Kompānija "Ford" izstrādājusi jaunas paaudzes adaptīvo stūres sistēmu, kas no nākamā gada būs pieejama atsevišķos šīs markas automobiļos. Viens no tiem būs apvidus automobilis "Edge", bet otrs, iespējams, būs otrās paaudzes "S-Max" modelis. Par pārējiem "Ford" modeļiem šādas informācijas pagaidām nav. Šo adaptīvo stūres sistēmu amerikāņu autoražotājs sākotnēji izmēģinājis "Fusion" modelī (Eiropas tirgū pazīstams kā "Mondeo").

Adaptīvo stūres sistēmu "Ford" izstrādājis sadarbībā ar japāņu kompāniju "Takata". Visi elementi, kas nodrošina adaptīvās sistēmas darbību, iebūvēti pašā stūresratā – aktuators ar elektromotoru un pārnesumiem.

Šī stūres sistēma atvieglo manevrētspēju –, autovadītājam stūresrats nav jāgriež tik spēji, kā agrāk. Arī samērā lielā braukšanas ātrumā šī adaptīvā stūres sistēma nodrošina daudz precīzāku un stabilāku vadāmību, izmainot stūres pārnesuma attiecību.

Jāatzīmē, ka analoģiska tehnoloģija ir arī, piemēram, "Audi" un "BMW" markas automobiļiem, tomēr tiem šī adaptīvā sistēma atrodas motora telpā un stūres kolonnā.

"Ford" uzsver, ka viņu sistēmas priekšrocība salīdzinājumā ar citu autoražotāju risinājumiem ir uzstādīšanas ērtums un attiecīgi zemākas ražošanas izmaksas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!