'AvtoVAZ' parāds samilzis līdz 1,8 miljardiem eiro; pieprasījums sarucis par 60%
Foto: Publicitātes foto

Krievijas lielākā autoražotāja "AvtoVAZ" parāds šobrīd sasniedz 107 miljardus rubļu (1,8 miljardus eiro), paziņojis kompānijas ģenerāldirektors Maksims Sokolovs. Turklāt šī parāda apkalpošanai kompānija tērē 12 miljardus rubļu (198 miljonus eiro) gadā. Lai "AvtoVAZ" atgrieztos pie peļņas sliekšņa, nepieciešams pārdot vairāk nekā 300 tūkstošus auto gadā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lai izlīstu "pa nullēm" "AvtoVAZ" jāražo 300 līdz 400 tūkstoši automobiļu gadā, bet tamlīdzīga apjoma realizācijai, pēc autoražotāja vadības domām, ir nepieciešama Krievijas Tirdzniecības un rūpniecības ministrijas nopietna atbalsta programma pieprasījuma veicināšanai, piemēram, auto līzings ar būtiskiem atvieglojumiem.

Lai realizētu 300 tūkstošus vai vairāk "AvtoVAZ" saražoto automobiļu, 2023. gadā nepieciešama atbalsta programma vairāk nekā 20 miljardu rubļu (331 miljons eiro) apmērā, aprēķinājusi Krievijas autoražotāja vadība.

Šovasar tika ziņots, ka 2022. gada otrajā pusē "AvtoVAZ" izgatavos maksimums 120 tūkstošus automobiļu ar nosacījumu, ja uz konveijera izdosies atgriezt "Lada Largus". Pagaidām šis universālis netiek ražots, un Maskavas dīleriem ir radies šī modeļa deficīts.

Pēc rietumvalstu noteiktajām sankcijām pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā, kas liegušas pieeju importa komplektējošām detaļām, "AvtoVAZ" spējis atjaunot tikai trīs modeļu ražošanu – "Lada Granta", "Niva Legend" un "Niva Travel", kā ražošana tika atjaunota vasarā pēc vairāku mēnešu dīkstāves.

2023. gadā "AvtoVAZ" plāno atjaunot praktiski visu modeļu ražošanu un palielināt izlaides apjomu līdz pusmiljonam automobiļu gadā. Tomēr uz konveijera neatgriezīsies "Lada XRay" apvidnieks, kas nav iespējams vairāku importa komponenšu nepieejamības dēļ.

Šobrīd Krievijas autoražotājs meklē aizvietotāju elektronisko komponenšu piegādātājam vācu "Bosch" vietā. Pēc provizoriskas informācijas, ABS un ESP vadības blokus varētu piegādāt ķīniešu kompānija "Trinova". Piemēram, gaisa kondicionētājam Krievija jau spējusi atrast alternatīvu piegādāju Ķīnā, un šī "ekstra" ir atgriezusies "Lada" komplektācijas sarakstā.

Vēl "AvtoVAZ" ir izvirzījis ambiciozu plānu radīt pats savu automātisko pārnesumkārbu – šim nolūkam autoražotājs ir atvēlējis 30 miljardus rubļu (496 miljonus eiro). Vēl 10 miljardi rubļu (165 miljoni eiro) tiks novirzīti manuālās transmisijas izstrādei, bet 20 miljardi rubļu (331 miljons eiro) – pilnpiedziņas sistēmai.

Šī gada pirmajos astoņos mēnešos "AvtoVAZ" pārdevis tikai 103 tūkstošus automobiļu, kas ir par 59 procentiem mazāk nekā analoģiskā periodā pērn. Krievijas autoražotājs gan uzskata, ka 2023. gadā pieprasījums pēc "Lada" automobiļiem ievērojami palielināsies un tikšot pārdots pusmiljons automobiļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.