Foto: Delfi kolāža

Amerikāņu koncerna "General Motors" (GM) bijušais viceprezidents Bobs Lutcs izteicis prognozi, ka elektriskais sedans "Model S" kļūs par "kolekcionāru vērtību" pēc tam, kad "Tesla" marka sabruks, raksta izdevums "Los Angeles Times".

85 gadus vecais autoindustrijas veterāns, kurš bijis vadošā amatā ne tikai GM, bet arī BMW, "Ford" un "Chrysler", savas domas izteicis klasisko automobiļu kolekcionāru pasākumā Skotsdeilā, Arizonas štatā, kur viņu bija pieaicinājusi apdrošināšanas kompānija "Hagerty".

""Model S", īpaši jaudīgākajā versijā, ir viens no visātrākajiem, viens no vislabāk vadāmajiem, kā arī vislabāk bremzējošais sedans, kādu šodien varat nopirkt," teicis Lutcs. "Paātrinājums tam pat ir labāks nekā jebkuram 350 tūkstoš dolāru vērtam eiropiešu superauto."

Lai arī Lutcs slavē "Model S" elektromobili, viņš līdz ar zemi noliek pašu "Tesla" kompāniju. "Īlons Masks vēl nav sapratis, ka ieņēmumiem ir jābūt lielākiem par izdevumiem... Ja jūs vienkārši dedzināt naudu, tad jūs nevadāt labu autoražotāju."

"Es neredzu neko tādu, kas perspektīvā šo situāciju varētu glābt. Tādēļ tie, kuri ir ieinteresēti iegādāties kādu kolekcijas automobili, es iesaku pirkt "Tesla Model S", kamēr tas vēl ir pieejams," norādījis Lutcs.

Lai arī GM bijušā viceprezidenta izteikumi varētu šķist sarkastiski, viņš izdevumam "The Times" pēc tam precizējis, ka to patiešām domā nopietni. "Pēc 25 gadiem "Tesla Model S" tiks pieminēts kā pirmais patiesi labi izskatīgais un ātrais elektromobilis. Cilvēki teiks "cik žēl, ka viņi bankrotēja"."

Bos Lutcs ne pirmo reizi kritizē "Tesla" kompāniju. Pērn viņš paziņoja, ka "Tesla" diez vai piedzīvos 2019. gadu. Pēc viņa vārdiem, amerikāņu elektromobiļu ražotājs pārāk ātri nodedzina kapitālu, bet elektriskā kravas vilcēja "Tesla Semi" un sportiskā "Tesla Roadster" prezentācija divus gadus pirms to ieviešanas ražošanā esot tikai izmisīgs mēģinājums savākt pēc iespējas vairāk papildu investīciju.

Pēc "Bloomberg" aprēķiniem, "Tesla" kompānija naudu "dedzina" ar ātrumu astoņi tūkstoši dolāru minūtē. Tas var novest pie tā, ka kompānijai nauda beigsies jau šī gada augustā. Tāpat Lutcs vērš uzmanību uz to, ka "Model S" ražošanas izmaksas pārsniedz ienākumus no šī automobiļa realizācijas.

Pašlaik "Tesla" kompānijas tirgus kapitalizācija pārsniedz 58 miljardus ASV dolāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!