Foto: Publicitātes foto

Ceturtdien, 20. janvārī, biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) laukumā pie Saeimas ēkas bija izvietojusi vides objektu – divas atšķirīga lieluma mucas, kas savienotas ar cauruli, pildītu ar naudaszīmēm.

Uz lielās mucas bija lasāms atgādinājums, ka 2016. gadā autobraucēji nodokļos valstij samaksās 544 miljonus eiro. Savukārt uzraksts uz mazās mucas vēstīja, ka no šīs naudas līdz valsts un pašvaldību ceļiem nonāks tikai 132,68 miljoni eiro jeb 24,4%!

Ar šī vides objekta palīdzību LCB atbalstīja likumdošanas iniciatīvas "Par ceļiem bez bedrēm" autoru Kristapu Žodziņu un tos 10 652 Latvijas pilsoņus, kuri portālā "Manabalss.lv" parakstījās tās atbalstam. Iniciatīva, kas tika skatīta Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā, paredz autobraucēju samaksāto nodokļu novirzīšanu ceļu remontiem, kā arī Autoceļu fonda atjaunošanu.

LCB ar gandarījumu atzīmē, ka Saeimas komisija atbalstīja ceļu nozares ilglaicīgas finansēšanas nepieciešamību un, pamatojoties uz kolektīvo iesniegumu "Par ceļiem bez bedrēm", uzdeva Ministru kabinetam sagatavot un iesniegt Saeimā izskatīšanai grozījumus valsts un pašvaldību ceļu remontus reglamentējošos likumos, nodrošinot pilnvērtīgu principa "Ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiek izlietotas ceļu un tiltu remontiem, to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī" darbību.

Autoceļu fonds tika likvidēts 2003. gadā, līdz ar to jau vairāk nekā 12 gadus autoceļu lietotāju samaksātie septiņi nodokļi un nodevas, kas iepriekš nonāca Autoceļu fondā, tiek novirzīti kopējā valsts budžetā. Rezultātā no iekasētās nodokļu summas gadā ceļu uzturēšanai tiek novirzīta vien aptuveni ceturtā daļa. Šāds būtisks finansējuma samazinājums ilgtermiņā ir veicinājis ceļu, īpaši vietējo un reģionālo, zemo kvalitāti, jo nepietiek līdzekļu to remontam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!