Foto: Publicitātes foto
Jaunas automašīnas iegāde reti iedomājama bez izmēģinājuma brauciena. Balstoties vien uz fotogrāfijām, automašīnas tiek pirktas reti, visbiežāk tie ir ļoti grezni sporta un reti sastopami modeļi. Ja jūsu plānos ir nedaudz piezemētāks variants, jau laicīgi paturiet prātā, kam vajadzētu pievērst uzmanību izmēģinājuma brauciena laikā, lai pēc tā atliktu vien pieņemt lēmumu: pirkt vai nē?

"Izmēģinājuma brauciens ir labāks nekā tehnisko datu tabulas. Krāsu klāsts vai iekšējās apdares kvalitāte parāda, vai automašīna ir piemērota jums. Mums ir bijis ne viens vien klients, kurš ieradies iegādāties vienu automašīnu pēc dažiem izmēģinājuma braucieniem dodas prom ar cita modeļa atslēgām," saka Ruslans Vlasjuks, salona "Autobrava", kas pārstāv itāliešu auto marku "Alfa Romeo", pārdošanas direktors.

Realitāte izskatās citādāk nekā bukletā

Pircēji vēl pirms došanās uz jaunu automašīnu pārdošanas salonu parasti noskaidro lielu daļu publiski pieejamās informācijas – dzinēji, ātrumkārbas, cenas un citi dati ir atrodami pārstāvja mājaslapā. Taču bukletos esošie skaitļi realitātē var radīt citādu iespaidu.

"Daudzas lietas automašīnā ir ļoti subjektīvas. Piemēram, vienam cilvēkam 180 ZS šķiet maz, vajag vismaz 250. Izmēģinot automašīnu, var izrādīties, ka arī ar to 180 ZS pilnībā pietiek. Mūsdienu pārnesumkārbas dzinējus izmanto ļoti efektīvi, tādēļ arī mazāka jauda ļauj automašīnai sparīgi paātrināties, palielina drošības sajūtu apdzīšanas laikā," apgalvo Vlasjuks.

Viņš piebilst, ka klientiem reizēm šķiet aplami – ja dzinējs jaudīgāks, tad patērēs ļoti daudz degvielas. Realitāte ir tāda, ka pat visurgājējs, kurš sasniedz 200 ZS, pilsētā patērēs mazāk nekā 10 litrus uz simts kilometriem.

"Degvielas patēriņš ir diezgan individuāla lieta, tādēļ ražotāja deklarētos datus vajadzētu vērtēt kritiski: ja cilvēks vada automašīnu agresīvāk, viņam patīk straujāk paātrināties, tad arī patēriņš būs lielāks. Lai to noskaidrotu, atkal jāsaka, vislabāk ir izmēģinājuma brauciena laikā," skaidro uzņēmuma pārstāvis.

Analoģisku stāstu var piemērot jebkuram automašīnas aprakstā sniegtajam skaitlim. Bagāžnieka tilpums tiek norādīts litros, taču, kā zināt, vai tajā ietilps jūsu sniegadēlis? Vieta kājām, pleciem, galvai tiek norādīta milimetros, taču, vai tās pietiek autovadītājam, visai ģimenei? Skaņu aparatūras jauda ir norādīta vatos, taču – vai derēs tās kvalitāte?

Automašīnu aprakstos netiek minētas daudzas lietas, kuras ir pilnībā subjektīvas: vadīšanas īpašības, komforts, skaņas izolācija un citas. Vislabāk tās izmēģināt labi zināmās vietās – braucot ikdienas maršrutu uz darbu, mājām vai veikalu. Tad iespējams objektīvi salīdzināt plānotās un tagad esošās automašīnas īpašības, braucot pa tiem pašiem ceļiem, tāpat iespējams izvērtēt degvielas patēriņu.

Ierasties ar kādu kopā

Visbiežāk automašīna tiek pirkta, lai to lietotu visa ģimene, tādēļ arī, ierodoties to izmēģināt, vēlams neierasties vienam. Iespējams, pasažiera vieta otrai pusei nešķitīs tik plaša, kā rakstīts bukletā, savukārt uz galējā sēdekļa pretēji – vieta pietiks visiem bērniem, lai arī fotogrāfijās tā neizskatās?

Uz izmēģinājuma braucienu ģimenes ierodas ar jau esošo mašīnu, tādēļ pirms jaunas mašīnas iegādes ir vērts izmēģināt ISOFIX stiprināšanas sistēmu – piemēram, vai, novietojot uz galējā sēdekļa bērna autosēdeklīti, priekšā pietiek vietas, vai autovadītājam nav jāupurē savs komforts? Un vai bērna autosēdeklītis ietilpst bagāžniekā?

Ieteicams, lai ģimenes locekļi ne vien pasēž mašīnā, bet arī pabraukā kopā. Tikai tad iespējams pārliecināties, vai automašīnas aizmugurē sēdošos "nešūpo" un vai visi jūtas komfortabli.

"Sēdekļu ērtums, lietu novietošanas vieta un tilpums, dažādi citi sīkumi ir ļoti būtiski faktori, pieņemot galējo lēmumu par automašīnas iegādi. Tādēļ iesakām ne vien ierasties ar visu ģimeni, bet pabraukāt kopā arī ar pārdošanas konsultantu – viņš pastāstīs par visām īpašībām, kuras paši varat arī nepamanīt," iesaka "Alfa Romeo" pārstāvis.

Viņš piebilst, ka konsultantu nozīmība palielinās līdz ar tehnoloģiju skaitu automašīnā. Pieredzējis pārdevējs iepazīstinās klientu ar svarīgākajām elektroniskajām komforta un drošības funkcijām, palīdzēs tās atbilstoši izmēģināt un izvērtēt, kuras no tām ir nepieciešamas. Piemēram, autovadītājs, kurš automašīnu atstāj laukā, novērtēs apsildāmas stūres priekšrocības, savukārt cilvēkam, kuram pieder garāža, tāda funkcionalitāte var būt maz nozīmīga.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!