Foto: Rīgas Motormuzejs prezentējis restaurēto RAF autovilcienu
Foto: DELFI

Sestdien, 4. septembrī, Rīgas Motormuzeja pagalmā tiks atklāts restaurētais RAF autovilciens "Latvija". Ārpustelpu ekspozīcijas formātā muzeja pagalmā līdzās jaunākajam muzeja restauratoru veikumam bija skatāmi arī daudzveidīgi leģendārās Rīgas autobusu fabrikas mikroautobusi.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Svinīgajā RAF autovilciena "Latvija" prezentācijas pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Rīgas Motormuzeja vadība un restauratori, kā arī kādreizējie RAF darbinieki, tostarp izmēģinātājs Jānis Baltiņš, kurš 1980. gadā ar šādu RAF autovilcienu vadāja sportistus olimpiskajā ciematā Maskavā.

1980. gada XXII vasaras olimpiskajām spēlēm Maskavā RAF konstruktori eksperimentālajā nodaļā Rīgā izstrādāja un izgatavoja speciālo mikroautobusu sēriju, tostarp arī RAF autovilcienu "Latvija". Autovilcieni bija paredzēti sportistu un viesu apkalpošanai olimpiskajā ciematā un vienlaikus varēja pārvadāt 72 pasažierus ar ātrumu ap 30 kilometri stundā.

Kopumā RAF eksperimentālajā cehā Rīgā tika izgatavoti un uz Maskavu nosūtīti 20 autovilcieni. Divdesmit pirmais palika Rīgā un līdz 2000. gadam kalpoja Mežaparkā. Tas ir palicis daudzu cilvēku bērnības atmiņās.

Autovilcienam ar rūpnīcas pamata modeli "RAF-2203" kopēja ir tikai vilcēja priekšējā daļa: kabīne ar dzinēju un priekšējo balstiekārtu. Pārējo vajadzēja veidot un komplektēt no jauna. Vilcējam salīdzinājumā ar standarta "rafiņu" ir samazināta riteņu garenbāze, taču lielākai slodzes izturībai tika izmantots pārbūvēts kravas automašīnas "GAZ-51" aizmugurējais tilts ar RAF dubultriteņiem. Lai nodrošinātu lielāku vilktspēju, ātrumkārbai pievienoja sadales kārbu ar pazeminātu pārnesuma attiecību.

Vilcējs ir aprīkots ar gaisa kompresoru un pneimohidraulisko bremžu sistēmu, kas darbojās arī uz vagonu tiltiem un bija komplektēta, izmantojot kravas automobiļu "KamAZ", "Ural" un GAZ bremžu sistēmu elementus.

Vagonu sēdekļu blokus ar četrām sēdvietām izgatavoja no laikapstākļiem piemērotā stiklaplasta. Katrā vagonā atradās pieci šādi bloki, un pasažieru kopskaits autovilcienā bija 40 cilvēki. Vagonā ir arī apgaismojums, skaļruņi un signālpogas.

Rīgas Motormuzeja krājumā ir plaša RAF spēkratu kolekcija, kas pakāpeniski tiek restaurēta, un RAF autovilciena "Latvija" projekts gan ar savu sarežģītību, gan vēsturisko kontekstu ir īpaši izceļams.

Līdzās restaurētajam autovilcienam varēja aplūkot arī Latvijas Antīko automobiļu kluba biedru un Rīgas Motormuzeja Bauskas filiāles RAF spēkratus. Savukārt bērni varēja iesaistīties īpaši sagatavotās, ar RAF saistītās aktivitātēs.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Rīgas Motormuzejs Tālis Linkaits
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form