Foto: Publicitātes attēls
Auto riepu izvēle ir tikpat būtiska, kā savu apavu izvēle. Ar plikām kājām varam skraidīt tikai vasarā un arī tad, pie nosacītiem apstākļiem. Savukārt mūsu auto bez piemērotām riepām nevar iztikt nevienā sezonā un laikā. Tāpēc par to, kā pareizi un atbilstoši "apaut" kājas savam auto, jādomā laicīgi pirms jaunas sezonas. Lūk, daži padomi, kā pareizi to izdarīt.

1. Vienai un tai pašai automašīnas markai ražotāji iesaka dažāda tipa un izmēra riepas. Tomēr pareizā izvēle atkarīga gan no tā, kādi diski izvēlēti automašīnai (dzelzs vai alumīnija sakausējuma), gan no sezonas, kad riepas nepieciešamas – ziemā vai vasarā, gan arī no tā, kādas jaudas un kāds dzinējs uzstādīts automašīnai. Neizvēloties atbilstoša izmēra riepas, varam samazināt auto vadāmību un radīt dažādas citas problēmas. Piemēram, izvēloties pārāk lielas riepas savam auto, riepa (pie stūres liela pagrieziena) var aizskart virsbūves nekustīgās daļas vai piekares detaļas. Savukārt, izvēloties pārāk maza izmēra riepas, automobilis kļūs cietāks, būs lielāka iespēja sasist riepas disku, kā arī palielināsies noslodze uz visiem piekares mezgliem un gultņiem.

2. Cenai ir būtiska nozīme, izvēloties riepas, diemžēl. Ne visi var atļauties izvēlēties pašu labāko, kas reiz ir arī pats dārgākais, jo, ielūkojoties maciņā, saprotam, ka tur esošie līdzekļi to neļauj. Tad nu jāizvēlas ekonomiskākas riepas. Tomēr – kāpēc riepas, kas pēc skata ir pilnīgi vienādas, cenas ziņā ir krietni vien atšķirīgas? Vienkārši - dārgā riepā tiek izmantotas jaunākās tehnoloģijas un materiāli. Tiek izmantots speciāls gumijas sastāvs un jaunākās korda konstrukcijas tehnoloģijas. Protams, tas uzlabo arī braukšanas īpašības – samazinās degvielas patēriņš, uzlabojas auto vadāmība un bremzēšanas ceļš, pazeminās trokšņu līmenis un vēl citas īpašības. Tieši par to maksājam, ja izvēlamies dārgākas riepas, lai gan tās izskatās identiski lētākajām.

3. Bieži vien izvēloties riepas, šoferīši rūpīgi aplūko protektora zīmējumu. Kāpēc? Tāpēc ka protektora zīmējumi ir trīs veidu un katram ir savas labās un ne tik labās īpašības. Tātad, varam atrast riepas ar simetrisku protektora zīmējumu, nesimetrisku un orientētu protektora zīmējumu. Pēdējā laikā orientēti un nesimetriski protektora zīmējumi tiek izmantoti arvien biežāk un biežāk, īpaši dārgajos modeļos. Tas ir saistīts ar daudz labākām riepas īpašībām, kuras izdodas panākt, salīdzinot ar simetrisku protektora zīmējumu. Orientētas riepas uzrāda labus rezultātus. Tomēr orientētas riepas galvenais trūkums ir neiespējamība to pārlikt no automašīnas kreisās puses uz labo. Tamdēļ nav iespējams uzlikt rezerves riepu uz diska, jo nav zināms, kuru riepu var nākties mainīt – kreiso vai labo. Nesimetriska protektora riepas arī uzrāda ļoti labas īpašības, turklāt, tām nav problēma ar rezerves riteņa montāžu, jo ārpuse vienmēr ir ārpuse. Visbeidzot simetriskām riepām, kurām arī ir visnotaļ labas īpašības, ir viena būtiskākā priekšrocība – tā ir cenas un kvalitātes attiecība. Daudziem autovadītājiem tieši šis parametrs riepu izvēlē ir viens no svarīgākajiem, jo ne visiem vadītājiem ir nepieciešamas vislabākās īpašības un riepu iespējas pie lieliem ātrumiem, taču ir nepieciešamas nedārgas, bet kvalitatīvas auto riepas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!