Jau dažas desmitgades dīzeļdzinējs vairs nav iedomājams bez turbīnas, savukārt pēdējā desmitgadē arī benzīna automašīnas gan ar lielu, gan jo īpaši ar mazu tilpumu no rūpnīcas izripo ar uzstādītu turbīnu. Tā palīdz ne tikai palielināt dzinēja veiktspēju, bet arī konstrukcijā izvēlēties mazāku motora tilpumu un svaru, kā rezultātā mazāks ir arī degvielas patēriņš un, kas šodien ir pat svarīgākais – nodrošina dzinējam ekoloģiski tīrāku darbību.
Lai iekšdedzes dzinējs darbotos, tam nepieciešams degmaisījums, ko veido degviela un gaiss noteiktā proporcijā. Ja degvielu motora barošanas sistēma, pateicoties elektriskajam sūknim, no tvertnes spēj piegādāt, cik vien vajag, tad gaisa padevei ierobežojošais faktors ir atmosfēriskais spiediens. Tieši tādēļ motorus bez turbīnām vai kompresoriem sauc par atmosfēriskajiem dzinējiem, kas līdz 21. gadsimtam bija arī visizplatītākie autobūvē. Savukārt turbīna vai kompresors ļauj arī gaisu motora barošanas sistēmā piegādāt "cik tik vajag".
Tev jau ir aktīvs abonements!
Šis ir maksas raksts.
Lai turpinātu to lasīt, lūdzu, lejupielādē jaunāko DELFI aplikāciju vai turpini lasīt rakstu, izmantojot pārlūkprogrammu.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.