Foto: Publicitātes foto
No 11. līdz 13. aprīlim Ķīpsalā notiks starptautiskā autoindustrijas izstāde "Auto 2014", kurā plašāko rezonansi kā allaž rada autotūninga šovs "Auto Exotica". Apmeklētājus priecēs Latvijā vēl neredzēti tūninga projekti, no kuriem dažs jaudā vai braukšanas ātrumā pārspēj pat pasaulē visiespaidīgāko sērijveida superauto – "Bugatti Veyron".

Viena no Austrumeiropas lielākā autotūninga šova "Auto Exotica" zvaigznēm būs "Nissan Juke R", kas ir vilks jēra ādā, – šis Krievijā pārbūvētais mazais apvidus automobilis ceturtdaļjūdzes (402 m) dragreisā izrādījies ātrāks pat par pasaulē visātrāko sērijveida automobili "Bugatti Veyron"!

Noslēpums ir apstāklī, ka šajā "Nissan Juke R" no oriģinālā apvidnieka palikusi vairs tikai virsbūve, jo pārējās komponentes ir aizgūtas no "Nissan GT-R" superauto. Rezultātā šis "Nissan Juke R" ar V6 biturbo motoru attīsta 800 zirgspēku jaudu un no vietas līdz 100 km/h paātrinās 2,9 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 315 km/h.

Kā apgalvo izstrādātājs "SV Engineering", mierīgi braucot, šis "Nissan Juke R" vidēji patērē 11,8 litrus benzīna uz 100 km ceļa, kas šādam ātruma pavēlniekam ir gana ekonomisks raksturlielums. Tā kā šim pārbūvētajam spēkratam ir arī atbilstības sertifikāts Eiropas standartiem (TÜV), ar to var legāli braukt pa koplietošanas ceļiem.

Jāatzīmē, ka šis "Nissan Juke R" ir dažādu pasākumu uzvarētājs, piemēram, "Open Russia Race" un "Moscow Unlim 500+" dragreisā, kur tas apsteidzis tādus superauto kā "Bugatti Veyron", "Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera" un arī 1100 ZS jaudīgo "Jeep Grand Cherokee SRT-8 Custom Supercharged".

Otra spilgtākā "Auto Exotica" zvaigzne ieradīsies no Somijas. Tas ir pārbūvētais "Dodge Challenger", kas no konveijera noripoja 1970. gadā. Tomēr arī šim spēkratam maz kā palicis no oriģināla: tā V8 motoram ir uzstādīts kompresors, kā rezultātā jauda ir palielināta līdz 1011 zirgspēkiem, bet griezes moments – līdz iespaidīgiem 1500 ņūtonmetriem. Kā jau šādiem amerikāņu muskuļauto pienākas, daļa tā motora sniedzas ārpus pārsega izgriezumam.

Interjers šim spēkratam ir pāršūts ar jaunu ādu un alkantaru, bet dekoratīvajā apdarē izmantots modernais materiāls – oglekļa šķiedra. Kā norāda projekta autors, šajā automobilī nav nevienas detaļas, kura nebūtu nomainīta ar jaunu vai aizstāta ar modernāku komponenti. Kopumā šī automobiļa pārbūvē ieguldīts 5000 cilvēkstundu darba.

No ārzemēm, īpaši kuplā skaitā no kaimiņvalstīm, uz šovu "Auto Exotica" būs ieradušies vēl neredzēti un ne mazāk krāšņi spēkrati – to šogad izstādē būs vairāk nekā iepriekšējos gadus. Protams, neiztrūks arī vietējie autoentuziasti – kā privātpersonas un autoklubu pārstāvji, tā arī profesionāli autotūninga uzņēmumi. Tāpat "Auto Exotica" ekspozīcijā varēs aplūkot vietējos dragreisa un drifta sacīkšu automobiļus.

Kā ziņots, starptautiskajā auto industrijas izstādē "Auto 2014" vēl būs tādas tematiskās sadaļas kā "Auto" – jauni vieglie un apvidus auto; "Transports un tehnika" – komerctransports un industriālā tehnika, aprīkojums tranzīta un loģistikas nozaru uzņēmējiem; "Auto mehānika" – autoservisu aprīkojums, automobiļu remonta instrumenti un auto piederumi.

Izstādi "Auto 2014" organizē Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība "BT 1".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!