Foto: Publicitātes attēli

Jaunzēlandē ik gadu ceļu satiksmes negadījumos iet bojā ap 90 cilvēku, kuri transportlīdzeklī nebija piesprādzējušies ar drošības jostu. Tieši tādēļ, lai autobraucējus motivētu lietot drošības jostu, Jaunzēlandes transporta aģentūra (NZTA) uzsākusi sociālo kampaņu.

Lai jaunzēlandiešus pārliecinātu lietot automobiļa drošības jostas, sociālajā kampaņā nav nekā efektīvāka kā fotogrāfijas ar cilvēkiem, kuri, ja nebūtu lietojuši drošības jostu, vairs nebūtu starp dzīvajiem.

Uz NZTA aicinājumu atsaucās simtiem ceļu satiksmes negadījumos izdzīvojušo, no kuriem sociālās kampaņas organizatori izvēlējās desmit, kas arī plašākai sabiedrībai pastāsta par savu pieredzi un nofotografējas ar grima mākslinieku "atjaunotiem" miesas bojājumiem.

Katra kampaņas vēstnieka stāsts ir citāds, tomēr visus viņus vieno fakts, ka auto avārijas brīdī viņi bija piesprādzējušies ar drošības jostu – jā, tā atstāj īslaicīgas brūces vai pat ilglaicīgas rētas, tomēr tā beigu beigās glāba dzīvību.

Lai grima mākslinieku radītās rētas vizuāli būtu tieši tādas pašas, kā cilvēkam tūlīt pēc satiksmes negadījuma, kampaņas vēstneši iesniedza arī savas oriģinālās fotogrāfijas, kurās bija sevi iemūžinājuši drīz pēc avārijas.

Jaunzēlandes sociālās kampaņas fotoattēli ir izstādīti vietējos lielveikalos un naktslokālos, kā arī sociālajos tīmekļos un kinoteātros.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!