Foto: Arhīva foto

Krievijas lielākais autoražotājs "AvtoVAZ" atgriezīsies pie automobiļu ražošanas bez elektroniskajām sistēmām. Līdz maijam tiks sagatavotas jaunas "Lada Granta" un "Niva Legend" komplektācijas bez ABS un ESP sistēmas. Savukārt "Lada" motoram nebūs gaisa mērītāja, līdz ar to tas atbildīs vairs tikai "Euro 2" ekoloģiskajam standartam, no kura Eiropas Savienība atteicās vēl tālajā 2000. gadā.

Bremžu pretbloķēšanās sistēma ABS kā obligāta prasība jauniem automobiļiem Krievijā tika ieviesta 2016. gada 1. janvārī. Tomēr jau drīzumā gaidāms, ka autoražotājiem Krievijā ļaus spert soli atpakaļ – tehniskajā reglamentā ieviesīs izmaiņas, lai mazinātu vietējo autoražotāju atkarību no ārvalstu tehnoloģijām, jo, piemēram, ABS un braukšanas elektroniskās stabilitātes sistēmas ESP vadības blokus pamatā piegādā vācu "Bosch", kas sankciju dēļ pret Krieviju savu produkciju vairs nepiegādā.

Tāpat šobrīd Krievija nedrīkst tirgot jaunus automobiļus, kas neatbilst vismaz "Euro 5" ekoloģiskajam standartam (Eiropas Savienībā tas bija spēkā no 2009. līdz 2014. gadam). Līdz ar to tehniskajā reglamentā Krievijas valdībai būs jāveic izmaiņas arī šajā pozīcijā, ļaujot vietējiem ražotājiem atgriezties pie "Euro 2" emisijām.

Ja Krievijas valdība atļaus ražot un pārdot jaunus automobiļus bez ABS, "AvtoVAZ" varēs bez pārtraukumiem atsākt ražot savus tehniski visvienkāršākos modeļus – "Lada Granta" un vairāk nekā 40 gadus ražošanā esošo "Niva Legend". Savukārt modernākos modeļus, kas izgatavoti uz "Renault" koncerna "B0" platformas ("Lada Vesta", "XRay", "Largus", "Logan" un "Sandero") konstrukcijas dēļ nemaz bez ABS uzražot nevar.

Šobrīd "AvtoVAZ" inženieri strādā pie vienkāršotu "Lada Granta" un "Niva Legend" versiju izstrādes. Jaunajā modifikācijā tam nebūs ne tikai ABS, bet arī citu elektronisko sistēmu, kā rezultātā "Lada Granta" būs vēl vienkāršāks automobilis, nekā modelim debitējot 2011. gadā. Automobilim vairs nebūs jau tā vienīgā drošības spilvena, navigācijas sistēmas, ABS un ESP.

Savukārt motoram nebūs gaisa mērītāja, tādējādi tā emisijas atbildīs arhaiskajam "Euro 2" ekoloģiskajam standartam, no kura Eiropas Savienība atteicās vēl 2000. gadā, pārejot uz "Euro 3". Līdzīgi tiks adaptēts arī "Lada Niva Legend". "Lada" inženieri gan medijiem norādījuši, ka patiesībā vienkāršotais motors atbildīs "Euro 4" standartam, gluži kā "Granta" debijas brīdī 2011. gadā, tomēr emisiju normas līmeņa sertifikācija ir laikietilpīgs process, tādēļ vieglāk un ātrāk ir atgriezt tehnisko prasību latiņu uz vēl senāku laiku.
Foto: Publicitātes foto

Šobrīd "Lada Granta" sedans maksā no 794 900 rubļiem (7310 eiro).

Ja viss noritēšot pēc plāna, tad "AvtoVAZ" spēšot saražot 720 tūkstošu automobiļu gadā – aptuveni 300 tūkstošus "Granta", 220 tūkstošus "Niva" un 200 tūkstošus "Vesta". Tiesa, ar pēdējā ražošanas lokalizāciju var arī īpaši viegli neizdoties, jo tas būtībā ir pārveidots "Dacia Logan" modelis, bet "Renault" grupa ir pieņēmusi lēmumu Krievijas tirgu pamest.

Trūkstošo komplektējošo detaļu dēļ "AvtoVAZ" saviem darbiniekiem vasaras brīvdienas pārcēla uz aprīli. Kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā "AvtoVAZ" pamatā ir dīkstāvē un ražošanu ik pa laikam atjauno tikai uz kādām trim dienām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!