Foto: Publicitātes foto

Piecdesmit gadus pēc "Porsche 911 Carrera RS 2.7" nonākšanas tirdzniecībā "Porsche" muzejā, Cufenhauzenē, nule atklāta šai autorūpniecības ikonai, unikālajai un neaizmirstamajai automašīnai veltīta īpaša izstāde "Spirit of Carrera RS" ("Carrera RS gars").

"Porsche 911 Carrera RS 2.7", kas daudziem zīmola entuziastiem asociējas ar apzīmējumiem "pīles aste", "RS" vai "2.7", pirmo reizi tika prezentēts Parīzes autoizstādē 1972. gada 5. oktobrī. Tolaik tas bija pirmais masveidā ražotais automobilis pasaulē ar priekšējo un aizmugurējo spoileri.

Prasības "911" bāzes modelim autosacīkstēm un rallijam bija skaidras. Atslēgas vārdi bija viegls un ātrs. Plāna īstenošanai Hanss Mecgers un Valentīns Šēfers pilnībā no jauna izstrādāja 2,7 litru sešu cilindru bokserdzinēju ar tiešo degvielas iesmidzināšanu.

Sporta versijā 210 zirgspēju jaudīgā un 960 kilogramus vieglā kupeja no 0 līdz 100 km/h ieskrējās 5,8 sekundēs un sasniedza gandrīz 245 km/h maksimālo ātrumu. Precīzā aerodinamika, kas tolaik tika izstrādāta ar domām par sacīkšu automobiļiem, padara "RS" padara unikālu vēl šodien.

"Tā ir visu laiku tiešākā tehnoloģiju pārnese no autosporta uz masveidā ražotu modeli. Līdz šodienai nekas šajā ziņā nav mainījies, un tā ir daļa no "Porsche" tradīcijām," norāda "GT" automobiļu nodaļas vadītājs Andreass Proiningers.

Ar "RS" pirms 50 gadiem sporta automobiļu ražotājs sasniedza nevainojamu sintēzi starp svaru, jaudu, aerodinamiku un braukšanas dinamiku. Viegls, ātrs, gatavs autosacīkstēm un apstiprināts izmantošanai uz koplietošanas ceļiem.

"Porsche" muzejs "RS" un tā sacīkšu brālēna "RSR" stāstu izstāsta ne tikai ar automobiļu un anekdošu palīdzību, bet arī ar filmām, fotogrāfijām, autosacīkšu plakātiem un interaktīvām funkcijām. Piemēram, muzeja apmeklētāji var sakomplektēt paši savu "RS" modeli, rotējot modeļa detaļu un krāsu kaleidoskopu. Iespējami vairāk personīgo vēlmju īstenošanai "Porsche" ar "Carrera RS 2.7" stingri turējās pie individualizācijas principa. Pircēji varēja izvēlēties no plaša krāsu un aprīkojuma klāsta.

Ievērojamais šā modeļa pieprasījums sporta automobiļu ražotāju pārsteidza, jo tas sākotnēji homologācijas nolūkiem bija paredzējis izlaist vien 500 automobiļus.

Īpašās izstādes centrā ir koši dzeltena "911 Carrera RS 2.7" automašīna ar "Touring" pakotni, kā arī rets prototips zaļā metāliskā krāsā. Automašīnas, izstrādes dokumenti, reklāmas brošūras, cenu lapas, "Carrera" logo un raksts no klientiem paredzētā žurnāla "Christophorus" iepazīstina ar ceļu no izstrādes automobiļa līdz ražošanai gatavam "Porsche" modelim.

Izstādes apmeklētāji var arī paraudzīties nākotnē uz citiem neparastiem automobiļiem no šīs modeļu saimes, kas aptver piecas "Porsche" vēstures desmitgades. Ar modeļiem "911 (964) RS" un "911 (993) RS" "Porsche" paplašināja RS saimi, lai ietvertu sporta automobiļus ar gaisa dzesēšanas sistēmu. Ēru ar ūdens dzesēšanas sistēmas modeļiem pārstāv "911 (996) GT3 RS", "911 (997) GT3 RS", kā arī klasiskie automobiļi – "911 (991) GT3 RS" un "911 (992)".

Turklāt "911 (992)" ir "Porsche Exclusive Manufaktur" izstrādāts "Heritage Design" sērijas kolekcionāru modelis ar fiksētu aizmugurējo spoileri. Lielā ātrumā "pīles astes" spoilers piespiež "911" pie zemes un tādējādi samazina automobiļa celšanos, tā nodrošinot ideālu līdzsvaru un lielāku maksimālo ātrumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!