Foto: 'Volvo' kravas auto sacensībās Latvijā uzvarētājs iekļāvies 21 litrā dīzeļa uz 100 km
Foto: Publicitātes foto

Sestdien, 30. jūnijā, Valmierā aizvadīts "Volvo Trucks Driver Challenge 2018" autovadītāju sacensību Latvijas fināls. Tajā sacentās TOP-10 Latvijas kravas autovadītāji, kas uzrādījuši zemākos degvielas patēriņa rezultātus kvalifikācijas braucienos visa jūnija garumā. Par Latvijas čempionu sīvā cīņā un mainīgos laika apstākļos kļuva Andris Pļavenieks no uzņēmuma SIA "Kreiss".

Par nozīmīgu tradīciju kravas autovadītājiem jau vairāku gadu garumā kļuvušas autovadītāju sacensības "Volvo Trucks Driver Challenge". Šogad sacensības notika jau sesto reizi. Sacensību mērķis ir izcelt autovadītāju un uzsvērt pieredzējuša un zinoša autovadītāja svarīgumu.

"Volvo Trucks Driver Challenge" kvalifikācijas braucieni norisinājās no 29. maija līdz 28. jūnijam, kad autovadītāji sacentās par iespēju iekļūt Latvijas finālā, vērtējot degvielas patēriņu braucienā. Latvijas sacensību uzvarētājam būs unikāla iespēja piedalīties pasaules finālā, kas norisināsies septembrī Gēteborgā, Zviedrijā.

"Mums ir patiess prieks, ka "Volvo Trucks Driver Challenge" sacensības nu jau ir kļuvušas par neatņemamu notikumu un svētkiem Latvijas kravas autovadītājiem. Šogad bija vairāki jaunumi – teorētisko zināšanu pārbaude, kas bija jāveic visiem autovadītājiem, reģistrējoties sacensībām, kā arī kā fināla norises vieta šogad tika izvēlēta Valmiera. Svarīgākais ir tas, ka šī gada Latvijas finālists savu nākamo kārtu aizvadīs jau pasaules finālā, kas nozīme, ka Latvijas čempionam – Andrim Pļaveniekam – ir iespēja kļūt par labāko kravas autovadītāju pasaulē. Turēsim īkšķus par mūsu finālistu," stāsta "Volvo Group Trucks Latvija" rīkotājdirektors Emils Junsons.

Autovadītāju sacensību mērķis ir parādīt vadītājiem, ka vadīt var gan droši, gan ekonomiski. "Schmitz Cargobull" piekabes palīdz vairāk nekā tikai ar degvielas ekonomiju. Ātri iekraušanas un izkraušanas procesi, vienkārša slodzes nostiprināšana un augstas izturības korpuss veido pamatu ikdienas darbībai bez traucējumiem. Ja nepieciešams, arī "S.CS Universal" var modificēt, lai nodrošinātu specializētus nozares risinājumus. ""Schmitz Cargobull" puspiekabes ir droši un efektīvi transporta risinājumi. Jo tuvāk sacensības atspoguļo reālās ikdienas transporta apstākļus, jo lielāks ir ieguvums visiem iesaistītajiem," stāsta "Schmitz Cargobull" Latvija SIA pārdošanas vadītājs Arvis Tērauds.

Šogad kvalifikācijas braucienos pie sacensību automašīnu stūres sēdās ap 80 šoferu, no kuriem 10 labākie finālā sacentās par Latvijas čempiona titulu. Šie braucieni notika ar divām identiskām "Volvo FH" kravas automašīnām ar 500 ZS jaudu, nepārtrauktas vilkmes pārnesumkārbu un "Volvo" dinamisko stūres sistēmu (VDS). Automašīnas aprīkotas ar "Schmitz Cargobull" krautām puspiekabēm.

Sacensību kvalifikācijas braucieni norisinājās pa koplietošanas ceļiem izveidotajā maršrutā 24 km garumā. Latvijas finālā varēja piedalīties 10 labākie autovadītāji no kvalifikācijas braucieniem, kur labākais rezultāts bija 21,33 l/100 km un 10. rezultāts – 22,83 l/100 km. Latvijas fināla kvalifikācijas braucieni notika 24,60 km garā trasē ar divām automašīnām izlozētā secībā.

Lielais fināls, kurā tika izvēlēti divi labākie autovadītāji no katras automašīnas fināla kvalifikācijas braucienos, notika 28,30 km garā trasē ar vienu automašīnu. Fināla braucienu trases autovadītāji uzzināja tieši pirms brauciena. Laika apstākļi nebija labvēlīgi autovadītājiem – stiprs vējš (brāzmas līdz 19 m/s), stiprs lietus radīja papildu grūtības trasē, lai panāktu maksimāli zemu degvielas patēriņu. Dramatiska cīņa norisinājās noslēdzošajā finālā, kur sacentās četri dalībnieki un labākā rezultāta īpašnieks šajos braucienos Didzis Delzkalējs tika diskvalificēts, jo neiekļāvās braucienam atvēlētajā laikā, pārsniedzot to tikai par divām sekundēm.

Atšķirībā no citiem gadiem šogad ir nedaudz izmainīts sacensību norises formāts – sacensībās varēja piedalīties ne vairāk kā 200 dalībnieku, kuri kvalificējās braucieniem, veicot teorētisko zināšanu pārbaudi. Tas ietvēra 30 jautājumus par satiksmes drošību, ekonomisku braukšanu un "Volvo Trucks" produktiem. Nākošās "Volvo Trucks Driver Challenge" sacensības paredzētas 2020. gadā. Sacensībās tiek aicināts piedalīties ikviens autovadītājs, neskatoties uz to, ar kādas markas kravas automobili brauc ikdienā. Jābūt derīgai CE kategorijas autovadītāja apliecībai un digitālā tahogrāfa kartei.

"Volvo Trucks Driver Challenge" sacensības Latvijā norisinās kopš 2012. gada, taču starptautiskā mērogā tās notiek jau kopš 2009. gada. 2018. gadā autovadītāju sacensībās savas braukšanas prasmes pārbaudīja 80 pieredzējuši kravas automašīnu vadītāji, bet visos iepriekšējos gados kopā – vairāk nekā 1000 autovadītāju.

Sharing Options

Source

DELFI Auto

Tags

Volvo
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form

Komentāri
komentēt kā anonīms lietotājs
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus