4. jūlijā Biķernieku trasē tiks aizvadītas Baltijas autošosejas čempionāta sacīkstes, kuru pasākuma nagla ir paredzēts "Legends" automobiļu klases brauciens, kur tiks pulcēts plašs dalībnieku skaits no vairākām valstīm.

Paredzams, ka uz starta stāsies sportisti no Somijas, Krievijas un Gruzijas, kā arī vairāki Latvijas pārstāvji. Somijas čempionāta, kas tiek uzskatīts par vienu no spēcīgākajiem pasaulē, sacīkšu braucēji pēc viesošanās Rīgā pērnajā augustā ir izteikuši vēlmi atbraukt daudz kuplākā skaitā.

Nākamajā nedēļā Rīgā ierodas Gruzijas autosporta federācijas pārstāvji, lai tiktos ar vietējiem funkcionāriem, apskatītu Biķernieku trasi un pārrunātu iespējas aizvadīt vienu Gruzijas "Legends" čempionāta posmu Rīgā.

Gruzijas autosporta federācija ir iecerējusi aizvadīt apvienotu čempionātu ar Turciju. Tāpēc nav izslēgta iespēja, ka Rīgā redzēsim sacīkšu braucējus arī no Turcijas.

Autošosejas sacensības būs pirmais pasākums Biķernieku trasē pēc tās rekonstrukcijas, kas tika iesākta pērnā gada rudenī. Skatītājiem un sportistiem tā būs lieliska iespēja pārbaudīt atjaunoto infrastruktūru.

Uldis Timaks, Nacionālās klases un "Super production" Baltijas un Latvijas čempions ir gatavs iesākt savu pirmo sezonu Somijas un Baltijas čempionātos "Legends" klasē: "Sacīkstes pērnajā augustā parādīja, ka nekas "kosmisks" no somiem nav – ir augsts līmenis, un var redzēt, ka topa piloti ir braukuši kartingos un formulu sērijās." Rīgā Timaks spēja braukt vienādos apļu laikos ar pieredzējušajiem somiem.

Somijas "Legends" čempions Johanam Ahokam ASV notikušajā neoficiālajā Pasaules čempionātā "Legends" automašīnām ieguva 3. vietu.

"Braukšu trīs Somijas čempionāta posmus un Rīgas sacīksti jūlijā. Pirmajā sezonā vairāk mēģināšu apgūt automašīnu, bet nākamajā domāju, ka spēšu cīnīties par augstām vietām," sezonas plānus ieskicē Timaks.

Aizvien lielāku popularitāti iemanto autošosejas četru stundu izturības sacīkste, kurā var piedalīties ar visdažādāko tehniku, kura aprīkota ar drošības karkasu. Šajās sacensībās aizvadītos gadus dominē lietuvieši, bet aizvien vairāk pārstāvju no Latvijas sāk izaicināt dienvidu kaimiņus.

Lielisks piemērs ir "Flash" komanda, kas dīzeļmotora klases "BMW 330d" auto uzbūvēja īsi pirms sacīkstēm. "Mašīnu sākām būvēt mēnesi pirms starta un paspējām laikā," stāsta viens no pilotiem Artūrs Batraks. "Vislielākās izmaksas veido sacīkšu riepas (t.s. sliki). Var braukt ar pusslikiem, tā sanāks lētāk. Izturības sacīkstēm auto jābūvē tā, lai ātri visu var nomainīt."

"Esam ieguvuši vērtīgu pieredzi. Tagad pa ziemu gatavojamies daudz profesionālāk, lai nākamgad varētu veiksmīgi pacīnīties par godalgotām vietām."

Izturības sacīkstes ir lieliska iespēja ar salīdzinoši zemām izmaksām un bez lielas automašīnas pārbūves diviem līdz četriem cilvēkiem izbaudīt sacensību garšu visās Baltijas trasēs.

Nacionālā klase ir ceļā uz kādreizējā spožuma atgriešanos. Pēc jaunu tehnisko noteikumu apstiprināšanas autosporta entuziasti ir sarosījušies un aktīvi gatavo jaunas sacīkšu automašīnas startiem jaunajā sezonā. Šogad uz starta redzēsim jaunus "Opel" un BMW spēkratus, kā arī "Škoda Octavia" modeli. Tāpat ir iesākts projekts par "Toyota Celica" automobiļa pārbūvi autošosejai.

Nelielai intrigai jāpiebilst, ka atsevišķā čempionāta posmā uz starta līnijas stāsies Latvijā labi zināms drifta braucējs.

Nolikuma izmaiņas ir skārušas igauņu "BMW 325" mono klasi un vairāki seriāla sportisti nopietni apsver domu startēt Nacionālajā klasē.

Baltijas čempionāta pirmais posms ieplānots maijā Pērnavā, bet Rīgā Baltijas ātrākos autošosejniekus būs iespēja redzēt 4. jūlijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!