Atskats pagātnē: visi septiņi žiguļi
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Šoruden Krievijā no konveijera noripoja pēdējais klasiskais žigulis. Pirmo "VAZ" konveijerā salika pirms 42 gadiem, bet pēdējais "AvtoVAZ" piederošo rūpnīcu "IžAvto" pameta vien šā gada 17. septembrī, ziņo Krievijas portāls "Auto Review". Līdz ar to universālis "Lada-2104" jeb "ceturtais žigulis" sekoja "septītā žiguļa pēdās", kuru beidza ražot šā gada aprīlī.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Portāls "Delfi" iepazīstina ar žiguļu vēsturi no to ciltstēva "Fiat 124" līdz pat mūsdienām. Pirmais žiguļu radinieks Itālijas ceļos izbrauca jau 1966. gada pavasarī. Šajā laikā Padomju Savienība meklēja iespēju uzsākt lētu vieglo automašīnu būvniecību un šo iespēju saskatīja jaunās itāļu dizaineru idejas pārpirkšanā. Jau leģendārā "fiata" pirmajā izlaides gadā PSRS Rūpniecības ministrija un "Fiat" koncerns parakstīja vienošanos, kas paredzēja auto kopijas sērijveida izgatavošanu PSRS. Masveida auto ražošana ar nosaukumu "žigulis" gan sākās tikai 1970. gadā.

Žiguļu ražošana pārdzīvoja gan Padomju Savienības sabrukumu, gan vēlāko importa auto ienākšanu tirgū, gan drošības normu prasību palielināšanu un pat jaunu "VAZ" modeļu izlaidi. Savukārt Krievijas pieredzētās ekonomiskās krīzes to ražošanas apjomus tikai palielināja, jo ikreiz auga pieprasījums pēc lētām un ekonomiskām automašīnām. Tikai pēdējā gada laikā auto izlaide samazinājās zem sešiem tūkstošiem auto mēnesī.

Turpmāk "Lada" (kā "VAZ" ražojumus sāka saukt astoņdesmito gadu otrajā pusē) klasiskos modeļus aizstās "Granta", kas ir šīs markas lētākais modelis.

Žiguļi un tiem līdzīgie:

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Sarakstu karuselis
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form