Tiesa atceļ Kandavas domes lēmumu un aptur kartinga trases darbību; dome pieņem jaunu lēmumu, ļaujot tai darboties
Foto: Publicitātes foto

Augstākā tiesa (AT) ir atcēlusi Kandavas domei piemēroto pagaidu aizsardzības līdzekli - atstāt spēkā domes lēmumu, kas ļauj darboties Kandavas kartodromam, taču dome pēdējā sēdē šo lēmumu ir atcēlusi un pieņēmusi jaunu lēmumu, atkal ļaujot kartodromam darboties, liecina AT spriedums un Kandavas domes lēmums.

Domē skaidroja, ka deputātiem nav tiesiska pamata likt šķēršļus uzņēmējdarbībai, kas atbilst visiem normatīviem. Vairākkārt domes sēdē uzsvērts, ka trokšņu līmenis trasē atbilst pieļaujamajam līmenim. Domes sēdē lēmumprojekti par kartinga trases darbību iekļauti kā papildu darba kārtības jautājumi, lai trase atsāktu darbu pēc iespējas ātrāk.

Savukārt AT spriedumā skaidrots, ka pieteikums par domes lēmuma atcelšanu ir vērtējams vides tiesību jomā, jo iebildumi lietā pamatoti ar tiesībām dzīvot labvēlīgā vidē un trases darbības rezultātā radītā trokšņa ietekmi uz veselību. Ņemot vērā, ka iepriekšējās instances tiesas, vērtējot šo jautājumu, pievērsa uzmanību faktam, ka pieteicēja nedzīvo tuvu kartodromam, AT spriedumā norāda, ka šādos gadījumos subjektīvo kritēriju jāvērtē ne pārsūdzētā administratīvā akta [domes lēmuma] ietekme uz pieteicēju, bet arī tā ietekme uz vidi.

Jau vēstīts, ka Satversmes tiesa (ST) pērn decembrī atzina, ka trokšņu regulējums mototrašu tuvumā nav atbilstošs Satversmei.

Savā spriedumā ST norādīja, ka Ministru kabinets (MK) ārpus telpām izvietotajām mototrasēm ir noteicis augstākus pieļaujamos vides trokšņa robežlielumus nekā citiem, mazāk kaitīgiem vides trokšņa avotiem. Tomēr MK nav apsvēris un pamatojoties pēc būtības to, kāpēc šāds mototrašu īpašnieku vai valdītāju pienākums - nodrošināt atbilstošus trokšņa slāpētājus un norobežot paaugstināta trokšņa teritorijas ar troksni slāpējošiem objektiem, ir sasaistīts jau ar paaugstinātiem vides trokšņa robežlielumiem.

Spriedums nozīmē to, ka turpmāk mototrašu tuvumā tiks piemēroti vispārīgie trokšņu noteikšanas robežlielumi, kas ir zemāki nekā tie, kurus MK bija noteicis ar apstrīdētajām tiesību normām, toreiz skaidroja ST tiesnese Daiga Rezevska.

Lieta ST tika ierosināta pēc Administratīvās rajona tiesas pieteikuma. Administratīvajā rajona tiesā bija vērsusies persona, kas dzīvo Kandavas kartodroma trases tuvumā. Trases darbība 2014. gadā tika apturēta, jo tā neatbilda tolaik spēkā esošajām MK noteikumu normām par pieļaujamo trokšņu līmeni. Taču 2015. gadā MK noteikumi tika grozīti, tostarp iekļaujot tajos apstrīdēto normu un paredzot augstākus pieļaujamos trokšņa robežlielumus. Pēc noteikumu grozīšanas trases darbība atjaunota.

Persona, vēršoties Administratīvajā rajona tiesā, lūdza arī atcelt Kandavas novada domes lēmumu par trases darbības atjaunošanu.

Source

LETA

Tags

Kandava Kartings Ministru kabinets Satversmes tiesa
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form