Foto: Publicitātes foto

Baltijas tirgū populārākajam pilsētas apvidniekam – "RAV4 Hybrid" – "Toyota" modeļu piedāvājumā ir pievienojusies uzlādējamā hibrīda jeb "plug-in" versija, un ir uzsākta tās iepriekšpārdošana. Jaunais spraudņa hibrīds ir apveltīts veiktspēju, kas ir par 38% labāka nekā pašuzlādes hibrīdam "RAV4 Hybrid", ļaujot no 0 līdz 100 km/h paātrināties sešās sekundēs.

"Toyota RAV4 Plug-in Hybrid" ir balstīts "Toyota" hibrīda tehnoloģiju inženiertehniskajā pieredzē un apvieno abu pasauļu labākās īpašības – elektromobiļa efektivitāti un pilnvērtīgu "Toyota" hibrīda tehnoloģiju. Tas nozīmē, ka jaunais "RAV4 Plug-in Hybrid" spēj nobraukt aptuveni 75 km tikai un vienīgi ar elektroenerģiju (WLTP ciklā), savukārt pilsētas satiksmē tā elektriskā sniedzamība ir līdz pat 98 km (WLTP pilsētas ciklā). Kad hibrīda sistēma nosaka, ka nepieciešams benzīna dzinējs, automobilis darbojas kā labi pazīstamie "Toyota" hibrīdi, un brauciens var netraucēti turpināties.

Jaunais "RAV4 Plug-in Hybrid" iemieso "Toyota" pieredzi, kas uzkrāta divu paaudžu "Prius Plug-in" modeļu izstrādē. Rezultātā tā CO2 emisijas ir tikai 22 g/km, bet ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš – 1,0 l/100 km (kombinētajā WLTP ciklā).

Hibrīda sistēma ar 2,5 litru benzīna dzinēju kopumā attīsta 306 ZS. Visas "RAV4 Plug-in Hybrid" versijas ir ar "AWD-i" – "Toyota" viedo elektrisko visu riteņu piedziņas sistēmu.

"RAV4 Plug-in Hybrid" raksturs ir balstīts "GA-K" platformas priekšrocībās, vēl vairāk pazeminot smaguma centru. Šī platforma jau bija pazīstama, zemu smaguma centru nodrošinot "RAV4 Hybrid" versijai, tomēr, pateicoties spēka agregātu un transmisijas izvietojumam, kā arī augstsprieguma baterijas izvietošanai zem grīdas, "Plug-in" versijas smaguma centrs ir pazemināts vēl vairāk. Tas, kā sola ražotājs, uzlabojis automobiļa vadāmību un stabilitāti.

"Toyota RAV4 Plug-in Hybrid" ļauj bateriju uzlādēt tikai divarpus stundās. Automobilis ir aprīkots ar uzlādes iekārtu, kas atbalsta 6,6 kW jaudu un neatstāj negatīvu iespaidu uz baterijas ilgmūžību. Standarta aprīkojumā ir iekļauts 7,5 metrus garš kabelis (Type 2 Mode 2) savienošanai ar 10 ampēru mājsaimniecības elektroligzdu, kas pilnu uzlādi nodrošinās 7,5 stundās.

"RAV4 Plug-in Hybrid" ir pirmais "Toyota" modelis, kas autovadītājam nodrošina dažādu funkciju, tostarp gaisa kondicionēšanas sistēmas tālvadību, izmantojot mobilo lietotni "MyT". Šī lietotne ļauj īpašniekam pārbaudīt arī automobiļa baterijas statusu, atlikušo sniedzamību un atlikušo laiku līdz baterijas pilnai uzlādei – šāda informācija ir īpaši noderīga, kad automobilis ir pieslēgts publiskajam uzlādes punktam.

"RAV4 Plug-in Hybrid" standarta aprīkojums ietver jaunākās paaudzes "Toyota Safety Sense" aktīvās drošības un autovadītāja asistentu sistēmu. Papildus priekšā braucošo automobiļu noteikšanai sadursmes novēršanas sistēma (PCS) spēj atpazīst gājējus gan dienā, gan naktī, turklāt diennakts gaišajā laikā tā atpazīst arī velobraucējus. Dinamiskā radara kruīza kontrole (DRCC) ir ieguvusi pilnveidotus algoritmus un darbojas tandēmā ar ceļa zīmju atpazīšanas asistentu (RSA), lai automātiski pielāgotu automobiļa braukšanas ātrumu saskaņā ar atļautā braukšanas ātruma ierobežojumu attiecīgajā ceļa posmā.

"Toyota RAV4 Plug-in Hybrid" cena Latvijā ir no 49 300 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!