Foto: F64

Daudz cilvēku ar dziesmām un ovācijām ceturtdienas vakarā "Lidostā Rīga" no Dakaras rallijreida atgriežamies sagaidīja "Team Latvia" komandu, kas aizvadītajās sacensībās pirmo reizi piedalījās ar elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO". Lidostā komandas pārstāvji atklāja, ka par unikālo automašīnu interese esot bijusi ļoti liela.

Atgādinām, ka Dakaras rallijreidā "Team Latvia" piedalījās ar divām ekipāžām – "OSCar eO", kuru vadīja Māris Saukāns un Andris Dambis, un "OSCar O3" ar Krievijas braucēju Antonu Grigorovu un Aināru Princi, kas bija "eO" pavadošā ekipāža.

Pavadošās mašīnas stūrmanis Princis ir gandarīts par sacensībām, kaut arī viņa ekipāža pēdējā posmā nefinišēja, un ir priecīgs, ka cilvēki Dienvidamerikā novērtēja elektropiedziņas automašīnu.


"Tas ir nenormāls darbs, taču interese par OSCar eO" bija milzīga. Gan Peru, gan Čīlē parastie cilvēki zināja, kas ir "eO", jo acīm redzot televīzijā par to plaši un daudz stāstīja. Arī vietējos laikrakstos par mūsu mašīnu rakstīja," stāstīja Princis. "Finišā mums nāca un jautāja, kura tad īsti ir tā elektriskā mašīna. Pasaulē jau neviens vēl nav mēģinājis piedalīties Dakaras rallijreidā ar elektropiedziņas automašīnu. Prieks, ka mūs novērtēja."

"Darbs bija liels un gandarījums tagad ir milzīgs. Protams, ka visi no "eO" gaidīja sportisko rezultātu, taču ar šādu mašīnu izbraukt kāpas nav vienkārši," viņš uzsvēra. "Rodas jautājums, kāpēc to līdz šim nebija izdarījušas rūpnīcu komandas. Un tā ir atbilde. Tas šim visam ir tikai pirmsākums."

Lai arī "O3" Dakaras rallijreidā varēja cīnīties par vietu pirmajā divdesmitniekā, Princis atklāja, ka viņu pienākums bija trasē asistēt unikālajam automobilim, un galvenais bija, lai tas finišē.

"Protams, ka mēs varējām ar "OSCar O3" braukt ātrāk. Antonam vēl pieredze jākrāj, jo viņš šīm sacensībām tika sagatavots trīs mēnešu laikā," teica stūrmanis. "Praktiski Dakarai trīs mēnešu laikā tika sagatavots cilvēks, kurš prot braukt ar mašīnu. Ja runā par rezultātu, tad savādāk nevarēja būt."

"Mūsu uzdevums bija turēties kopā un braukt drošā karavānā, taču pirmajā ātrumposmā sasniegtā 53.vieta bija ar 200 procentu piesardzību. Tas vien parāda, ko ar "O3" var izdarīt."

Visi Latvijas Dakaras rallijreida braucēji uzsvēra, ka šī gada sacensības bijušas visgrūtākās tās vēsturē, taču viņiem esot palīdzējusi iepriekš iegūtā pieredze.

"Šī gada Dakaras rallijreidā mums palīdzēja lielā pieredze, bet cilvēkiem, kuri pirmo reizi šeit startēja, tiem bija psiholoģiski smagi. Mēs mācējām sadalīt savu minimālo laiciņu miegam," turpināja Princis. "Šajā laikā mēs negulējām četras diennaktis. Gandrīz vienmēr pēc finiša mēs varējām gulēt tikai stundu, jo tūlīt atkal bija jākāpj mašīnā un jābrauc. Dažreiz mēs startus nokavējām, bet tā kā mūs neuztrauca sodi, tā mēs ieekonomējām kaut kādu laiku."

"Pārbraucienos stūrmanis ar pilotu mainījās. Ja pārbrauciens bija četras stundas garš, tad mēs katrs varējām pagulēt divas stundas. Taču to visu izturēt bija ļoti normāli, jo cilvēka organisms ātri pielāgojas."

Pagaidām "Team Latvia" par saviem nākotnes plāniem nevēlējās runāt, jo tikko ir atgriezušies. Visi komandas darbinieki tagad pāris dienas atpūtīsies, un tikai tad sāks domāt par nākotnes plāniem.

Kā ziņots, Dakaras rallijreida noslēguma kopvērtējumā Saukāns/Dambis ierindojās priekšpēdējā, 77.pozīcijā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!