Foto: Reuters/Scanpix/LETA

F-1 sezona aizvadītajā nedēļas nogalē noslēdzās ar sen nepieredzētu drāmu, un par jauno čempionu kronēts Makss Verstapens no "Red Bull" komandas. Septiņkārtējā pasaules čempiona un "Mercedes" pilota Lūisa Hamiltona atbalstītāji var atrast argumentus, kāpēc viņš tika "apzagts" notikumiem bagātās sacensību beigās, tomēr viss pēdējais posms ļoti spilgti atspoguļoja to, kas notika visas sezonas laikā.

Iepriekšējā reize, kad Hamiltonam bija sīvs konkurents cīņā par F-1 titulu bija 2016. gads, kad viņš cīnījās ar tā brīža komandas biedru Niko Rosbergu. Starp abiem jau ilgāku laiku bija psiholoģiska cīņa, un tajā gadā spriedze komandā pieauga līdz baltkvēlei. Abi braucēji no labiem draugiem kļuva par ienaidniekiem. Hamiltona un Verstapena cīņa par čempionu titulu bija citādāka, tā vairāk bija fiziska, un "Red Bull" pilots savam titulētajam konkurentam sezonas laikā ne reizi nedeva lieku centimetru cīņā par vietu trasē, un sezonas priekšpēdējā posmā Hamiltons Verstapenu nosauca par traku un norādīja, ka viņš sāk pārkāpt visas robežas.

Sezonas laikā neizpalika arī sadursmes starp abiem braucējiem, bet Lielbritānijā un Itālijā tika piedzīvotas arī iespaidīgas avārijas. Tiesnešu loma šajā sezonā bija liela, neizpalika arī skandalozi lēmumi, un Verstapenam sāka rasties sajūta, ka uz viņu tiek attiecināti citi noteikumi nekā uz konkurentu. Un tieši šis viss notika arī sezonas pēdējā posmā, pirms kura abiem braucējiem bija vienāds F-1 kopvērtējuma punktu skaits.

Kopumā F-1 sezonas pēdējais posms ritēja kā diezgan klasiska sacīkste, kurā līderis pakāpeniski palielina savu pārsvaru, taču bija arī uzplaiksnījumi. Pirmajā aplī Verstapens centās atgūt zaudēto līderpozīciju, kad pēc taisnes bremzēja, cik vēlu vien iespējams, neatstājot Hamiltonam vietu sev blakus. Brits nogrieza līkumu, atguva līderpozīciju un šķietami palielināja savu pārsvaru, taču tiesneši neuzskatīja, ka viņš būtu darījis kaut ko nelikumīgu, jo Verstapens viņu esot izspiedis no trases.

Turpinājumā Hamiltons atkal palielināja pārsvaru, bet tad bija vēl viens uzplaiksnījums. Verstapena komandas biedrs Serhio Peress, kad abi līderi devās pēc jaunām riepām, palika trasē. Hamiltons viņu noķēra, bet Peress darīja visu, lai kavētu "Mercedes" braucēju, nepiekāpīgi cīnoties un nelaižot viņu garām, kas ļāva Verstapenam atkal pietuvoties Hamiltonam. Tomēr atkal septiņkārtējā pasaules čempiona temps bija ievērojami lielāks, tāpēc cīņa trasē izpalika. Hamiltons atrāvās līdz drošam pārsvaram, kad Abū Dabī trasē notika kulminācija – "Williams" pilots Nikolass Latifi piedzīvoja avāriju pēc cīņas ar Miku Šūmaheru no "Haas". Trasē devās drošības mašīna, Verstapens devās pēc jaunām mīkstā sastāva riepām, bet Hamiltons palika ar savām vecajām cietā sastāva riepām. Bija neskaidrība par to, kas notiks ar atpalicējiem, taču beigās daļa no viņiem varēja atgūt zaudēto apli, kas ļāva čempionu titulu noskaidrot pēdējā aplī. Verstapens izmantoja visas priekšrocības, skaistā cīņā apdzina Hamiltonu un kļuva par čempionu.

"Mercedes" iesniedza protestus, kas tika noraidīti, taču oficiāli cīņa kabinetos nav noslēgusies, un, visticamāk, tiks iesniegta arī apelācija. "Red Bull" komandas vadītājs Kristians Horners pauda, ka "Mercedes" darbības izskatās izmisuma pilnas un viņš nevēlas, lai čempionu titula īpašnieks tiek noskaidrots šādi. Zīmīgi, ka "Mercedes" astoto reizi pēc kārtas kļuva par Konstruktora kausa ieguvējiem, tomēr šis panākums palicis šo notikumu ēnā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!