Foto: Shutterstock

Dārgi apvidus automobiļi ir autoražotāju slaucamās govis. Šajā tirgus segmentā iekšā metas auto markas, kuras vēl pirms pāris gadiem būtu neiedomājamas ar apvidnieku tās piedāvājumā – "Bentley", "Rolls-Royce", "Lamborghini" un drīz arī "Aston Martin", "Ferrari", "Maybach".

Luksusa apvidus automobiļiem ir augsta peļņas norma, kas autoražotājam pienes kaudzi naudas savu atslēgas modeļu izstrādei. Tāpat luksusa un sportiskie apvidus auto "vecās pasaules" markām piesaista gados jaunāku klientu loku, kas citkārt tās limuzīniem vai sporta auto nepraktiskuma dēļ mestu līkumu.

Pirms dažiem gadiem katrs auto entuziasts spētu nosaukt visdārgākos apvidus automobiļus – "Range Rover" un "Mercedes-Benz" G-klase. Tagad šo tirgus segmentu ir papildinājuši vairāki jauni modeļi, kuri ir pat dārgāki par iepriekšminētām divām apvidnieku leģendām. Tādēļ "Delfi" piedāvā sarakstu ar šobrīd 10 visdārgākajiem jaunajiem apvidus auto pasaulē.

Šobrīd vislielākais un visdārgākais BMW apvidnieks

Foto: Publicitātes foto

No BMW apvidniekiem visplašāk pazīstamais ir "X5" modelis, kas no visiem šī virsbūves tipa
BMW
bija arī pirmais. Šobrīd vācu autoražotājs ir spēris soli vēl dārgākā teritorijā un
klajā laidis "X7" modeli
. Tā visdārgākā Eiropā nopērkamā modifikācija ir "M50d", kas Vācijā maksā no 110 tūkstošiem eiro.

"BMW X7 M50d" ir aprīkots ar 400 zirgspēku jaudīgu trīslitru dīzeļdzinēju. ASV tirgū šis modelis pieejams arī ar 462 ZS jaudīgu V8 benzīna dzinēju versijā "xDrive50i", kas vismaz pagaidām Eiropā vēl nav pieejama.

Trīs sekundes līdz simtam – ar elektrību

Foto: Publicitātes foto

Trīs sekundes līdz simtam. Kaut kas tāds superauto cienīgs pa spēkam apvidus auto pasaulē ir tikai elektriskajam "
Tesla
Model X" versijā "Performance" ar "Ludicrous Mode". Šādas versijas un aprīkojuma elektriskais apvidnieks Vācijā maksā no 113 tūkstošiem eiro. Turklāt bez atkārtotas akumulatoru uzlādes tas ļaus nobraukt līdz pat 542 kilometru distanci.

Stils dominē pār praktiskumu

Foto: Publicitātes foto

Tāpat kā šī segmenta pionieris "BMW X6", arī "Mercedes-Benz GLE Coupe" apvidnieka gadījumā stils dominē pār praktiskumu. Visdārgākā šī modeļa versija ir "Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe", kā 5,5 litru V8 turbomotors attīsta 577 zirgspēku jaudu. Šāds īpaši sportiskās versijas apvidnieks Vācijā maksā no 133 tūkstošiem eiro.

Līdz šim vienīgais vācu konkurents ‘Range Rover’ modelim

Foto: Publicitātes foto

Lielo apvidus auto etalonam "Range Rover" pirms 13 gadiem pievienojās "Mercedes-Benz GL" modelis, kas pēc modernizācijas ieguva "GLS" nosaukumu. Tā jaudīgākā un līdz ar to arī dārgākā modifikācija ir 577 ZS jaudīgais "Mercedes-AMG GLS 63", kas Vācijā maksā no 140 tūkstošiem eiro. Šogad "GLS" modelim ir gaidāma principiāli jaunā paaudze, kurai sola vēl lielāku greznību (un noteikti ne zemāku cenu).

Pat ‘Porsche’ met izaicinājumu ‘BMW X6’ modelim

Foto: Publicitātes foto

Kad debitēja pasaulē pirmā "apvidus kupeja" "BMW X6", daudzi to estētiskā ziņā uzņēma kritiski. Šobrīd katrs dārgo un sportisko auto ražotājs cenšas iespiesties šajā tirgū populārajā nišā. Jaunākais piedāvājums ir no "Porsche", kas pazīstamajam "Cayenne" modelim tagad piedāvā arī "Coupe" versiju. Dārgākā "Porsche Cayenne Coupe" modifikācija ir "Turbo" ar 550 ZS – tā maksā 147 tūkstošus eiro.

Nav lielākais, bet leģendārākais gan

Foto: Publicitātes foto

Jau trešais "Mercedes-Benz" apvidnieks šajā 10 dārgāko sarakstā. G-klase nav lielāka par "GLS" modeli, bet leģendārāka gan, izpelnoties kulta statusu. Arī
jaunajā paaudzē G-klase
ir ļoti dārga, tomēr tagad iemieso daudz vairāk mūsdienām atbilstošu tehnoloģiju nekā agrāk, bet tajā pašā laikā saglabā savu klasisko veidolu. G-klases dārgākā modifikācija ir 577 ZS jaudīgais "Mercedes-AMG G63", kas maksā 148 tūkstošus eiro.

Itāliešu superauto ražotāja apvidnieks

Foto: Publicitātes foto

"Lamborghini Urus" ir pirmais superauto ražotāja mūsdienu apvidnieks. Debijas brīdī tas kļuva arī par visātrāko sērijveida apvidnieku pasaulē, paātrinoties līdz 305 km/h. Šobrīd gan šo titulu ir atguvis "Bentley Bentayga" ar jauno "Speed" versiju. 650 ZS jaudīgais "Lamborghini Urus" maksā no 200 tūkstošiem eiro un ir pieprasīts arī
Baltijas valstīs, kur gada laikā realizēts vismaz 19 vienībās
.

Atbilde ‘Bentley Bentayga’ nonākšanai tirgū

Foto: Publicitātes foto

Līdz šim lielo un dārgo apvidnieku etalons ne tikai cenas, bet arī komforta un greznības ziņā bija britu "Range Rover". Līdz ar "Bentley Bentayga" nonākšanu tirgū, kas bija dārgāks un ātrāks, "
Land Rover
" bija spiests sasparoties un tirgū laist vēl greznāku "Range Rover" versiju – par tādu kļuva
210 tūkstoš eiro vērtais "SVAutobiography"
ar pagarināto riteņu garenbāzi.

‘Bentley’ atbilde ‘Lamborghini Urus’ ātrumam

Foto: Publicitātes foto

"Bentley Bentayga" debitēja kā visātrākais sērijveida apvidus automobilis, kas pārspējis 300 km/h atzīmi un maksimāli sasniedz 301 km/h. Vēlāk tirgū nonāca "Lamborghini" apvidnieks "Urus", kas šo latiņu pacēla līdz 305 km/h.

Tagad "Bentley" ir sagatavojis savu atbildi un klajā nācis ar "Bentayga" modeļa "Speed" versiju, kas ar 635 ZS jaudīgo W12 motoru spēj paātrināties līdz 306 km/h. Šāds auto maksā ap 250 tūkstošiem eiro.

‘Rolls-Royce’ parāda, kurš šeit ir saimnieks

Foto: Publicitātes foto

Punktu uz "i" šim sarakstam uzliek "Rolls-Royce" ar savu pirmo pilnpiedziņas modeli "Cullinan". Pats autoražotājs to nedēvē par "apvidus automobili" vai SUV, bet gan "paaugstinātās pārgājības" modeli.

"Cullinan" ir ļoti dārgs – par to naudu var nopirkt "Lamborghini Urus" un vēl komplektā "Range Rover Autobiography". Ar 563 ZS jaudīgo V12 motoru aprīkotā "Cullinan" cena ir 338 tūkstoši eiro. Pārāk dārgi? Nebūt ne – "Rolls-Royce" nespēj apmierināt pieprasījumu pēc tā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!