Foto: Publicitātes foto

Vācu autoražotāja BMW interneta veikals "ConnectedDrive Store" Dienvidkorejas tirgū uzsācis automobiļa dažādu funkciju abonēšanas iespēju –, sākot ar sēdekļu apsildi un beidzot ar bezvadu "Apple CarPlay".

Šis pakalpojums darbojas līdzīgi citu servisu abonēšanai – autovadītājs, kurš vēlas padarīt savu BMW komfortablāku, var izvēlēties pakalpojumu un tarifu, pēc kā apmaksā pasūtinājumu BMW interneta veikalā. Pēc tam ar automobiļa programmatūras atjauninājumu apmaksātās funkcijas tiek aktivizētas.

Piemēram, ikmēneša maksa par BMW sēdekļu apsildi klientam izmaksās 24 tūkstošus vonu jeb 18 eiro. Šo funkciju var abonēt arī uzreiz uz gadu (176 eiro), trim gadiem (283 eiro) vai iegādāties pastāvīgai lietošanai par 406 eiro.

Tāpat "BMW ConnectedDrive Store" e-pakalpojumos var iegādāties automobiļa stūresrata apsildes funkciju, tā mēnesī klientam izmaksās 10 eiro, savukārt, abonējot veselam gadam, 92 eiro vai 161 eiro uz trim gadiem. Pastāvīgai lietošanai stūresrata apsildes funkciju var iegādāties par 222 eiro.

Tas nozīmē, ka automobilis jau rūpnīcā tiek aprīkots ar visām e-pakalpojumos nopērkamajām funkcijām, piemēram, apsildāmajiem sēdekļiem un stūresratu, bet šīs funkcijas tiek aktivizētas tikai tad, ja klients izvēlas tās abonēt vai iegādāties pastāvīgai lietošanai.

Vēl BMW maksas pakalpojumu sarakstā ir "Apple CarPlay" saskarne, tās pastāvīgās lietošanas maksa ir 305 eiro. Pēc automobiļa iegādes šajā interneta veikalā var abonēt arī dažādas drošības un komforta sistēmas, piemēram, tālās gaismas lukturu automātiskās pārslēgšanas funkciju.

Viena no neparastākajām funkcijām, kas pieejama BMW e-pakalpojumos, ir "IconicSounds Sport" jeb sintētiski ģenerētas motora skaņas pa audio sistēmas skaļruņiem – tas maksās 138 eiro, šai funkcijai mēneša vai gada abonēšanas maska netiek piedāvāta.

Dažādu komforta un drošības funkciju abonēšana nav tikai BMW iniciatīva, to kā perspektīvu biznesa attīstības virzienu uzskata arī citi autoražošanas koncerni. Piemēram, "Stellantis", kas pārstāv dažādas itāliešu, franču un amerikāņu auto markas, plāno līdz desmitgades beigām no abonēšanas maksām iekasēt 23 miljardus eiro gadā.

Iespējams, nākotnē zels un plauks arī pakalpojumu sniedzēji, kuri piedāvās šīs funkcijas "atkodēt" bez e-pakalpojumu veikala starpniecības, līdzīgi kā "uzlauztu" maksas lietotņu lejupielādi viedtālruņiem internetā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!