Foto: Publicitātes foto

Braucot ar "Peugeot e-208", par ātrāko ekipāžu elektrisko automobiļu sacensībās "Ignitis ON: iepazīsti Lietuvu", piektdien kļuva Vitolds Miļus un Aidis Bubins.

Pieredzējušais duets startēja ieskaites klasē līdz 50 kWh jeb ar auto, kuram uzstādītā akumulatora kapacitāte nepārsniedz 50 kilovatstundas, un pārliecinoši uzvarēja par tradīciju kļuvušajās sacensībās, kas norisinājās jau sesto gadu pēc kārtas.

Elektroautomobiļu sacensībās kopumā piedalījās 22 automašīnas, un tās tika sadalītas divās klasēs, par atskaites punktu ņemot to baterijas kapacitāti. Vienā grupā bija automašīnas ar bateriju kapacitāti virs 50 kWh, bet otrā – ar bateriju kapacitāti līdz 50 kWh.

Pirmajai grupai sacensību ietvaros bija jāveic vismaz 500 kilometru distance, kamēr otrai grupai – vismaz 300 kilometri. Jaudīgo un arīdzan krietni dārgāko elektromobiļu klasē uzvaras laurus plūca "Tesla Model 3", savukārt "Peugeot e-208" palika nepārspēts pieejamāko automobiļu konkurencē.

Pirms sacensību starta katrai ekipāžai tika izsniegts saraksts ar dažādiem apskates objektiem Lietuvas teritorijā. Vadoties no tā, katra ekipāža patstāvīgi izveidoja savu braukšanas maršrutu ar vismaz trīs no norādītajiem apskates objektiem. "Peugeot e-208" pārstāvētās klases ekipāžām starp starta punktu Viļņā un finišu Durskininkos bija jānobrauc vismaz 300 kilometri.

Miļus un Bubins savos aprēķinos bija ārkārtīgi precīzi: ietverot divus apskates objektus Ukmerģē un vienu Druskininkos, viņi finiša līniju šķērsoja pēc nobrauktiem 305 kilometriem.

"Auto spēja nobraukt 300 kilometrus bez papildu lādēšanas, gluži kā bijām plānojuši. Mēs nolēmām, ka brauksim nedaudz ekonomiskāk, bez lādēšanas pauzēm, tādēļ arī izvēlējāmies tādus apskates punktus, kas ir viegli atrodami un neatrodas tālu no galvenajiem ceļiem," par sacensībām izvēlēto taktiku pastāstīja Miļus.

Ekipāža gandrīz visu 305 kilometru distanci veica ar maksimālo atļauto ātrumu. Vienīgais izņēmums bija sacensību sākuma posms uz maģistrāles starp Viļņu un Ukmerģi, kur enerģijas taupīšanas nolūkos Miļus un Bubins nebrauca ātrāk par 100 km/h, lai gan šajā posmā atļautais braukšanas ātrums ir 130 km/h.

Izvēlētā stratēģija, pārdomātā rīcība un sadarbība atmaksājās. "Peugeot e-208" sacensību distanci veica trīs stundās un 59 minūtēs, otrās vietas ieguvēju finišā apsteidzot par četrām minūtēm.

"Peugeot e-208" vidējais enerģijas patēriņš sacensībās bija 13,6 kWh/100 km. Tas gandrīz atbilst WLTP (vispasaules harmonizētā vieglo auto testu procedūra) ciklā noskaidrotajam, oficiālajam "Peugeot e-208" patēriņam, kas ir 13,3 kWh/100 km.

Lielākā daļa no Miļus un Bubina veiktajiem 305 kilometriem bija lauku ceļi, gandrīz ceturtā daļa bija maģistrāle. Kaut gan elektroauto priekšrocības visuzskatāmāk izpaužas pilsētas braukšanas ciklā, apdzīvotās vietās Miļus un Bubins brauca ļoti maz. Apvienojumā ar 76 km/h vidējo ātrumu, ar kādu "Peugeot e-208" ekipāža veica sacensību distanci, sasniegtais patēriņa rādītājs ir ievērības cienīgs. Interesants fakts – tikai finiša šķērsošanas brīdī atklājās, cik precīzi bijuši abu braucēju aprēķini, jo pēc mašīnas borta datora aprēķiniem "Peugeot e-208" varētu nobraukt vēl 5 kilometrus.

"Peugeot" komandas panākumu pamatā bija izvēle braukt nedaudz lēnāk bez nepieciešamības veikt papildus uzlādi. Sacensībās šī taktika izrādījās vislabākā, tomēr ikdienā jēdzīgāks ir raits brauciens ar īsu pauzi uzlādes stacijā. "Peugoet e-208" ir baterijas apsildes un dzesēšanas sistēma, un tas nozīmē, ka ar uzlādes jaudu līdz 100 kW vien dažās minūtēs var iegūt enerģiju papildus simts kilometru nobraukšanai.

Elektriskais "Peugeot e-208" ar 50 kWh bateriju dīleru salonos Latvijā nonāks šī gada vasaras izskaņā. Šī elektromobiļa cena ir no 29 800 eiro, kamēr greznākajā versijā "GT" cena sasniedz jau 34 800 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!