Foto: Kaross Chiptuning

Nelāgu pārsteigumu nācās piedzīvot kādam lietota BMW īpašniekam un dzinēja elektroniskās vadības pārprogrammēšanas (t.s. čiptūninga) servisa darbiniekiem Rīgā – no Lietuvas pirktajam spēkratam dīzeļdzinēja kvēpu filtrs (DPF) bija izgriezts un tā korpuss piepildīts ar visparastākajām metāla skaidām.

"Atbrauca cilvēks ar domu "nočipot" savu auto, bet pēc diagnostikas tika saprasts, ka tomēr vispirms jāskatās, kas darās ar kvēpu filtru. Pretspiediens slodzē pacēlās līdz 0,4 bāriem, kas jau ir manāmi daudz un negatīvi ietekmē dīzeļdzinēja turbīnas mūžu. Ķērāmies klāt un, knapi palaižot vaļā skrūves, jau atklājās interesantas lietas... DPF bija "izvēmies" izpūtējā," baiso ainu apraksta "Kaross Chiptuning" pārstāvis.

Noņemot šo detaļu pilnībā, atklājās, ka tas nav vis esošais kvēpu filtra saturs, kas būtu sairis, bet gan lietuviešu "meistaru" rokdarbs. DPF korpusā ir redzamas metinājuma šuves, kur caur izgriezto fragmentu ticis izņemts oriģinālais kvēpu filtra saturs un tā vietā sabāztas no kādas darbnīcas miskastes savāktās metāla skaidas.

Par laimi, "BMW 530d" īpašnieks par šādu meistarstiķi uzzināja servisā, kad vēlējās uzlabot sava spēkrata veiktspēju, nevis tad, kad turbīna pārliekā pretspiediena dēļ būtu jau izbeigusies.

"Kaross Chiptuning" pārstāvis norāda, ka gadījumā, ja kvēpu filtrs ir "izbeidzies", to var mierīgi izņemt un atprogrammēt no automobiļa elektroniskā vadības bloka, tas nav jāpiebāž ar kādu citu materiālu. Tomēr "meistari" ko tādu dara, lai transportlīdzekļu tehniskajā apskatē pirms auto pārdošanas mazinātu dūmojumu. Un metāla skaidas esot vienas no populārākajiem risinājumiem šajā ziņā, ne pirmo reizi čiptūninga speciālisti ko tādu redz savā servisā.

Jauns oriģinālais kvēpu filtrs "BMW 530d" (E61 – rūpnīcas indekss) automobilim maksā divus tūkstošus eiro.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!