Augošajā elektroauto tirgū vislabāk veicas tiem ražotājiem, kas piedāvā vismodernākās akumulatoru tehnoloģijas. Turklāt joprojām ir ļoti svarīgi spēt tās pietiekami ātri uzlabot un attīstīt. Šobrīd elektrisko tehnoloģiju un transporta nozares ir kļuvušas grūti nošķiramas. Pateicoties ievērojamām investīcijām, elektroauto attīstība uzņēmusi straujus apgriezienus.
"Nissan Leaf" tirgū debitēja 2010. gadā. Tā 24 kWh akumulators svēra gandrīz 300 kilogramus, kas uz mūsdienīgu mašīnu fona ir nesamērīgi daudz, tomēr tiem laikiem "Leaf" bija ļoti inovatīvs auto. Tieši jaunu inženiertehnisko risinājumu meklējumos – cenšoties samazināt izmaksas, apejot dārgmetālu piegādes problēmas un mēģinot vēl vairāk uzlabot tehniskos parametrus – ražotājiem šobrīd nākas ieguldīt ļoti daudz naudas un laika.
Visi meklē partnerus
Vienam pašam uzņēmumam īsā laikā izstrādāt un sākt akumulatoru ražošanu ir sarežģīts uzdevums, pat ja runā par lieliem koncerniem, taču akumulatori ir vajadzīgi šeit un tagad. Tas nozīmē, ka vairums rūpnieku steidz meklēt partnerus ar pieredzi šajā jomā.
Pat "Tesla", kas tiek uzskatīta par elektroauto ražošanas līderi, ir atkarīga no sava ilggadējā partnera "Panasonic", jo tas piegādā lielāko daļu elementu, kas vēlāk tiek sakomplektēti. "Hyundai" nesen parakstīja līgumu ar pazīstamo Dienvidkorejas uzņēmumu "SK on", tādējādi nodrošinot akumulatoru piegādi Ziemeļamerikas mašīnām. Savukārt auto ražošanas gigantam "Stellantis" kopā ar "Mercedes-Benz" un "Total Energies" pieder akumulatoru ražotājs "Automotive Cells Company".
Veiksmīgie pēdējo piecu gadu stratēģiskie soļi ir ļāvuši "Stellantis", "Hyundai" un "Volkswagen" grupai dažos aspektos gandrīz panākt un dažos pat apsteigt teslu. Piemēram, "Tesla Model 3" maksimālā 250 kW uzlādes jauda vairs nav pārsteigums – "Hyundai Ioniq 5" un "Kia EV6" var uzlādēt ar 233 kW, bet "Porsche Taycan" – pat ar 270 kW.
Tāpat ir arī ražotāji, kas pietiekami jaudīgus akumulatorus piedāvā par ļoti pievilcīgu cenu. Pēc šiem kritērijiem "Stellantis" zīmoliem pagaidām nav konkurentu. Piemēram, "Citroën ë-C4" un "Peugeot e-208" ar pilnu uzlādi nobrauc vairāk nekā 300 kilometrus
Tev jau ir aktīvs abonements!
Šis ir maksas raksts.
Lai turpinātu to lasīt, lūdzu, lejupielādē jaunāko DELFI aplikāciju vai turpini lasīt rakstu, izmantojot pārlūkprogrammu.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.