Foto: DELFI

"Jeep" oficiālā pārstāvja Latvijā "Autobrava" organizētajā "Renegade" pirmizrādē Latvijā ceturtdien, 12. februārī, tika nodemonstrēta arī visu pārējo "Jeep" modeļu plašā saime – principiāli jaunā pilsētas apvidus auto "Cherokee", "Latvijas Gada Apvidus Auto 2014" titula ieguvējs, populārākais džipa modelis "Grand Cherokee", un autentiskais, ar lieliskām pārgājības īpašībām apveltītais "Jeep Wrangler". "Autobrava" augstākminētos modeļus visiem interesentiem ļāva izmēģināt īpašā bezceļu trasē.

"Pēdējais gads "Jeep" koncernam bijis ļoti nozīmīgs – paplašinātā modeļu gamma papildināta ar daudziem tehnoloģiskiem, dizaina un kvalitātes uzlabojumiem. Tas nesis koncernam lielus panākumus – visā pasaulē "Jeep" pārdevis vairāk nekā miljonu automobiļu, savukārt Eiropā pārdošanas apjomi pieauguši par 69,6%, sasniedzot rekordu," informē "Autobrava" direktors Andris Sivickis.

Pēc Sivicka vārdiem, Latvijā debitējošais "Jeep Renegade" uzreiz piesaista ar savu ekskluzīvo dizainu – neparastas, piedzīvojumus simbolizējošas virsbūves formas, oriģināli aizmugurējie lukturi un diski. No leģendārā 1941. gada "Jeep Willys" mantotā priekšējā septiņu atveru radiatoru dekoratīvais režģis liecina, ka arī "Renegade" pieder īstu džipu saimei.

Šo piederību apstiprina ne tikai dizains, bet arī modeļa braukšanas spējas. Pateicoties tā laidenajai pārgājībai, ar to ir patīkami braukt ne tikai pa pilsētas ielām, bet arī apvidū – spēkratā ir iebūvētas progresīvās pilnpiedziņas sistēmas "Jeep Active Drive" un "Jeep Actvive Drive Low".

"Jeep Renegade" pilnpiedziņas sistēma pārvadīt līdz pat 100% dzinēja vilkmes uz jebkuru apvidus auto riteni un tādējādi nodrošināt, ka automobilis tiks galā arī sarežģītākos apvidus braukšanas apstākļos. Ja nāktos sastapties ar lieliem izaicinājumiem uz ceļa, palīgā nāks "Trailhawk" modifikācija ar "Active Drive Low" pazemināto pārnesumu sistēmu, kas aktivizē pastāvīgu 4X4 režīmu, panākot pārnesumu un vilkmes attiecību 20:1 un ļaujot lēni, bet droši pārvarēt šķēršļus.

Apvidus automobiļa vadītājs var izvēlēties līdz pat piecus braukšanas režīmus atkarībā no ceļa seguma: automātisko, dubļu, sniega, smilšu un akmeņu režīmu. Šie režīmi pielāgo transmisijas, motora un balstiekārtas darbību katrā no izvēlētajiem braukšanas apstākļiem.

Tāpat kā "Cherokee" modelī, arī "Jeep Renegade" ir iespēja atslēgt aizmugurējo riteņu tiltu un tādējādi samazināt degvielas patēriņu. Tomēr pilnpiedziņas nepieciešamības gadījumā sistēma aizmugurējo tiltu vilkmei pieslēdz automātiski.

"Jeep Renegade" pircēju izvēlei tiek piedāvāts viens no trim "MultiAir" benzīndzinējiem (1,6 litru 110 ZS, 1,4 litru 138 ZS un 1,4 litru 168 ZS), vai viens no trim "MultiJet" turbodīzeļdzinējiem (1,6 litru 118 ZS, 2,0 litru 138 ZS vai 2,0 litru 168 ZS). Turklāt "Renegade" tiks komplektēts ar segmentā pirmo deviņpakāpju automātisko transmisiju. Aprīkojuma gammā ir pieejama arī mehāniskā pārnesumkārba.

Tiem, kuriem patīk izbraukumi jestrā kompānijā, ieteicams izvēlēties džipa versiju ar vieglas konstrukcijas noņemamu jumtu "My Sky" – labos laikapstākļos to viegli var noņemt un ievietot bagāžniekā.

"Autobrava" salonā "Jeep Renegade" bāzes komplektāciju var iegādāties, sākot ar 18 900 eiro (ieskaitot PVN). Versija ar dīzeļmotoru maksā no 22 688 eiro, bet braukšanai apvidū īpaši piemērotā "Trailhawk" modifikācija ar visjaudīgāko dīzeļdzinēju – no 31 158 eiro.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!