Foto: Shutterstock

Apdrošināšanas sabiedrība “BTA” kopā ar biedrību “For Better” un uzņēmumu “We Build Parks” ir uzsākuši realizēt vairākās Latvijas pilsētās sociālo projektu “BTA Velozinis”, lai veicinātu bērnu velobraukšanas prasmju attīstību.

Velosipēdu vadītāju skaits uz ielām turpina palielināties. Saskaņā ar CSDD datiem kopējais velosipēdu vadītāju negadījumu skaits kopš 2011. gada ir palielinājies par 55%. Taču trūkst drošu un pārdomātu vietu, kur mazākie velobraucēji varētu apgūt nepieciešamās velosipēdu vadīšanas prasmes.

“Esam uzsākuši vērienīgu projektu, kas bērniem dos iespēju apgūt labāk veloprasmes drošā un inovatīvā veidā. Esam pārliecināti, ka šāda projekta realizēšana ilgtermiņā dos pozitīvu rezultātu arī negadījumu statistikas ziņā un esam saņēmuši pozitīvas atsauksmes no pilsētām, kur trase jau ir uzstādīta. Esam lepni, ka varam kopā ar partneri sniegt ieguldījumu nākotnē mūsu bērniem,” norāda “BTA” valdes locekle Evija Matveja.

Šobrīd jau ir realizēta “BTA Velozinis” trašu uzstādīšana Cēsīs (Valmieras iela 1) un Dobelē (Ķestermežs), turpinot to darīt arī Siguldā, Salaspilī, Saulkrastos, Jelgavā, Alūksnē, Rēzeknē, Valmierā un citur. Savukārt nākamgad plānots šo projektu attīstīt vēl plašāk.

“Veloziņa ideja tapa pēc gluži vienkāršas un ikdienišķas situācijas pilsētā, kad mana meita nespēja pārvarēt apmali, lai tiktu no ielas braucamās daļas uz ietves. Sapratu, ka nav tādas vietas, kur bērni drošos apstākļos un atraktīvā veidā varētu apgūt veloprasmes. Tā radās inovatīvā veloparka plāns pilsētvidē. Pilotprojekts tapa Rīgā, un tas guva necerēti lielu atsaucību. Mūsu radītie aktīvās atpūtas parki iedvesmo cilvēkus darīt aizraujošas lietas. “BTA Velozinis” ir unikāls pasaules līmenī, jo bērni attīsta prasmes un izglītojas nemanot, spēlējot velo spēles,” uzsver “We Build Parks” vadītājs Jānis Jansons.

“BTA Velozinis” trasē radīti pilsētvidē visbiežāk sastopamie apstākļi, lai bērni, sākot ar pirmajām dienām, kad tiek apgūtas velosipēdu braukšanas prasmes, spētu apjaust savas iespējas un pārvarēt šķēršļus, lai tas nebūtu jādara uz ielas. Piemēram, veikt manevru ar vienu roku, kas ļaus attīstīt spēju norādīt braukšanas virzienu, bedrīšu apbraukšanu vai uzbraukšanu un nobraukšanu no apmalītes. Tāpat pie trasēm tiks izvietotas arī informatīvās norādes ar svarīgāko informāciju par drošu velosipēdistu pārvietošanos satiksmē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!