Neskatoties uz to, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā agresorvalsts tirgu pametis vairums ārvalstu autoražotāju, "AvtoVAZ" uzskata, ka ir nepieciešams aizsargāt iekšējo tirgu no importa automobiļiem, tostarp no "nesaprotamiem ķīniešu zīmoliem", kuri vienojas par zemas lokalizācijas automobiļu montāžu pamestajās Krievijas rūpnīcās, vēsta izdevums "Kommersant". Krievijas valdība šādu priekšlikumu gan vairākkārt noraidījusi. Savukārt "AvtoVAZ" tagad nolēmis ķīniešu automobiļus ražot pats ar "Lada" marku.
Pēc "AvtoVAZ" vadības domām, ir nepieciešams paaugstināt otrreizējās pārstrādes nodevu vieglajiem automobiļiem, lai saglabātu gana augstu barjeru importam. Šobrīd par katru ievesto jauno automobili otrreizējās pārstrādes nodeva ir 170 tūkstoši rubļu (2294 eiro). Ja pirms Krievijas uzsāktā kara šī nodeva bija apturoša barjera importam, jo veidoja 10-15 procentus no automobiļa cenas, tad šobrīd šīs nodevas īpatsvars ir krietni zemāks – mazāk nekā 10% no auto vērtības. Kā uzskata Krievijas lielākais autoražotājs, šo nodevu vajadzētu strauji paaugstināt, lai aizsargātu iekšējo tirgu.
Tev jau ir aktīvs abonements!
Šis ir maksas raksts.
Lai turpinātu to lasīt, lūdzu, lejupielādē jaunāko DELFI aplikāciju vai turpini lasīt rakstu, izmantojot pārlūkprogrammu.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.