Foto: Shutterstock

Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrija paziņojusi, ka automašīnas ar padomju laika marku "Volga" varētu atsākt ražot nākamā gada vasarā. "Volga" marku palīdzēšot atjaunot kāds GAZ kompānijai piesaistīts partneris. Atšķirībā no atjaunotās markas "Moskvich", kas būtībā ir pārzīmoloti ķīniešu automobiļi, "Volga" gadījumā prioritāri tikšot izskatīti vietējie partneri. GAZ apgalvo, ka jaunu modeli ražošanā var ieviest astoņu līdz deviņu mēnešu laikā.

Pirmo reizi informācija par iespējamo "Volga" markas atjaunošanu parādījās vēl pirms gada, drīz pēc tam, kad Krievijas tirgu pēc agresorvalsts iebrukuma Ukrainā pameta rietumvalstu autoražotāji. Pērnā gada jūnijā Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrija pavēstīja, ka tirgū varētu nonākt "Volga" un "Pobeda" markas automobiļi.

Toreiz tika ziņots, ka projektam tiks piesaistīti inženieri no Centrālā zinātniski pētnieciskā automobiļu un motoru institūta (NAMI), kuri bija strādājuši pie nacionālās luksusa markas "Aurus" modeļu gammas. Šie inženieri palīdzētu vai nu izstrādāt jauna modeļa arhitektūru no nulles, vai arī izsniegt licenci atsevišķu "Aurus" komponenšu izmantošanai. Ar "Volga" marku plāno ražot automobiļus gan ar iekšdedzes dzinējiem, gan arī elektriskajiem spēka agregātiem.

Automobiļi ar "Volga" marku tika ražoti GAZ rūpnīcā no 1956. gada ("GAZ-21", "GAZ-24", "GAZ-3102" un "GAZ-3110"). Savukārt 2010. gadā "Volga" ražošana tika pārtraukta, bet rūpnīca Ņižņijnovgorodā pārorientēta uz vieglā komerctransporta ražošanu.

Ar "Pobeda" zīmolu automobilis "GAZ-M-20" tika ražots Gorkijas rūpnīcā no 1946. līdz 1958. gadam, pavisam izgatavojot 240 tūkstošus automobiļu ar šo nosaukumu.

Atgādinām, ka pērnā gada nogalē "Renault" pamestajā rūpnīcā Krievijā tika uzsākta ķīniešu automobiļu "JAC JS4" montāža ar "Moskvich" marku. Savukārt nākamais "Moskvich" modelis – liftbeks "Moskvich 6" – būs vienkārši pārzīmolots ķīniešu modelis "Sehol Yao".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!