Jaunais 'Nissan Qashqai' ar vairāk nekā 1300 uzlabojumiem
Foto: DELFI

Par vispārdotāko jauno automobili Latvijā, kā arī vispārdotāko jauno krosoveru Baltijā un Eiropā nekļūst tāpat vien. Pateicoties pievilcīgajam dizainam un tehnoloģiskajiem dotumiem, "Nissan Qashqai" modelim tas ir izdevies. Visā pasaulē par savu automobili tieši "Nissan Qashqai" izvēlējušies jau vairāk nekā 3 miljoni cilvēku. Tomēr Japānas autoražotājs neguļ uz lauriem un ir padarījis tirgus līderi vēl konkurētspējīgāku – šogad tirdzniecībā nonāca jaunais "Nissan Qashqai", kurā ir vairāk nekā 1300 dažādu uzlabojumu.

Vērienīgie jaunā "Nissan Qashqai" uzlabojumi aptver četras jomas – automobilim ir modernizēts eksterjera dizains, radīts augstākas kvalitātes interjers, uzlabota braukšanas veiktspēja un pievienotas jaunas "Nissan" Inteliģentās mobilitātes tehnoloģijas, lai nodrošinātu klientiem vēl lielāku atbalstu, pārliecību un komfortu.

Jaunais "Nissan Qashqai" eksterjerā izceļas ar hromēto V-veida radiatora dekoratīvo režģi, līdzīgi kā citiem šīs markas jaunākajiem modeļiem, kā arī modernu optiku – priekšējie lukturi ir vēl elegantāka dizaina un ar LED tehnoloģiju, bet aizmugurējiem dizainā ir piešķirts trīsdimensionālāks efekts. Savukārt haizivs spuras stila antena un jaunā dizaina jumta reliņi vēl vairāk izceļ spēkrata aerodinamisko veidolu.

Turklāt priekšējie lukturi ir pieejami ne tikai ar automātisko tuvās un tālās gaismas pārslēgšanās sistēmu, bet arī adaptīvo sistēmu, kura, braucot pagriezienā, papildus izgaismo ceļa nomali, atvieglinot redzamību manevra virzienā un tādējādi uzlabojot drošību.

Daudz izmaiņu ir arī jaunā "Nissan Qashqai" interjerā, kas ieguvis vairākas "premium" segmenta iezīmes. Salona apdarē izmantoti ne tikai augstākas klases apdares materiāli un ir uzlabota skaņas izolācija salīdzinājumā ar priekšteci, bet arī modernizēts interjera dizains, piemēram, D-formas multifunkcionālais stūresrats ar matēta hroma apdari.

Jaunums ir arī elektriski regulējamie sēdekļi ar divu pozīciju atmiņu, "Nappa" ādas apdari un 3D nošuvēm, kas ne tikai piešķir automobiļa vizuālajam noformējumam izteiktu "premium" klases iespaidu, bet arī nodrošina pasažieriem augstāku komfortu. Atkarībā no izvēlētā aprīkojuma līmeņa jaunajam "Nissan Qashqai" ir pieejama arī augstas klases "Bose" audio sistēma ar sabvūferi, ļaujot izbaudīt iemīļotos skaņdarbus.

"Nissan Qashqai" priekšējā paneļa centrā ir integrētās navigācijas un multimediju sistēmas "NissanConnect" ekrāns. Galvenā "Nissan Qashqai" priekšrocība pār konkurentiem šajā ziņā ir tā, ka modelim tiek piedāvātas dažādas elektroniskās braukšanas asistēšanas un drošības palīgsistēmas, kas citkārt pieejamas tikai augstāka tirgus segmenta automobiļos.

Tādējādi šajā priekšējā paneļa ekrānā autovadītājs savu "Nissan Qashqai" var redzēt kā no putna lidojuma – 360 grādu vidē –, atvieglojot manevrēšanu stāvvietā. Apkārtskata monitora sistēmu nodrošina četras videokameras, kas izvietotas pa "Nissan Qashqai" virsbūves perimetru, tādēļ autovadītājs uz ekrāna vizuāli redz gan ceļu un šķēršļus priekšā, gan abos sānos, gan arī aizmugurē.

Novietojot automobili, piemēram, lielveikala stāvvietā, autovadītājam talkā nāk ne tikai apkārtskata monitors, bet arī "Nissan Qashqai" iebūvētie sensori un radari, kuri pamana arī to, ka, braucot atpakaļgaitā no stāvvietas, no sāniem tuvojas kāds cits automobilis vai gājējs. Rezultātā "Nissan Qashqai" autovadītājs tiek brīdināts par šķēršļiem, kurus no savas sēdpozīcijas vizuāli neredz, laicīgi ļauj nobremzēt un izvairīties no sadursmes.

Ar to parkošanās atvieglināšana "Nissan Qashqai" gadījumā nebeidzas. Autovadītājam ir pieejams arī automātiskais stāvvietā novietošanas asistents. Elektronika pati ar radaru un sensoru palīdzību pamana ceļa malā vai lielveikala stāvvietā brīvu vietu un piedāvā autovadītājam izvēlēties spēkratu novietot paralēli vai perpendikulāri brauktuvei. "Nissan Qashqai" autovadītājs attiecīgo veidu izvēlas, nospiežot ikonu priekšējā panelī, un sistēma pati uzsāk auto novietošanu stāvvietā. Viss, kas autovadītājam ir jādara, jāseko līdzi komandām, pārslēgt pārnesumkārbu braukšanai uz priekšu vai atpakaļ, bet stūrēšanu "Nissan Qashqai" izdarīs pats. Tas īpaši atvieglina automobiļa novietošanu stāvēšanai šaurās vietās.

Jaunā "Nissan Qashqai" sensori nāk talkā arī braukšanas laikā – "aklās zonas" indikators uzrauga to skatu leņķa daļu, ko autovadītājs neredz sānskata spoguļos, un brīdina ar oranžu gaismas signālu, ka "aklajā zonā" ir kāds cits spēkrats un ka autovadītājam pirms plānotā manevra ir jāpārliecinās vērīgāk. Vēl jaunais "Nissan Qashqai" spēj pats atpazīt ceļa zīmes un tādējādi autovadītājam papildus atgādināt, piemēram, par atļautā braukšanas ātruma ierobežojumu konkrētajā ceļa posmā.

Inteliģenta ir arī "Nissan Qashqai" pilnpiedziņas sistēma, kura, izmantojot datoru un sensorus, mēra riteņu izslīdēšanu un padod līdz pat 50% no dzinēja tā brīža griezes momenta aizmugurējiem riteņiem, lai atjaunotu saķeri ar ceļu.

Braucot pa nelīdzenu ceļa segumu, "Nissan Qashqai" elektroniskā vadība pielieto vieglu bremzēšanu, lai novērstu nepatīkas virsbūves svārstības un nodrošinātu komfortablu, vienmērīgas braukšanas pieredzi. Šāda inteliģentā brauciena kontroles sistēma noderīga ir arī pilsētas satiksmē, piemēram, pārbraucot ātruma slāpējošos vaļņus uz ielas.

Automātiskā piebremzēšana jeb inteliģentā vilces kontroles sistēma ir aktīva, arī braucot pagriezienos –, nedaudz piebremzējot kādu no riteņiem, tā atvieglina līkumu izbraukšanu ar optimālo trajektoriju.

Automobilis pastāvīgi seko līdzi, vai vadītājs ietur braukšanas kustību savas joslas ietvaros. Ja autovadītājs šķērsos ceļa horizontālo apzīmējumu bez ieslēgta pagrieziena rādītāja, tad "Nissan Qashqai" brīdinās par to ar skaņas signālu, lai autovadītājs tūlīt pievērš pastiprinātu uzmanību notiekošajam uz ceļa un atgriežas savā braukšanas joslā.

Tāpat radars seko līdzi šķēršļiem "Nissan Qashqai" priekšā – ja sistēmas aprēķins liecina, ka pārāk strauji tuvojaties priekšā braucošajam automobilim vai priekšā braucošais ir sācis strauji samazināt ātrumu, vai uz ceļa ir pēkšņi parādījies neuzmanīgs gājējs, tad sistēma arī par to brīdina ar skaņas signālu, bet, ja sadursme ir gandrīz neizbēgama un ja autovadītājs uz brīdinājumu nereaģē, tad "Nissan Qashqai" pats uzsāk ekstrēmo bremzēšanu.

Šīs sistēmas pastāvīgi uzrauga notiekošo uz ceļa un par sevi liek manīt tad, kad autovadītājs nav bijis pietiekami uzmanīgs. Lai nebūtu jānonāk šādu brīdinājumu saņemšanas situācijā, "Nissan Qashqai" pastāvīgi ar sensoriem uzrauga autovadītāja noguruma pakāpi. Ja sistēma uzskata, ka autovadītājs nav gana vērīgs notiekošajam uz ceļa, tad ar speciālu simbolu mērinstrumentu panelī aicina autovadītāju piestāt ceļa malā, piemēram, iedzert kafiju vai vienkārši nedaudz atpūsties.

Jaunā "Nissan Qashqai" cena Latvijā ir no 17 500 eiro, ieskaitot PVN.

Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form