Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Audi" aktīvi darbojas CO2 izmešus neradošu sintētisko degvielu izstrādes jomā. Uzņēmuma jaunākais projekts ir izmēģinājuma rūpnīca Drēzdenē, kurā no ūdens, CO2 un zaļās elektroenerģijas tiek iegūta dīzeļdegviela. Jauno ražotni aizvadītās nedēļas nogalē atklāja "Audi" un tā projekta partneri "Climeworks" un "Sunfire".

Rūpnīcā šķidrās degvielas ražošanai no elektroenerģijas par izejmateriāliem tiek izmantots oglekļa dioksīds, ūdens un elektroenerģija. Oglekļa dioksīds tiek iegūts tieši no apkārtējā gaisa, izmantojot tiešo gaisa ieguvi – tehnoloģiju, kuru izstrādājis uzņēmuma partneris no Šveices "Climeworks".

Atsevišķā procesā elektrolīzes ierīce, kurai nepieciešama zaļā enerģija, atdala ūdeņradi un skābekli. Pēc tam divos ķīmiskos procesos 220°C temperatūrā un zem 25 bāru spiediena ūdeņradis reaģē ar slāpekļa dioksīdu, radot šķidrumu ar nosaukumu "Blue Crude", kura sastāvā ir ogļūdeņraža savienojumi. Šī procesa efektivitāte sasniedz 70%.

Šobrīd izmēģinājuma ražotnē Drēzdenē - Reikā iespējams saražot aptuveni 160 litrus "Blue Crude" šķidruma dienā. Aptuveni 80% no tiem iespējams pārvērst sintētiskajā dīzeļdegvielā. Šī degviela – "Audi" e-dīzeļdegviela – nesatur sēru un aromātvielas. Tai ir arī augsts cetānskaitlis, kas nozīmē, ka degviela ātri aizdegas.

Degvielas ķīmiskās īpašības ļauj to savienot ar fosilo dīzeļdegvielu jebkādā attiecībā, tātad to ir iespējams izmantot kā parastās degvielas alternatīvu bez īpašiem automobiļa pārveidojumiem.

Šajā projektā "Audi" apvieno divas inovatīvas tehnoloģijas, kuras daļēji finansē Vācijas Federālā izglītības un pētniecības ministrija. Pirms tās ir veikta izpēte divu gadu garumā un bijusi arī sagatavošānās fāze, kurā no apkārtējā gaisa ir iegūts CO2 un no elektroenerģijas ražota šķidrā sinētiskā degviela. "Audi" autoražošanas nozarē ir vienīgais partneris šajā jomā.

Taču "Audi" aktivitātes CO2 izmešus neradošu izmešu jomā kopš 2009. gada nebeidzas tikai ar "Sunfire". "Audi" e-gāzes rūpnīcā Verltē, Lejassaksijā, jau tiek ražots sintētiskais metāns ("Audi" e-gāze), bet "Audi A3 Sportback g-tron" īpašnieki var uzpildīt savu automobiļu degvielas tvertnes, izmantojot īpašu degvielas karti.

"Audi" kopā ar "Global Bioenergies" no Francijas veic arī kopīgu "Audi" e-benzīna ražošanas pētījumu. Tāpat tiek īstenots kopīgs projekts ar ASV uzņēmumu "Joule", kura mērķis ir ražot "Audi" e-dīzeļdegvielu un "Audi" e-etanolu, izmantojot mikroorganismus. "Audi" piedāvā arī zaļās enerģijas risinājumu "Audi A3 Sportback e-tron" īpašniekiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!