Foto: Shutterstock
Augošajā elektroauto tirgū vislabāk veicas tiem ražotājiem, kas piedāvā vismodernākās akumulatoru tehnoloģijas. Turklāt joprojām ir ļoti svarīgi spēt tās pietiekami ātri uzlabot un attīstīt. Šobrīd elektrisko tehnoloģiju un transporta nozares ir kļuvušas grūti nošķiramas. Pateicoties ievērojamām investīcijām, elektroauto attīstība uzņēmusi straujus apgriezienus.

"Nissan Leaf" tirgū debitēja 2010. gadā. Tā 24 kWh akumulators svēra gandrīz 300 kilogramus, kas uz mūsdienīgu mašīnu fona ir nesamērīgi daudz, tomēr tiem laikiem "Leaf" bija ļoti inovatīvs auto. Tieši jaunu inženiertehnisko risinājumu meklējumos – cenšoties samazināt izmaksas, apejot dārgmetālu piegādes problēmas un mēģinot vēl vairāk uzlabot tehniskos parametrus – ražotājiem šobrīd nākas ieguldīt ļoti daudz naudas un laika.

Visi meklē partnerus

Vienam pašam uzņēmumam īsā laikā izstrādāt un sākt akumulatoru ražošanu ir sarežģīts uzdevums, pat ja runā par lieliem koncerniem, taču akumulatori ir vajadzīgi šeit un tagad. Tas nozīmē, ka vairums rūpnieku steidz meklēt partnerus ar pieredzi šajā jomā.

Pat "Tesla", kas tiek uzskatīta par elektroauto ražošanas līderi, ir atkarīga no sava ilggadējā partnera "Panasonic", jo tas piegādā lielāko daļu elementu, kas vēlāk tiek sakomplektēti. "Hyundai" nesen parakstīja līgumu ar pazīstamo Dienvidkorejas uzņēmumu "SK on", tādējādi nodrošinot akumulatoru piegādi Ziemeļamerikas mašīnām. Savukārt auto ražošanas gigantam "Stellantis" kopā ar "Mercedes-Benz" un "Total Energies" pieder akumulatoru ražotājs "Automotive Cells Company".

Veiksmīgie pēdējo piecu gadu stratēģiskie soļi ir ļāvuši "Stellantis", "Hyundai" un "Volkswagen" grupai dažos aspektos gandrīz panākt un dažos pat apsteigt teslu. Piemēram, "Tesla Model 3" maksimālā 250 kW uzlādes jauda vairs nav pārsteigums – "Hyundai Ioniq 5" un "Kia EV6" var uzlādēt ar 233 kW, bet "Porsche Taycan" – pat ar 270 kW.

Tāpat ir arī ražotāji, kas pietiekami jaudīgus akumulatorus piedāvā par ļoti pievilcīgu cenu. Pēc šiem kritērijiem "Stellantis" zīmoliem pagaidām nav konkurentu. Piemēram, "Citroën ë-C4" un "Peugeot e-208" ar pilnu uzlādi nobrauc vairāk nekā 300 kilometrus

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!