Foto: Publicitātes foto

Trešdien, 15. janvārī, jaunās paaudzes "Land Rover Defender" ieradās Rīgā uz agrīno pirmizrādi – līdz 18. janvārim tas viesosies "Land Rover" salonā, bet 17. janvārī tas tiks demonstrēts tirdzniecības centra "Spice" apmeklētājiem, savukārt pirmie "Defender" automobiļi klientiem Latvijā ieradīsies šī gada aprīlī.

"Jau tagad Latvijā iespējams pasūtīt "Defender" automobiļu pirmo sēriju modeļus – "Launch Edition" un "First Edition". Šo pirmo automobiļu skaits ir ierobežots, un tiem jau tagad tiek pievērsta uzmanība – tas nav savādi, jo šis bezceļu virtuozs apvieno tādas īpašības, kādas sagaida Latvijas patērētāji, – praktiskumu, stingru raksturu, jaudīgumu dažādos apstākļos, tehnoloģijas un īpašu izskatu," uzsvēra "Land Rover" Baltijas valstu mārketinga nodaļas vadītāja Juste Šataite.

"Defender" ir īpašs "Land Rover" modelis, visīstākais šī britu zīmola, kura pirmais automobilis tika radīts 1948. gadā un togad arī prezentēts Amsterdamā, pēctecis. "Defender" raksturā spilgti atklājas "Land Rover" ekspedīciju un militārā jaudīguma īpašības, kas piešķir "Defender" visurgājējam lieliskas spējas bezceļa apstākļos.

Koncerna inženieri un dizaineri, radot "Land Rover Defender", patiešām īstenoja riskantu stratēģiju – viņi atteicās no izteiksmīgajiem un atpazīstamajiem "Range Rover" modeļu gammas ārējiem elementiem un no iepriekšējā "Defender" modeļa atstāja tikai virsbūves stūrainumu. Rezultāts – pilnībā unikāls un ar nevienu citu automobili nesajaucams "Defender".

Tāpēc var apgalvot, ka, lai gan jaunais visurgājējs ir "Land Rover" ģimenes pārstāvis, tas tomēr pieder atsevišķai – "Defender" – ģimenei. Šajā ģimenē būs vairāki locekļi – vispirms divi atšķirīga garuma "Defender 110" un "Defender 90" platformas modeļi, bet vēlāk parādīsies arī vairāk īpašu modifikāciju.

Visiem "Defender" modeļiem riteņi izvietoti stūrveida arkās, būs arī panorāmas jumts ar raksturīgo pārsegu un uz sānu atveramas aizmugurējās durvis, pie kurām piestiprināts rezerves ritenis. Jāatzīmē, ka visurgājējā tā 71 gadu ilgajā vēsturē ražotājs pirmo reizi atteicies no rāmja konstrukcijas, kuras vietā izmantots īpaši stingrs alumīnija monokoks ar neatkarīgu priekšējo un aizmugurējo piekari.

Lai gan "Defender" platformas pamatā ir koncerna izmantotais "D7", vairāk nekā 95% tās arhitektūras detaļu ir unikālas, tāpēc platforma ieguvusi savu nosaukumu – "D7x", kurā indekss "x" nozīmē "ekstremāls".

Tās konstrukcija ir vairāk nekā trīs reižu izturīgāka pret vērpi un ir lielisks pamats pneimatiskajai piekarei vai versijai ar elektriskajiem motoriem. Tas ir pierādīts arī praksē – visurgājējs izturējis vairāk nekā 62 000 testu, savukārt piekarei un virsbūves konstrukcijai bija jāiztur "Land Rover Extreme Event Test" procedūra, kurā izmantotas lielākas kravas un apgrūtinošāki ārējie apstākļi nekā ierasts standarta izmēģinājumu programmās.

Izmēģinājumu laikā "Defender" nobrauca vairāk nekā 1,2 miljonus kilometru ekstremālos apstākļos – 50 grādu karstumā tuksnesī, 40 grādu salā Arktikā un trīs kilometru augstumā klinšainos kalnos Kolorado štatā.

Šādos apstākļos tika izmēģināta arī pilnīgi jaunā pilnpiedziņas sistēma "Configurable Terrain Response", kas pirmoreiz izmantota tieši jaunajā "Defender". Sistēma ļauj pieredzējušiem autovadītājiem pašiem izvēlēties iestatījumus, kas vislabāk atbilst braukšanas apstākļiem un viņu autovadīšanas stilam. Savukārt iesācējiem sistēma identificēs un piedāvās optimālo režīmu esošajiem apstākļiem.

Jaunā visurgājēja versija ar gaisa piekari, kura var tikt palielināta līdz 291 mm ("Defender 90" – līdz 314 mm), savukārt piekares ģeometrija ir – priekšējās daļas (approach), centrālās daļas (breakover) un aizmugurējās daļas (departure) stūri ir attiecīgi 38, 28 un 40 grādi. "Defender" var pārbraukt 900 mm dziļu braslu, un "Terrain Response 2" sistemā ir iekļauta arī elektroniskā brasla pārbraukšanas palīgsistēma.

Automobilī uzstādīta arī unikāla koncerna radītā "ClearSight Ground View" tehnoloģija, kas ar elektronisko acu palīdzību ļauj redzēt ceļa virsmu, kas atrodas zem dzinēja pārsega, tieši pretī priekšējiem riteņiem.

Pirmajiem pircējiem tiek piedāvāti divi dzinēju veidi – trīs litru I6 benzīna dzinējs, kas attīsta 400 ZS jaudu. Pēdējam no iepriekš minētajiem dzinējiem komplektācijā iekļauta arī MHEV spēkstacija – iekšējās aizdedzes dzinējs ir papildināts ar nelielas jaudas starteri–ģeneratoru un akumulatoru. Dīzeļdzinējs – divu litru "SD4", kas attīsta 240 ZS jaudu.

Jaunā "Defender" radītāji automobiļa salonā ir pacentušies saglabāt dažas tā priekšteču stila detaļas. Piemēram, vietām redzamas stiprinājumu skrūves un tērauda virsbūves struktūras elementi. Turklāt pārnesumu pārslēgs tagad atrodas priekšējā panelī, bet atbrīvotajā vietā uzstādīts trešais pirmās rindas sēdeklis – līdzīgi kā pirmās paaudzes "Land Rover" visurgājējos.

Šāds izkārtojums ļāva izveidot neparastas sēdekļu kombinācijas – "Defender 110" var būt piecas, sešas vai septiņas sēdvietas.

Visurgājējā pirmoreiz izmantota jauna komunikācijas sistēma "Pivi Pro", kurā iekļauts īpaši jutīgs un ātri reaģējošs skārienekrāns. Savukārt atjaunotā "Software-Over-The-Air" (SOTA) tehnoloģija ļauj attālināti atjaunināt pat 14 atšķirīgu elektronisko moduļu programmatūru, automātiski lejupielādējot un instalējot nepieciešamos papildinājumus.

"Defender" būs pieejamas koncerna ierastās aprīkojuma pakotnes – "S", "SE", "HSE", "First Edition", "Launch Edition" un "Defender X", taču klients varēs arī individualizēt komplektāciju ar četrām atšķirīgām pakotnēm: "The Explorer", "Adventure", "Country" un "Urban". Būs iespējams pasūtīt arī īpaši izturīgu virsbūves aizsardzības risinājumu "Satin Protective Film" – īpašu plēvi, kas pasargā krāsu un laku.

Protams, bezceļu un ceļojumu cienītājiem "Land Rover" piedāvās attālināti vadāmu elektrisko vinču, jumta telti, piepūšamas nojumes un papildu bagāžas grozus.

Jaunais "Defender" tiks pārdots 128 pasaules valstīs. It visur tas atbilst visstingrākajām vides aizsardzības un drošības prasībām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!