rallija mūsu rīcībā ir ļoti plašs informācijas apjoms, atgriežoties Latvijā mūsu uzdevums būs analizēt un atrast tās nianses, kas liedz uzrādīt pilnvērtīgu, stabilu un ātru rezultātu," secina Sesks.

Tikmēr ekipāžas treneris Uldis Briedis uzsver, ka galvenais uzdevums ir izpildīts, jo sasniegts rallija finišs, kas ļāva iegūt ļoti daudz zināšanu un informācijas gan par ātrumposmiem, gan par riepu darbību, gan par sastādītās stenogrammas atbilstību faktiskajiem braukšanas apstākļiem.

"Ceļu segums dažādos Sardīnijas reģionos ir krietni atšķirīgs, kamdēļ nozīmīgu daļu laika veltījām riepu stratēģijas izstrādāšanai. Sasniedzot rallija finišu varējām pārliecināties par riepu veiktspēju un mūsu izvēlētās stratēģijas pareizību. Iegūtās zināšanas noteikti noderēs uz priekšdienām, gan atlikušajos šīs sezonas posmos, gan it īpaši, ja Sardīnijas rallijs saglabās savu vietu "Junior WRC" kalendārā," stāsta Briedis.

"Turpmākai izaugsmei ļoti vērtīgs ieguvums bija sastādītās stenogrammas pārbaudīšana faktiskos rallija apstākļos. Lai gan šeit ieguvumi vairāki, un daudzi no tiem ir ļoti tehniski, kā vienu no piemēriem varu minēt iegūtās prasmes par akmeņu atšķiršanu. Sardīnijā vienā ātrumposmā bija vairāk akmeņu kā vienā Latvijas rallijā kopā. Veicot trases pierakstu, šie noteikti bija jauni apstākļi, jo teju visus akmeņus varēja uzskatīt par bīstamiem. Rallija finišā varu teikt, ka esam guvuši priekšstatu kā atšķirt akmeņus un sadalīt tos divās kategorijās – bīstams, un parasts, kam īpašu uzmanību piešķirt nav nepieciešams. Lai gan piemērs ir par akmeņiem, iegūtās prasmes iespējams vispārināt arī uz citiem šķēršļiem," secina treneris.

Junioru WRC pirmajā posmā Zviedrijā latvieši izcīnīja sesto vietu, bet otrajā etapā Korsikā izstājās. Latvijas ekipāža šosezon plāno piedalīties piecos "Junior WRC" posmos.

Pēc trim posmiem Sesks ar 21 punktu ir kopvērtējuma septītajā pozīcijā, kamēr līderis ar 71 punktu ir Solans.

Iepriekšējā sezonā Sesks sacentās ar "Opel Adam R2" spēkratu, triumfējot Eiropas rallija čempionātā (ERČ) "Junior U27" ieskaitē. Viņš kļuva par pirmo braucēju Latvijas autosporta vēsturē, kurš kļuvis par pilntiesīgu autorūpnīcas atbalstītu rallija pilotu.

Savukārt kopējā ieskaitē pašmāju sportisti bija 25.pozīcijā, uzvarētājam Dani Sordo no Spānijas ("Hyundai") zaudējot teju 36 minūtes.

Kā vēstīts, sestdien mūžībā aizgāja Latvijas autosporta leģenda Ivars Caune, kurš ir ekipāžas stūrmaņa Krišjāņa Caunes tēvs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!