Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Piektdien, 10. februārī, Rīgā, "H2O6" centrā, mediju pasākumā tika prezentēts BMW jaunās paaudzes 5. sērijas sedans (G30 – rūpnīcas indekss). Savukārt tirdzniecībā visā pasaulē un tostarp arī Latvijā tas nonāks jau nākamajā dienā – sestdien, 11. februārī.

Pēc "Inchcape Motors Latvia" BMW grupas direktora Ivara Norveļa vārdiem, jaunie BMW 5. sērijas modeļi gan paaugstinās auto tehnoloģisko inovāciju latiņu, gan spēs uzrunāt emocionāli: "Manuprāt, tieši šī sērija iemieso visu, kam ir jābūt augstākā līmeņa biznesa klases sedanā."

BMW jaunajai 5. sērijai būs diožu priekšējie lukturi, multimediju sistēma ar žestu vadības sistēmu, "akustiskā kapsula" dzinējam un pārnesumkārbai, kā arī jauna piecu sviru aizmugurējā balstiekārta un distancētā automātiskās vadīšanas sistēma, līdzīgi kā 7. sērijas limuzīnam, kas ļauj ar auto iebraukt, piemēram, garāžā, nemaz nesēžoties pie stūres.

Jaunā 5. sērijas sedana kopgarums ir 4935 milimetri, kas ir par 36 mm vairāk nekā priekštecim. Tāpat jaunais modelis ir par sešiem milimetriem platāks un par diviem milimetriem augstāks. Savukārt riteņu garenbāze ir par septiņiem milimetriem lielāka.

BMW 5. sērijas konstrukcijā plaši pielietots alumīnijs, tērauds un magnija sakausējums, kas ļāvis automobiļa masu padarīt par 100 kilogramiem vieglāku nekā līdzšinējam modelim. Turklāt jaunā sedana virsbūve ir noturīgāka pret lieci un vērpi. Savukārt aerodinamiskās pretestības koeficients salīdzinājumā ar priekšteci samazināts par 10 procentiem.

Sākotnēji jaunais 5. sērijas sedans būs pieejams ar kādu no četriem dzinējiem – 252 zirgspēku jaudīgo divlitru benzīna agregātu (versijā "530i"), 340 ZS jaudīgo trīslitru sešcilindru motoru ("540i"), kā arī 190 un 265 ZS jaudīgie dīzeļdzinēji – attiecīgi "520d" un "530d" versijā.

Visi šie dzinēji, izņemot mazāk jaudīgo dīzeļmotoru, jau standartā būs sajūgti ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Visātrākā būs "540i" pilnpiedziņas modifikācija, kas līdz 100 km/h paātrināsies 4,8 sekundēs. Bet arī "520d" nebūs nekāds nīkulis no 100 km/h sasniegs 7,7 sekundēs, startējot no vietas.

Pilnpieziņas sistēma būs pieejama jebkurai BMW 5. sērijas versijai. Turklāt dzinējs un pārnesumkārba būs speciālā "Syntak" kapsulā, kas ne tikai samazina trokšņu līmeni, bet arī ilgāk saglabā tehnisko šķidrumu siltumu agregātos.

Par papildu samaksu būs pieejama "Bowers & Wilkins" audio sistēma ar 16 skaļruņiem, sēdekļi ar masāžas funkciju, aktīvā kruīza kontroles sistēma un citas elektroniskās komforta un drošības sistēmas.

BMW 5. sērijas sedana cena Latvijā ir no 45 900 eiro, ieskaitot PVN.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!