Foto: Publicitātes foto

Milbrukas testu centrā pilnā jaudā tika aizvadītas 24 stundas. Divpadsmit piloti pārmaiņus vadīja divus sērijveidā ražotos "Opel Astra 2.0 CDTI" modeļus. Abi automobiļi pieveica 4800 km un visu 24 stundu garumā uz vietas atradās vien nieka 22 minūtes. Tas viss, mēģinot sasniegt pasaules rekordu sērijveidā ražotajiem pasažieru automobiļiem FIA 1600-2000 cm3 dīzeļdegvielas dzinēju klasē, nodrošināja rekorda 201 km/h vidējo braukšanas ātrumu.

Kopumā "Opel" un tā māsas uzņēmuma "Vauxhall" testu komanda centās uzstādīt pavisam 12 jaunus rekordus un sešus Lielbritānijas Nacionālos ātruma izturības rekordus. 24 stundu sprints ietvēra obligātu automobiļu aprīkošanu ar drošības karkasu, "Corbeau" sacīkšu sēdekļiem un "Luke" drošības siksnām.

Abi "Opel Astra 2.0 CDTI" modeļi savu ceļi pretī rekordiem uzsāka 5. oktobra pulksten 16 netālu no Miltonkeinsas esošajā Milbrukas testu centra īpaši lielam ātrumam paredzētajā trasē. Vietas automobiļos dalīja deviņi žurnālisti un trīs "Opel" / "Vauxhall" speciālisti. Komandas kapteiņa pienākumus pildīja bijušais DTM sacīkšu braucējs un tagadējais "Opel" augstas veiktspējas automobiļu un motoru sporta daļas vadītājs Folkers Štraiceks.

Sadarbības partneris "Michelin" šim pasākumam nodrošināja "Pilot Super Soft" riepas, kas arī ikdienā pieejamas "Astra" automobilim un kuras klienti saņems kopā ar tā jauno spēkratu. Pirms šī pasākuma auto ne tikai tika pārbaudīti uz izmēģinājuma stenda, bet vasarā Milbrukā tie piedzīvoja arī 500 jūdžu (ap 800 km) izturības testus. "Mēs riepas nomainījām tikai vienreiz, taču tikai tāpēc, lai būtu pilnīga drošība, jo uz balstiekārtu un riepām gulst milzīga slodze, ko rada trases stāvo sānsveres līkumu veikšana," precizē Štraiceks.

Štraiceks šajā projektā dalījās ne tikai ar savu motoru sportā uzkrāto pieredzi, bet arī uzaicināja uz Lielbritāniju četrus spēcīgus pitstopu apkalpes dalībniekus, kuri par "Astra" automobiļiem rūpējās tā, it kā atrastos 24 stundu Lemānas vai Nirburgringas sacīkstēs. Tieši pateicoties apkalpei, kas dienu un nakti veica ātras un efektīvas degvielas uzpildes, kā arī palīdzēja veikt pilotu maiņas, dīkstāves laiks bija tik ļoti mazs – 22 minūtes.

"Šī ir apliecinājums "Astra" modeļa izturībai, drošībai un veiktspējai ekstrēmos apstākļos, ar ko ikdienā "Opel" vadītājs nemaz nekad nesaskartos," norāda "Opel" pārdošanas, mārketinga un pēcpārdošanas daļas viceprezidenta vietas izpildītājs, kā arī "Vauxhall" valdes priekšsēdētājs un rīkotājdirektors Dankans Aldreds. "Dažreiz pārāk daudz uzmanības tiek pievērsts pēdējam procentam automašīnas vadāmības raksturlielumu vai 100 km/h ātruma sasniegšanas laikam, taču lielākajai daļai klientu spēkrata īpaša uzticamība un droša tā pārvaldīšana ir pats svarīgākais. Minētais pārbaudījums pierāda šīs tik svarīgās īpašības."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!