Foto: Publicitātes foto

Trešdien, 2. septembrī, amatpersonu, būvnieku un pašvaldību pārstāvju klātbūtnē tika svinīgi atklāts autoceļa posms ar visaugstāko satiksmes intensitāti valstī – Jūrmalas šosejas (A10) posms no Rīgas robežas līdz pieejām Jūrmalas caurlaižu punktam.

Satiksmes intensitāte tajā pērn sasniedza 48 540 transporta vienības diennaktī. Būvdarbi tika sākti 2019. gada jūnijā, un tos veica piegādātāju apvienība "A.C.B. un Binders" par līgumcenu 22,97 miljoni eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta. Segas pārbūvi projektēja AS "Ceļuprojekts".

Atbilstoši projektam ceļa brauktuves sega pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais asfalta segums safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar cementu, izlīdzināts, un tam pa virsu trijās kārtās ieklāts jauns asfalta segums. Atjaunotas arī nobrauktuves divlīmeņu satiksmes mezglā ar Rīgas apvedceļu A5 (Salaspils-Babīte).

"Pirms gada, kad atklājām būvniecības sākumu, es teicu, ka Jūrmalas šoseja ir pelnījusi labākus laikus, jo iepriekšējos 40 gadus nekas netika darīts. Ceru, ka nu jau šo posmu varēs nobraukt piecās minūtēs, jo nākamo sezonu atļautais ātrums būs 110 km/h. Tas būs sākums labākam ceļu tīklam ap Rīgu," atklājot Jūrmalas šosejas posmu, norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

"Jūrmalas šoseja ir visintensīvākais ceļa posms Latvijā, siltajās vasaras dienās satiksmes intensitāte te pārsniedz 70 tūkstošus transporta vienības diennaktī, un esmu pārliecināts, ka auto plūsma ar 100 tūkstošiem vienībām diennaktī ir tikai laika jautājums. Šī ceļa parametri – pieslēgumi un divlīmeņu šķērsojumi – atļauj ieviest arī ātrumu 110 km/h, kas tiks izdarīts nākamajā vasarā," uzrunājot klātesošos, uzsvēra VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

"Tā nu dzīvē ir sakritis, ka arī pirms 23 gadiem "A.C.B" bija tie, kas šeit klāja asfaltu, un kopš tā laika šoseja remontdarbus nebija piedzīvojusi. Šogad darbs ir izdarīts augstā līmenī, paldies autobraucējiem par izturību. Liels paldies valdībai, jo šis projekts ir pilnībā realizēts par valsts līdzekļiem. Novēlu arī turpmāk atrast līdzekļus šāda līmeņa projektiem. Lai labi ripo, brauciet ātri, bet droši," atklāšanas pasākumā novēlēja "A.C.B." uzņēmumu grupas operatīvais vadītājs Armands Sviķis.

Svinīgajā Jūrmalas šosejas atklāšanā piedalījās arī Jūrmalas domes priekšsēdētāja vietniece Rita Sproģe (ZZS) un Babītes novada domes priekšsēdētājs Aivars Osītis (LRA). Pašvaldību pārstāvji pauda gandarījumu par atjaunoto ceļu, un pauda cerību ka arī turpmāk autoceļu jomā tiks realizēti tikpat gaidīti un nozīmīgi projekti.

Veicot būvdarbus no 2019. gada līdz šodienai, Jūrmalas šosejas posmā ieklāti 195 000 m² asfaltbetona trīs kārtās, veikti grunts darbi 150 000 m³ apjomā, pamatos iestrādāts cements 8 600 tonnu apjomā, izbūvēta drenāža 4 100 metru garumā un caurtekas 410 metru garumā. Uzstādīti 200 apgaismes balsti un 350 spuldzes, 23 300 m drošības barjeru un divi kilometri drāšu žoga, 925 signālstabiņi, 144 ceļazīmes un 51 virziena rādītājs un informācijas zīmes. Veikta apzaļumošana ar augu zemi 15 cm biezumā 150 000 m² platībā, nozāģēti un izlauzti 316 koki un celmi.

Iepriekšējos remontdarbus Jūrmalas šoseja piedzīvoja gadsimtu mijā, pirms vairāk nekā 20 gadiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!