Foto: Publicitātes foto

Vācu autoražotāja BMW vadītājs Olivers Cipse (attēlā) neuzskata, ka amerikāņu elektromobiļu ražotājs "Tesla" konkurē tajā pašā "premium" segmentā, kurā atrodas ražotājs no Bavārijas. Savas kritiskās replikas par "Tesla" vācu autoražotāja priekšnieks sniedza intervijā izdevumam "Handelsblatt".

Cipse jau agrāk nav vairījies kritizēt "premium" elektromobiļu pionieri "Tesla". Arī jaunākajā intervijā BMW priekšnieks uzsvēra, ka viņa marka īpašu prioritāti velta klientu apmierinātībai, ko nevarētu teikt par amerikāņu elektroauto ražotāju.

""Tesla" īsti nav "premium" segmenta pārstāvis," Cipse pauda intervijā. "Viņi aug ļoti strauji, pateicoties cenu samazinājumam. Mēs gan tā nedarītu, jo autobūve ir mūsu ilgtermiņa plāns. Tāpat mēs atšķiramies kvalitātes un uzticamības standartos. Vēl arī mums ir atšķirīgas pūles klientu apmierinātības nodrošināšanā."

Savukārt gada sākumā Cipse norādīja, ka amerikāņu elektromobiļu ražotājs varētu zaudēt līderību elektromobiļu tirgū, kuru drīzumā pārpludinās citu autoražotāju "zaļie" modeļi.

Lai arī BMW neuzskata "Tesla" par konkurentu "premium" segmentā, jaunākā statistika liecina, ka šī gada pirmajos deviņos mēnešos "Tesla" ir apsteigusi "Mercedes-Benz" tirdzniecības apjomā ASV, nostiprinoties vispārdotāko "luksusa" zīmolu pirmajā trijniekā. Šogad ASV reģistrētas 230 885 jaunas "Tesla" automašīnas, kas būtiski neatpaliek no BMW ar 245 864 jaunām reģistrācijām.

Tāpat "Tesla" šobrīd ir tālu priekšā BMW elektrificēto automobiļu jomā, kaut arī Vācijas autoražotājs cītīgi strādā pie šīs starpības mazināšanas. Papildu drīzumā tirdzniecībā gaidāmajiem simtprocentīgi elektriskajiem "BMW i4" un "iX" modeļiem vācu autoražotājs plāno realizēt vairāk nekā divus miljonus elektromobiļu līdz 2025. gada beigām un plāno, ka 2030. gadā puse no pasaulē pārdotajiem jaunajiem BMW modeļiem būs simtprocentīgi elektriski.

Savukārt "Tesla" plaši izvērš savu ražošanu arī ārpus ASV. Neskaitot Ķīnu, šī gada oktobrī Vācijas galvaspilsētā Īlons Masks atklāja Eiropā pirmo "Tesla" rūpnīcu "Gigafactory Berlin-Brandenburg", kas radīs 10 tūkstošus jaunu darbavietu un gadā ražos līdz 500 tūkstošus elektromobiļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!