Foto: Shutterstock
Automobilis ir otrs dārgākais pirkums ekonomiska aktīva cilvēka dzīvē pēc nekustamā īpašuma iegādes. Kad valsti piemeklē ekonomiskā lejupslīde, tad pirmie un lielākie cietēji ir tieši nekustamo īpašumu un automobiļu tirgus, jo līdz tam potenciālie pircēji nu vairs nevar atļauties iegādāties jaunu spēkratu vai mitekli, vai arī vienkārši izvēlas pieturēt uzkrātos līdzekļus, lai sagaidītu, kad valsts ekonomika atlabst un atkal var droši justies par savu nākotni.

Šādu situāciju ekonomikā pašlaik radījusi Covid-19 pandēmija un ar to saistītā iedzīvotāju pašizolācija – gan jaunu, gan lietotu automobiļu tirgus piedzīvojis pamatīgu kritumu. Vai šī situācija ir salīdzināma ar 2008. gada globālo ekonomisko krīzi? Vai tuvākajos mēnešos automašīnu cenas būtiski kritīs? Uz šiem jautājumiem portālam "Delfi" atbildēja aptaujātie nozares pārstāvji.

12. martā Latvijā izsludināja ārkārtējo stāvokli un drīz pēc tam arī slēdza valsts robežas, kas palēnināja ekonomikas "asinsriti". Rezultātā martā jaunu auto realizācija nokritās par 34%, bet lietotu – par 28%, liecina Auto asociācijas apkopotā statistika. Tomēr aprīlī, kad visu mēnesi iedzīvotāji bija aicināti palikt mājās, kritums bija vēl dramatiskāks: jaunu auto realizācijā par 55%, bet lietotu spēkratu – pat par 60%.

Neskatoties uz tik būtisku samazinājumu, Latvijas tirgū jaunu vieglo auto reģistrācijas kritums ir mazāks par Eiropas Savienības vidējo.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!