Foto: DELFI

"Audi" automobiļu izplatītājs Latvijā, Lietuvā un "Volkswagen" (VW) izplatītājs Baltijas valstīs "Moller Baltic Import" (MBI) 2017. gadā uzrādījis rekordlabus rezultātus. Uzņēmumam pagājušais gads bijis veiksmīgākais tā pastāvēšanas vēsturē, Baltijas valstīs pārdodot 10 000 "Audi", VW vieglo un komercautomobiļu. Spēcīgs zīmolu portfelis un efektīvs izplatīšanas tīkls bijuši galvenie darbības rezultātu veicinātāji, kompānijai sasniedzot kopējo apgrozījumu 232 miljonu eiro apmērā.

"Mēs esam priecīgi sākt 2018. gadu, atskatoties uz aizvadītā gada panākumiem. MBI ir lepns turpināt stiprināt VW un "Audi" zīmolu līderu pozīcijas Baltijas valstīs ar kvalitatīviem, inovatīviem un lieliskiem produktiem. Mēs ar nepacietību lūkojamies uz izaicinājumiem un iespējām, ko sniegs 2018. gads," norāda "Moller Baltic Import" izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

2017. bija līdz šim labākais gads VW zīmolam gan globālā, gan vietējā mērogā. Pasaulē sasniegts jauns piegādāto automašīnu rekords – 6,23 miljoni, kas ir par 4,2% vairāk nekā pērn. Ķīna, kur pagājušajā gadā tika piegādāti vairāk nekā trīs miljoni automobiļu, ir lielākais tirgus un galvenais pozitīvās attīstības veicinātājs.

Baltijas valstīs VW spējis sasniegt tirdzniecības apjoma rekordstrauju 20% izaugsmi, klientiem piegādājot 6 991 automobili un nodrošinot 10,3% tirgus daļu. Neskatoties uz samērā nelielu tirgus izaugsmi Latvijā, VW pārdošanas apjoms (+7,5%) pērn pieaudzis vairāk nekā trīs reizes straujāk par tirgu kopumā (+2,1%). Spēcīgos darbības rezultātus Baltijā galvenokārt veicināja "Tiguan", "Passat" un "Golf" modeļu tirdzniecība, kas veidoja 67% no kopējā pārdošanas apjoma.

Šogad VW fokusējas uz attīstību apvidus automobiļu (SUV) segmentā. 2018. gads iesācies ar jauna pilsētas krosovera "T-Roc" nonākšanu tirgū strauju izaugsmi piedzīvojošajā A0 segmentā.

Vasarā, pēc globālas pirmizrādes 23. martā Pekinā, tirgū būs pieejams jaunais zīmola flagmanis "VW Touareg". Līdz 2018. gada beigām VW prezentēs arī SUV saimes mazāko modeli, kas klientiem Baltijas valstīs būs pieejams no 2019. gada sākuma. Tādējādi līdz 2018. gada beigām klientiem tiks piedāvāts visu laiku plašākais VW SUV produktu portfelis ar kopumā pieciem dažādiem automobiļiem.

2017. gadā "Audi" globālajā tirgū sasniedza rekordaugstu tirdzniecības apjomu ar gandrīz 1 878 100 piegādātiem automobiļiem, kas ir par 0,6% vairāk nekā 2016. gadā. No visiem pasaulē pērn pārdotajiem "Audi" automobiļiem 685 000 bija tieši "Q" modeļi.

Pateicoties "Q5" un "Q7" lielajai popularitātei Latvijas tirgū, 2017. gadā tika sasniegts tāds pats rezultāts kā 2016. gadā – otrs labākais gads "Audi" importētāja vēsturē Latvijā. Pērn Latvijā kopumā tika pārdoti 379 jauni automobiļi, "Audi" saglabājot savas tirgus pozīcijas. Tikmēr "Q7" modeļu pārdošanas apjoms Latvijā palielinājās par 56%, bet "A6" modeļu tirdzniecība par 18%.

Nākamo 18 mēnešu laikā tirgū nonāks vairāk nekā 20 jauni "Audi" modeļi. "Audi" flagmanis "A8" jau ir ieradies, savukārt dizaina ikona "Audi A7" Latvijas pirmizrādi piedzīvos martā. Jaunais "Audi A6" un pilnībā jaunais lielizmēra "Coupe" tipa SUV "Audi Q8" Latviju sasniegs vasarā. Gada otrajā pusē jaunais "Audi Q3" un "A1" arī sasniegs Baltiju. Visbeidzot, "Audi" jaunais nākamās desmitgades flagmanis, pirmais pilnībā elektriskais "Audi e-tron" ar vairāk nekā 500 kilometru iespējamo nobraukšanas distanci ar vienu uzlādes reizi tirgū nonāks gada beigās.

2017. gada dati liecina, ka pērn VW komerctransports visā pasaulē pārdevis gandrīz pusmiljonu jeb 497 900 automašīnu, uzstādot jaunu rekordu. Vislielāko pārdošanas pieaugumu sasniedzis "Caddy", "T6" un "Amarok".

Latvijā 2017. gadā reģistrēti 723 jauni VW komercauto, kas veido 2,6% pieaugumu pret 2016. gadu, kopumā ieņemot 20,3% tirgus daļu. Šādi pārdošanas rezultāti sekmējuši VW komerctransporta pirmo vietu Latvijā vieglā komercauto segmentā.

Latvijā "VW T6" ir segmenta līderis ar 183 pārdotām automašīnām, iegūstot 18% segmenta tirgus daļu. Latvijā 2017. gadā visstraujāko izaugsmi ir piedzīvojis "Transporter" B segments ar 44% kāpumu. Visveiksmīgākais uznāciens ir "Crafter" ar pārdošanas pieaugumu 31%, iekarojot pirmo vietu savā segmentā.

2018. gada plānos ir vairāki būtiski notikumi – Latvijā ieradīsies uzlabotie "Caddy Family", "Multivan Family", "Caddy Profi" un "Transporter Profi", kā arī būs gaidāms pilnīgs jaunums – "Crafter Profi". Speciālo modeļu klāstam pievienosies arī "Multivan Executive". Pārmaiņas piedzīvos arī dzīvesstila auto – "Amarok", piedāvājot jaunu dzinēju ar 258 ZS jaudu, kam sekos īpašā "Amarok Hunter" līnija.

"Moller Baltic Import SE" ir "Møller Mobility Group AS" (iepriekš pazīstama kā "Møller Group") pilnībā piederošs uzņēmums, kas ir "Audi" automašīnu izplatītājs Latvijā un Lietuvā, bet VW automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs.

"Møller Mobility Group AS" ir grupas mātesuzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4 300 cilvēku Norvēģijā, Zviedrijā un Baltijas valstīs. Ar kopējo apgrozījumu vairāk nekā 26 miljardi Norvēģijas kronas (2,66 miljardi eiro) "Møller Mobility Group" ir viena no Ziemeļeiropas vadošajām automobiļu kompānijām. Grupas darbības aptver VW, "Audi", "Škoda", SEAT un VW komerctransporta importu, tirdzniecību un iegādes finansēšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!