Foto: Shutterstock

Ceturtdien, 22. oktobrī, Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē diskutēja par veicamajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības situācijas uzlabošanai. Satiksmes ministrija prezentēja jaunu koncepciju, kas paredz būtiski uzlabot satiksmes dalībnieku kontroli un uzraudzību, izmantojot jau esošo ceļu infrastruktūru.

Ministrijas izstrādātā koncepcija paredz veikt satiksmes dalībnieku kontroli un uzraudzību, izmantojot kontroles iekārtas, kas mērīs satiksmes dalībnieku ātrumu, fiksēs, vai dalībnieks ir samaksājis autoceļu lietošanas nodevu, ir iegādājies OCTA utt. Kontroles iekārtas paredzēts integrēt esošajā ceļu infrastruktūrā visā valstī. Satiksmes ministrija un Iekšlietu ministrija aicinās uz dialogu un sadarbību pašvaldības, lai kopīgi izstrādātu vienotu risinājumu.

Valsts autoceļu tīklā jau ir ar videokamerām aprīkoti tehniskie līdzekļi, piemēram, meteostacijas, kas var nodrošināt satiksmes uzraudzību un kontroli visā Latvijā. Satiksmes uzraudzības un kontroles funkciju veikšanai šie tehniskie līdzekļi ir papildus jāaprīko ar nepieciešamo programmatūru. Šāda pieeja nodrošinās efektīvāku jau esošo resursu izmantošanu, optimizējot to darbību un uzturēšanas izmaksas.

Jauno koncepciju Satiksmes ministrija virzīs izskatīšanai un apstiprināšanai valdībā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) padomes sēdē atzina, ka valstij trūkst līdzekļu "parastu" radaru ierīkošanai, tāpēc ir jādomā par satiksmes jomā esošo resursu un pašvaldības resursu izmantošanu. Kā piemēru viņš minēja pašvaldību videonovērošanas kameru izmantošanu satiksmes drošības kontrolē.

"Ceru uz pašvaldību lielāku lomu tieši pilsētu ietvarā satiksmes noteikumu pārkāpumu kontrolēšanā," uzsvēra ministrs.

Arī iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) piekrita Linkaitam un arī uzskata, ka vairāk jāiesaista pašvaldības. Viņš rosināja visas iesaistītās puses sēsties "pie viena galda", lai saprastu kādas tehnoloģijas pieejamas un kā tās efektīvāk izmantot.

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika apspriesti arī tādi jautājumi kā ceļu satiksmes drošības statistika par 2020. gada 1.-3. ceturksnī, Ceļu satiksmes drošības plāna 2017. – 2020. gadam gala ietekmes izvērtējums, satiksmes dalībnieku kontroles tehnisko līdzekļu darbības nodrošināšanas koncepts, priekšlikumi ātruma ierobežojumu un sodu par atļautā ātruma pārsniegšanu pārskatīšanu. Tāpat tika runāts par braukšanas uzvedības korekcijas grupu apmācības programmas izveidi un Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas darbu un padomes lēmumu izpildi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!