Foto: LETA
Apdrošinātāji atzinīgi vērtē valsts drošības plānā paredzētos papildinājumus satiksmes dalībnieku kontrolēšanai un ir gatavi dalīties informācijā par bīstamākajām vietām, lai samazinātu satiksmes negadījumu skaitu.

Reaģējot uz ziņām, ka Latvijā varētu tikt ieviesti vidējā kustības ātruma mērīšanas radari un automatizētas iekārtas, kas fiksē luksofora sarkanā gaismas signāla neievērošanu, apdrošināšanas sabiedrības "BTA Baltic Insurance Company" Baltijas risku parakstīšanas departamenta direktors Ivo Danče uzsver, ka abi minētie risinājumi uzlabos gan drošību uz ceļiem, gan vispārējo braukšanas kultūru.

"No ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas ieguvēji ir visi. Jo vienmērīgāka plūsma uz ceļa un jo mazāk pārgalvīgu manevru tiek veikti, jo drošāk var justies satiksmes dalībnieki. Nav noslēpums, ka daudzas avārijas rodas brīžos, kad kāds autovadītājs vēl mēģina paspēt iebraukt krustojumā līdz ar sarkanās gaismas iedegšanos, bet cits, kurš, piemēram, no pretimbraucošās joslas nogriežas pa kreisi, jau uzsācis manevru," norāda Danče.

"Zinot, ka nepārtraukti tiek novēroti, vadītāji divreiz padomās pirms izšķirsies par riskantu manevru. Ideāli būtu, ja novērošanas iekārtas vai vismaz to butaforijas būtu katrā krustojumā, jo tas mudinātu autovadītājus ievērot ceļu satiksmes noteikumus vienmēr, nevis tikai tad, kad netālu ir policijas ekipāža," saka Danče, piebilstot, ka šoferus ar atbilstošām zīmēm jābrīdina par ikvienu uzstādīto radaru vai novērošanas iekārtu.

Viņš ierosina kritiski izvērtēt, vai jau uzstādītajiem fotoradariem izvēlētas piemērotākās vietas. No avāriju statistikas izriet, ka ir bīstamāki ceļa posmi, kuros radars liktu samazināt ātrumu un izglābtu cilvēku dzīvību.

"BTA Baltic Insurance Company" ir atvērta abpusēji izdevīgai sadarbībai ar policiju un labprāt padalīsies ar informāciju par bīstamākajiem krustojumiem un ceļa posmiem, kuros noteikti vajadzētu uzstādīt novērošanas ierīces.

"Dažiem autovadītājiem pastiprināta kontrole var nepatikt, taču, paraugoties plašāk, arī viņi pamanīs ieguvumus. Drošākā satiksmē negadījumu skaits sarūk. Līdz ar to nerodas sastrēgumi, satiksme plūst vienmērīgāk un nav nevajadzīgu pārdzīvojumu par svarīgu notikumu nokavēšanu," rezumē Danče.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!